Knap design mét prestaties
Moderator: Pieten
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
Knap design mét prestaties
Van het Corvetteforum overgenomen:
Ugur Sahin, een Nederlandse designer die naam maakte met een mogelijke Ferrari Dino concept, heeft een nieuwe concept car getekend die zo in productie zou kunnen gaan. Naar alle waarschijnlijkheid gebeurt dat ook. We hebben het hier over de Corvette Z03.
De basis van deze bolide ligt bij de Corvette Z06. Vandaar uit is men verder gaan werken met als eindresultaat dit fantastische ontwerp. De consument krijgt de mogelijkheid om te kiezen voor vermogens die tussen de 500 en 750 pk liggen, genoeg om je mee te vermaken dus. Het gewicht van de Z03 zal lager zijn dan de Z06 dus waarschijnlijk zullen de prestaties nóg beter zijn.
De gelimiteerde oplage van waarschijnlijk 100 exemplaren zal binnen no time uitverkocht zijn aangezien er veel belangstelling is naar dit prachtige ontwerp. In maart zullen er meer gegevens vrij gegeven worden betreffende de Z03. Corvette chief engineer, Dave McLellan, heeft ook aangegeven het ook een erg mooi ontwerp te vinden en verleent dan ook positieve steun aan Ugur Sahin Design.[/i]
Ik heb Ugur Sahin vorig jaar ontmoet bij André Boer toen hij zich aan het oriënteren was op Corvettes en al wat schetsen bij zich had. Ik heb hem meegenomen voor een ritje in mijn 74ér Corvette en hij was duidelijk gecharmeerd van de C3 lijnen. Daarentegen moest zijn Corvette wel Z06 techniek krijgen.
Wat vinden jullie van zijn ontwerp? Denk je dat het levensvatbaar is? Wat zou zoiets gaan/mogen kosten?
kijk ook eens op http://www.ugursahindesign.com
aangezien er hier ook échte kenners van sportwagens de revue passeren wilde ik deze informatie natuurlijk met jullie delen...
Ugur Sahin, een Nederlandse designer die naam maakte met een mogelijke Ferrari Dino concept, heeft een nieuwe concept car getekend die zo in productie zou kunnen gaan. Naar alle waarschijnlijkheid gebeurt dat ook. We hebben het hier over de Corvette Z03.
De basis van deze bolide ligt bij de Corvette Z06. Vandaar uit is men verder gaan werken met als eindresultaat dit fantastische ontwerp. De consument krijgt de mogelijkheid om te kiezen voor vermogens die tussen de 500 en 750 pk liggen, genoeg om je mee te vermaken dus. Het gewicht van de Z03 zal lager zijn dan de Z06 dus waarschijnlijk zullen de prestaties nóg beter zijn.
De gelimiteerde oplage van waarschijnlijk 100 exemplaren zal binnen no time uitverkocht zijn aangezien er veel belangstelling is naar dit prachtige ontwerp. In maart zullen er meer gegevens vrij gegeven worden betreffende de Z03. Corvette chief engineer, Dave McLellan, heeft ook aangegeven het ook een erg mooi ontwerp te vinden en verleent dan ook positieve steun aan Ugur Sahin Design.[/i]
Ik heb Ugur Sahin vorig jaar ontmoet bij André Boer toen hij zich aan het oriënteren was op Corvettes en al wat schetsen bij zich had. Ik heb hem meegenomen voor een ritje in mijn 74ér Corvette en hij was duidelijk gecharmeerd van de C3 lijnen. Daarentegen moest zijn Corvette wel Z06 techniek krijgen.
Wat vinden jullie van zijn ontwerp? Denk je dat het levensvatbaar is? Wat zou zoiets gaan/mogen kosten?
kijk ook eens op http://www.ugursahindesign.com
aangezien er hier ook échte kenners van sportwagens de revue passeren wilde ik deze informatie natuurlijk met jullie delen...
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
ook hele knappe foto's...
http://www.rodbaby.com/pics/Curvettes/index.html
(althans, als je die gele smurrie weglaat...)
http://www.rodbaby.com/pics/Curvettes/index.html
(althans, als je die gele smurrie weglaat...)
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik vind de lijnen van de zijkant echt heel heel mooi ! Koplampen mogen iets anders maar ook daar kan ik nog wel mee leven
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dus word ik heel nieuwschierig als ik de topictitel lees... maar nee hoor, het gaat hier gewoon weer om een plastic omhulsel om een ouwe Yanken-bak...
Nee... not my cup of thea... Als je nou begint over een knap design met prestaties denk ik toch wel minimaal hieraan:
Nee... not my cup of thea... Als je nou begint over een knap design met prestaties denk ik toch wel minimaal hieraan:
(Bron: IMOC)Made allmost entirely of wood composites it weighs in at 1134 kg,
has a v8 4.6 litre twin supercharged engine with 700bhp output,
240mph top speed.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Jij gaat ver komen binnen de club... ik voel het...
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Denk die scherpe lijn op de zijkant weg.. en voilá.. komt toch stiekem wel in de buurt van de 8C
Het korte, lage neusje, de korte achterkant, het zijraam dat omhoog richting daklijn loopt.. ze hebben in ieder geval een mooi voorbeeld gekozen
Die voorruit/dakraam vind ik wel erg stoer.. en die motorkap is ook wel apart, ben benieuwd of dat de productielijn haalt! Achterkant ook tikkeltje retro. Al met al best een radicaal ontwerp voor een Corvette! Hopelijk is ie qua onderstel wel wat aangepast want in de Z06 schijnt het toch vrij stug te rijden? Maargoed.. prijs/prestaties was/is? haast unbeatable!
Ik dacht al dat ik die lijnen eerder had gezien, maar nu ik die 8C er naast zie weet ik het weer
Ik vind het overigens geen lelijke auto, vind hem wel mooi eerlijk gezegd, maar niet echt heel bijzonder.
Ik vind het overigens geen lelijke auto, vind hem wel mooi eerlijk gezegd, maar niet echt heel bijzonder.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Kunststof en siliconen...past wel bij elkaar he..Dokter Rob schreef:ook hele knappe foto's...
http://www.rodbaby.com/pics/Curvettes/index.html
(althans, als je die gele smurrie weglaat...)
Nou, daar rij je dan in je gemoderniseerde Flinstones karSurferdude schreef:Dus word ik heel nieuwschierig als ik de topictitel lees... maar nee hoor, het gaat hier gewoon weer om een plastic omhulsel om een ouwe Yanken-bak...
Nee... not my cup of thea... Als je nou begint over een knap design met prestaties denk ik toch wel minimaal hieraan:
(Bron: IMOC)
Maar het is inderdaad wel helemaal jouw smaak Arthur...
ps Als de Corvette er maar niet zo uit komt te zien