MR2 verkocht!

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Dilbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 nov 2010, 14:56

MR2 verkocht!

Bericht door Dilbert »

Hi

Mijn SW20 is verkocht!

een kleine samenvatting van het bezitten van een SW20:

-Auto in 2001 gekocht met het geld van mijn 2e job, het eerste loon, wat speelgoed toestond!
Enkele autos/MR2's bekeken, alle enkel op papier interessant, op 1 na!
Degene, met de meeste kilometers op de teller. Met een diploma MTS Motorvoertuigen en HTS WTB en een beetje sleutel-ervaring had ik bij deze het beste gevoel! Dat heeft zich in bijna 13 jaar en 80.000 km bevestigt.
-Optisch was er nog wat te doen. In de komende jaren eerst een netter interieur in stof gekocht, later de basis voor leer/alcantara via Willy Hermans.
-later, na een klein accidentje van mijn vrouw ;-) de start voor een volledige nieuwe lak rondom, en 1994+ achterlichten & spoiler!
-Technisch: motorisch geen kosten gehad, behalve onderhoud. Verder met gele koni's, EBC remmen en de obligatorische 17" het weggedrag verscherpt.

De auto is echter enkel het middel - tot- /rijden/mooie plekjes bezoeken/lekker eten & drinken onderweg, enz.
Vandaar: de ritjes & de mensen!

-eerst eens als "lezer" op de mr2.nl website wat weetjes over de auto leren kennen (ja, de mijne had alle typische MR2 kwaaltjes!)
-dan een voorstel gezien voor een lang weekend (vr, za, zo) in de Belgische ardennen & duitse eifel met een aantal MR2 rijders...
Wat moet ik me daarbij voorstellen? met een stel onbekende mensen 3 dagen onderweg? Kan dat goed gaan?
Ja, dat kan goed gaan!
De namen waren XLR8, Shelby, ene Rolf, Silver, en een mede-Limbo (sorry, naam vergeten!)
Ontmoetingsplaats: Geuselt, Maastricht --> eerst richting een kletsnatte belgische Ardennen (damn, de nieuwe banden zijn goed!), noord Luxemburg, dan naar de 1e overnachting in Prüm. Helaas heeft Rolf hier zijn chikita-gele SW20 tussen Clervaux en Prüm in een greppel gestuurt! Geen enkel stuk plaatwerk meer in zijn originele vorm!
Maar gelukkig geen persoonlijk letsel!!
Die avond waren we even beduusd, want we hadden die dag schofterig gereden, en hadden ons in de oren geknoopt, dat we de dag erna rustiger gingen rijden.
----> dus niet!
eerlijk gezegt, heb ik in dat weekend gemerkt, dat de auto meer kan als ik durfde!
Nu was het hek van de dam!
Met XLR8 regelmatig een zondagje gegumt, het was een aangename bezigheid.
Een verdere "stijging in geluksgevoelens" was de eerste Rallye met Theo Peeters. Een week gummen in Vorarlberg, met als hoogtepunten de Silvretta en Stelvio pas!
Daarna: Vogesen, Weissensee, Schotland, Zuid-Tirol!
In 2011: franse zee-alpen Theo Rallye met een Avensis station en 1 Akita Inu.
Dat was een begin van het einde: we nemen liever onze (inmiddels 2) Akitas mee, als we in de MR2 rijden.
De gereden kilometers de laatste jaren per jaar: 600, 400, 200....
Met de plaatselijke Toyota Garage gesproken; een jonge gast heeft het van zijn baas overgenomen, die met pensioen ging;
Hij wilde zijn lege showroom vullen (doet orig. Toyo onderhoud, is geen dealer), en de MR2 zag hij als een goede "reklame".
Ik mocht de MR2 er parkeren totdat hij verkocht werd, ik kon onze 2 Diesels lekker (verwarmd) in de garage parkeren, en in de winter geen zorgen meer maken over strooizout, scheeuwschuivers met orientatie-problemen enz. (we wonen in Noord-Luxemburg op ~500 hoogtemeters).
Nu dus: verkocht!!
Het spijtige: vele goede herinneringen, het rijden, om te rijden is weg
Het goede: opties voor iets nieuws! Het wordt iets groters, iets zwaarders, iets.... met diesel, veel koppel en 4x4.

Bedankt aan de "oude MR2 garde"
Wilma & Arnold
Erik & Indra
Ron S.
Marco & Jolanda
Theo & Annie
Voor de leuke tijd!

Jeroen
Gebruikersavatar
Arnie
Zere vingers van het typen..
Berichten: 932
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:50
Type MR2: AW11

Bericht door Arnie »

Laatste keer zei je het al, jammer maar begrijpelijk.
Ondanks diverse omstandigheden wil ik nog geen afscheid nemen van mijn 'turquoise oase' hoewel ook bij ons de kilometers niet echt gigantisch optellen de laatste paar jaar.
Nog een keer dan voor de 'good old days'

Afbeelding

PS door wat ruzie recent met outlook zijn we een hele stapel mailadressen kwijt, inderdaad ook dat van jullie. Even mailen ?
Afbeelding
Fun is not a Straight line, have fun.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Uiteindelijk is het er toch van gekomen.. Jullie ook erg bedankt voor de leuke tijd die we met elkaar hebben doorgebracht, zowel tijdens de meetings als daar buiten. De Alpentoer met Theo en Annie was wel het toppertje, we zijn zelfs ook nog op jullie bruiloft geweest!

Het gaat jullie goed!

Arthur & Ingrid.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

De banaan van Rolf de Regt... lang geleden...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dilbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 nov 2010, 14:56

Bericht door Dilbert »

De ritjes met de MR2 waren i.d.d. de moeite. Naarmate de leeftijd vordert (inmiddels 41 lentes jong), merk ik dat ik meer waarde aan comfort hecht. Sinds september 2013 rij ik ong. 950 km. per week voor het werk (zelfstandige). Vandaar dat ik voor een auto voor elke dag gekozen heb, welke mij plezier oplevert. Eindelijk heb ik de (irrationele?) beslissing genomen, en de legende uit de Toyota lijn genomen; een Land Cruiser 150 Executive 5-deurs. Ik kan 'm 12 juni afhalen (Duitse Auto).
"iets" anders als een MR2, het is voor mij een woonkamer op wielen. En daarbij het gevoel, elke weeromstandigheid te kunnen trotseren.
En zelfs op de Belgische wegen hoef ik me geen zorgen meer te maken ;).
De wegen in de andere West-Europese landen worden er ook niet beter op ...
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Jonkie.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie