Woon je in Amsterdam?

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

dr is niks mis met een aygo...
vind het maar 1 van de weinige mooie toyota's die de fabriek de laatste tijd er uit heeft gepoept... (dus idd vind het geen straf... zat toch al wel een een zuinig autotje te denken)
maar t gaat mij er om dat het misschien straks wel een verplichting word...
dat steekt mij enorm...

die pennenlikkers, bitjesneukers, cijferzeikerts en stropdashangjassen die dit weer verzinnen, ook daar kan ik met de kop niet bij... ik noem dit verplaatsen van het probleem. straks word er ook weer belasting op de belastingvrije auto geheft om ze te laten verdwijnen.
(shit wat zeg ik nou... help ik ze nog op ideeen ook!)

ugh!
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Surferdude schreef:Who cares? Mr2 is van 94, Mazda van 2007... En we wonen buiten de ring.. :adhd:

2006 toch (TF kenteken?)?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Ewoud schreef:Tja, wat niet... ;D :P

Mijn moeder plus enkele tantes hebben een Aygo.:lach:
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

D'r is niks mis met je geheugen Marco.. je hebt gelijk.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
MII

Bericht door MII »

Wat nu nog gekker is: Dat als je een oud barrel (ouder dan 25 jaar) importeert, dan word je gematst omdat ie 25 jaar en ouder is. Je hoeft dan geen BPM en geen wegenbelasting te betalen.
Dus aan de ene kant belonen ze je en aan de andere kant krijg je een boete omdat je met het gematste barrel de stad in wilt.:-/
Moet niet veel gekker worden.
Bremo

Bericht door Bremo »

Oldtimers worden niet echt gezien als dagelijks vervoer. Meestal maken ze maar 5000km per jaar ofzo en rijden dan ook niet echt in de spits etc.
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Zo, maar even de originele post aangepast. Het blijkt niet zo slim te zijn om een teletekstpagina als link te plakken, want die wijzigen nog wel eens. Dus een kopietje getrokken vanaf NU.NL
Nu gaat het topic weer ergens over.

Enne, oldtimer of niet. Inpakken en wegwezen, of een belediging van 500 Euro accepteren. De eerste de beste MR2 eigenaar die dat doet, moet voor de rest van zijn/haar leven geschorst worden als lid van de club. (Heb ik dat echt gezegd?)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Om op het eerste bericht nog even een schepje boven op te doen een citaat van flitsservice.nl:
Een greep uit de nieuwe tarieven per 1 april (geen grap)

De tarieven worden in het kader van de afspraken in het regeerakkoord éénmalig meer verhoogd dan de inflatie. (Was dat de vorige keer ook al niet zo?)

Verlopen APK: €90
Eenvoudig kleven tot 80 km/h: €180
Links plakken: € 150
Op auto(snel)weg: €90
Rechts inhalen: €150
Inhalen bij VOP: €240
Kruispunt blokkeren: €150
Onterecht parkeren op gehandicaptenparkeerplaats: €150
Vluchtstrook rijden: €240
Sneller rijden dan stapvoets op een erf: €90
Voorbij rijden van een tram als passagiers uitstappen: €240
Onnodig geluid veroorzaken: €150
Geen gordel: €90
Mobiele telefoon vasthouden: €150
Geen voorrang verlenen bij voorrangsweg: €150
Negeren inhaalverbod: €150
Niet stoppen bij rood licht: €150
Niet doorrijden bij groen licht: €90
Doorgetrokken streep, verdrijvingsvlak: €150
Niet volgen van de richting van het voorsorteervak: €150
Kapotte uitlaat: €180
Uitlaat zonder demper: €180
Lampje remlicht kapot: €90
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

goed lezen = weten; grote plaatjeskrant vergeet dat wel eens.

http://www.gezondelucht.amsterdam.nl/ma ... =793076329

"Bij de uitwerking van de milieuzone zal, net als voor het goederenvervoer en de bestelauto’s, nog worden bezien op welke criteria eventuele ontheffing mogelijk en wenselijk is. Daarbij wordt ook gekeken hoe om te gaan met de categorie ”oldtimers”".
Hextrasher

