Inmiddels wat veranderingen hierzo.
Na een paar jaar af en toe er over gedacht te hebben, afgelopen zomer de knoop doorgehakt en, naast de taxaties, een eigen autobedrijf gestart (alleen verkoop) met de logische naam en site ([url]http://www.maro-autos.nl)[/url].
Begonnen met o.a. nu een erg gave Jazz met 18.000 km en een 2012 ASX, welke nog ingevoerd moet worden.
Inmiddels zijn alle RDW formaliteiten achter de rug en zijn alle erkenningen binnen, plus het handelaarskentekenbewijs (papier, geen pasje), de stickers en het bordje en de RDW bedrijfspas.
Van de week de set groene platen laten maken (de langwerpige met opgelegde letters... ) en de bijbehorende verzekering geregeld.
Vandaag het rond gemaakt met een RDW provider (A2SP) dus vanaf maandag kan ik vrijwaren en tenaamstellen.
Kentekenplaathouders, website, visitekaartjes, belettering, spandoek e.d. liggen al even klaar.
Op de Jazz zitten de kentekenplaathouders al, sinds vandaag ook op deze net ingevoerde Audi TTS Roadster in het Brabantse.
Dus weer een leuke uitdaging erbij.
Waarom?
* Ik ben ervoor opgeleid (IVA Driebergen, inclusief o.a. het Patroonsdiploma (Vakbekwaamheid Autobedrijf)
* Mijn vroegere werk (1991-2002)
* Mijn huidige werkzaamheden (wat nog altijd mijn hoofdwerk blijft) hebben nogal wat omzet in mogen leveren sinds de MRB vrije youngtimers vrijwel compleet verdwenen zijn. In verhouding: deed ik er eerst 150 per jaar, dan zijn het er nu nog enkele tientallen. De Custom Car markt is ook enorm minder (veel auto's verkocht, vrijwel geen nieuwe projecten).
Het loopt nog altijd goed, maar het zijn vooral de BPM tegenbewijstaxaties die omzetmakers zijn. De verzekerde waardebepalingen en WEV doen de rest, maar minder dan voorheen.
En een mens wil wat afwisseling en spreiding van risico's. Je weet nooit hoe het loop, inclusief het bestaan van de BPM in de toekomst.
Medio 2012 al mijn beschikbare ruimte benut met de verkoop van klassieker- en youngtimer onderdelen (voorraden). Dit is de volgende stap, een kleine voorraad topauto's om mensen blij te maken tegen scherpe prijzen.
Uitbreiding activiteiten.:-)
Moderator: Pieten
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Voorlopig is dat nog niet zeker en de 'rondjesgevallen' heb ik gelukkig niet zo veel.rsevo6 schreef:Gefeliciteerd Marco, veel succes toegewenst.
Ik heb gezien dat de BPM regeling per 01/2015 weer gewijzigd wordt, dat alleen auto's met stevige schade nog op tegenbewijs taxatierapport kunnen worden ingevoerd? Dat zal je dan helaas ook weer werk kosten....
jaapio schreef:Succes jonghu
Peerke schreef:Proficiat en succes.
Voorlopig heb ik geen andere auto nodig....