Mr2club "the Wild Bunch" Jubileum

Gefeliciteerd en andere familieberichten. Feliciteer leden met van alles en nog wat...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Mooi, dan houden we jouw datum aan Pieter, dan is ons 12,5-jarig bestaan op 11 mei 2014, dan zijn we het ook niet vergeten....:P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Nou, hier de data dan.

Op 28 februari 2001 is het besluit genomen om een nieuwe club op te richten door Pieter, Twan en Melle.
Op 17 juli 2001 is de domeinnaam vastgelegd.
Op 11 november 2001 was de eerste meeting.

En op 7 juli 2002 was mijn eerste meeting en is MR2 Club Noord-Nederland omgedoopt naar de Wild Bunch.

Kies maar een datum, zou ik zeggen !
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Mijn verjaardag in 2001. 28 Februari.
We stonden in Slovenië in de buurt van de Karawankentunnel, in de sneeuw, in de file.
Ik kreeg een telefoontje van de toenmalige voorzitster van de MR-2 club Nederland.
Het moest afgelopen zijn met dat streepje.....

Dat was voor haar het begin van het einde. :adhd: :applaus-smiley: :bier-smiley-oranje:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Waarvan akte.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Aaaaahhhhhh nu snap ik het commentaar wat ik kreeg toen ik ergens eens MR-2 schreef......:applaus-smiley:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

-

Juist om dat streepje.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) en ik ben de eigenaar van dat streepje ;D
en de bedenker van de naam " The Wild Bunch ''
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

aha...de bedenker.......En dat heb ik nu op drie auto's plakken ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Niks eigenaar, de NASA gebruikte dat streepje al in 1961.

Ham rules !
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Peerke schreef:Volgens mij hadden we op zondag 11 november 2001 de eerste meeting met een clubje mensen, buiten de MR2 club Nederland om. Deze club is begonnen als de MR2 club Noord Nederland, later is gekozen voor de Wild Bunch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dan hadden we toen de toer vanaf Emmeloord. ;)

Zo te zien inderdaad de tussenstop in Friesland (andere foto's werken niet?).



Euh... die bovenste foto (die het bij mij doet), had ik geleend en was gelijk reden van de directatorie (directie/dictator) om op oorlogspad te gaan met aangetekende brieven enzo.::) ;D
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Ah, foto's doen het nu wel: ja dat was de SCN rit tussen Emmeloord en Heerenveen.

Zou ik hem nog ergens hebben?:P

Forum bestond al begin juli en we hadden al eerder een meeting: toen gingen we met een rits naar een soort van Karfreitagmeeting, maar dan in oktober.

Melle was erbij, ik was toen met de Impreza in rallyestijl, was toen met "Bent u mijnheer Kloosterman" bij de Mazdadealer bij Breitscheid/Adenau. Waren we met een heel zwikkie MR2's van dit forum en kwamen 'toevallig' een ander zwikkie MR2's tegen van de collega's.:)

Dat was de eerste die ik toen aangeslingerd had, Emmeloord was de tweede daarna inderdaad.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

En uiteindelijk komt het verhaal toch weer eens een keer en blijkt Marco de club opgericht te hebben...:::| :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

erikmr schreef:8) en ik ben de eigenaar van dat streepje ;D
en de bedenker van de naam " The Wild Bunch ''
De URL, maar dat was pas toen iemand 'anders' ermee stopte.:P
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Green Goblin schreef:En uiteindelijk komt het verhaal toch weer eens een keer en blijkt Marco de club opgericht te hebben...:::| :P
Nee hoor, dat was Smelles... met Peerke, Twan e.d.

Tja, toen nog een ongeleid projectiel en qua enthousiasme gelijk een hoop organiseren. Sommige jaren 4 keer per jaar de eerste jaren, daarna waren anderen aan de beurt.:lach:

En dat verhaal is zó lang, daar zijn anderen die het veel beter kunnen vertellen (wij hebben alleen ons stukje meegemaakt en de rest van de zijlijn gezien/gehoord uit de 2e hand).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Peerke schreef:Mijn verjaardag in 2001. 28 Februari.
We stonden in Slovenië in de buurt van de Karawankentunnel, in de sneeuw, in de file.
Ik kreeg een telefoontje van de toenmalige voorzitster van de MR-2 club Nederland.
Het moest afgelopen zijn met dat streepje.....