Bericht door Hextrasher »

Ik rij altijd al met een grote boog om Amsterdam heen, dus waarom zou ik A'dam in willen gaan ;) Parkeren aan de rand (als je al met de auto gaat) en met de metro verder. Of gewoon helemaal met het OV gaan. Ik vermijd zowiezo al de meeste binnensteden, Delft durf ik nog wel in, maar de rest niet echt.
Roland

Bericht door Roland »

Ik ben hier dus straks de dupe van. Ik woon binnen de ring A10 (bij Oosterpark), heb parkeervergunning en al. En ik rij dus in een aw11 zonder katalysator uit 1985.
Ik denk dat er wel wat te organiseren valt qua demonstratie. De hele binnenstad blokkeren met oldtimers bijvoorbeeld :D
MII

Bericht door MII »

Bremo schreef:Oldtimers worden niet echt gezien als dagelijks vervoer. Meestal maken ze maar 5000km per jaar ofzo en rijden dan ook niet echt in de spits etc.

Oltimers vaak wel, maar door de hoge brandstofprijzen is er een hele run ontstaan op oude amerikanen en oude duitsers. Daar wordt dan vaak LPG ingezet. Zo rij je belastingvrij en op LPG in een bak die ook nog eens zeer voordelig in de verzekering is.
Niet mijn ding, maar goed.
Dus het beeld van een klassieker die meestal in de garage staat klopt steeds minder.
Roland

Bericht door Roland »

Idd, ik zie genoeg allochtonen die een oude Mercedes hebben om lekker goedkoop te rijden. Althans, dat denk ik dan, is misschien mijn vooroordeel.
Maar dat denk ik zo af en toe ook wel eens van sommige oude Volvo's ofzo. Niet echt in een geweldige staat allemaal.

Wel hypocriet trouwens, want een klassieker op Lpg stoot weinig uit volgens mij.
Bremo

Bericht door Bremo »

MII schreef:Oltimers vaak wel, maar door de hoge brandstofprijzen is er een hele run ontstaan op oude amerikanen en oude duitsers. Daar wordt dan vaak LPG ingezet. Zo rij je belastingvrij en op LPG in een bak die ook nog eens zeer voordelig in de verzekering is.
Niet mijn ding, maar goed.
Dus het beeld van een klassieker die meestal in de garage staat klopt steeds minder.
Van die run heb ik nog eigenlijk niet zoveel gemerkt. Al vind ik sommige young en oldtimers wel stevig aan de prijs. Mij leek het namelijk ook wel wat. Zo'n oude C10 stepside ofzo. Of een Camino..

Maargoed.. ik blijf erbij.. de Nederlandse staat is een commerciële instelling :X
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Commercieel niet....

Maar als je het geld met bakken uit het raam gooit, zul je ook genoeg binnen moeten krijgen....;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

ja, of je geeft het uit aan schoolboeken...
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Roland

Bericht door Roland »

Wat ook niet echt een goed idee is, want een hoop boeken kijk je maar 1 keer in. Teminste als ik het over MBO en HBO heb. Middelbare school etc valt wel mee.
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

MII schreef:Oltimers vaak wel, maar door de hoge brandstofprijzen is er een hele run ontstaan op oude amerikanen en oude duitsers. Daar wordt dan vaak LPG ingezet. Zo rij je belastingvrij en op LPG in een bak die ook nog eens zeer voordelig in de verzekering is.
Niet mijn ding, maar goed.
Dus het beeld van een klassieker die meestal in de garage staat klopt steeds minder.
Na 25 jaar belasting te hebben betaald voor een auto heeft deze z'n geld ook wel opgebracht.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Tis heel makkelijk.
Gewoon Amsterdam mijden.....::)
En in Duitsland de steden mijden.
Ze zoeken het maar uit.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Helemaal met Peerke eens!


en het schoolboekensyndroom is nu nog een utopie.
persoonlijk zal ik het wel waarderen als het gerealiseerd is...
Plaats reactie