Dat was voor haar het begin van het einde. :adhd: :applaus-smiley: :bier-smiley-oranje:
;D ;D ;D En toen mailde je hem mij toe en ik was zo stom om die foto te gebruiken. :-/ Van lieverdje, ben je dan ineens de vijand.

Achteraf kun je er alleen maar om lachen, jammer dat veel serieuze MR2 mensen toen afgehaakt zijn van het clubwereldje (de onderstaande MR2 eigenaar was daar een van plus het feit dat toen er wat sjonnies met gespoilerde MR2's op parkeerterreinen gingen burnen, citaat).

Wel leuk om na pakweg 13 jaar iemand weer te spreken.:) Waar de MR2 er nog altijd is (thans 63.000 km en sinds 1992 in eigendom!)... voor GG: spoilerloos.

Aan de andere kant, was deze club nooit zo gegroeid. Wat al aan geeft: officiële clubs hebben het toch moeilijk in dit internettijdperk. Allebei hebben deze clubvarianten zo hun charmes.

Opvallend is wel dat er een kleine groep is die al heel lang aan de MR2 is, sommigen zelfs héél lang (lees: zelfs in de jaren '80/vroege jaren '90) een grote groep die kort een MR2 heeft of veel wisselt en een deel die forumlid is en de MR2 na een paar maanden weer weg doet (redenen: schade/toch erg hoge kosten (...)/verbruikt meer dan een Cuore etc.).






jaapio schreef:Aaaaahhhhhh nu snap ik het commentaar wat ik kreeg toen ik ergens eens MR-2 schreef......:applaus-smiley:
Juist daarom.;)


Zulke verhalen zijn geweldig, had het toevallig pas met een paar andere mensen over gebeurtenissen van jaren geleden, deze mensen hadden hun MR2 respectievelijk al 13 en 22 jaar (en gaan beide in de verkoop).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Eigenlijk zijn we een stelletje ouwe lullen bijelkaar... al zó lang in dezelfde hobby-auto/hobby blijven hangen.:)

Oh oprichtingsdatum: doorgaans is dat het moment dat een aantal mensen gezamenlijk besluiten een club op te richten. In het geval van een internetclub zou ik zeggen die besneeuwde dag in Slovenie.

Evenementen volgen pas later als dingen verder geregeld zijn (of soms andersom, zie hieronder).

Bij officiële clubs vroeger bij nog nieuwe auto's organiseren een paar mensen een enorme meeting om animo te checken. Dit was met MR2's in 1991, pas daarna werd besloten door een paar mensen (vraag me niet meer wie, staat vast nog ergens in een oud clubblad bij iemand) om de Toyota MR2 Club Nederland op te richten. Februari 1992 ofzo.

Meestal gaat het van een paar mensen uit die een gezamenlijke hobby hebben, dan een club oprichten (met bestuur, notulen, ALV, statuten, KvK e.d.) en zien waar het eindigt.

In dit geval zou ik zeggen: februari 2001 of vlak voordat het forum bestond. Dan bestá je en pas later worden er dingen georganiseerd als je wat mensen bij elkaar hebt.

Was toen nog een handjevol. Leuk om te zien dat bijvoorbeeld Renso en Ben dezelfde MR2 nog hebben.

Pieter, heb je de foto's nog origineel in vol formaat om te mailen? Uit die jaren heb ik niets meer (of het zijn ouderwetse foto's).

Leuk om mijn MR2 in de staat te zien, zoals hij ook gekocht was. Van buiten tenminste.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

Wat een verhalen allemaal.

Voor de mensen die er niet vanaf weten en nieuwsgierig zijn.

Toespraak van melle 10 jaar TWB

'Melle's historische toespraak 10 jaar TWB 3 September 2011' bekijken op YouTube -

https://www.youtube.com/watch?v=aOjQINC ... ata_player


Gr sybren
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
Reesmuis
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 aug 2011, 15:44

Bericht door Reesmuis »

Erg leuk om deze thread te lezen en om het filmpje te zien!

gr Jeroen
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Streepje of geen streepje,

Ik vind het gewoon lekker:applaus-smiley:
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
Ren0W
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 dec 2013, 15:32

Bericht door Ren0W »

Ik-snap-nog-steeds-niet-waar-het-over-gaat.
Afbeelding
Plaats reactie