Dubbeledraaideur's MR-2

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Ik zeg lagerschalen krukas.
Afbeelding
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Vandaag gaan we de boel onderzoeken. Compressietest etc. Eventueel gaan we het blok openhalen.

Stel de compressie is 0.2 bar ofzow. Dan ga ik het blok niet openhalen, dan ga ik ff kijken of ik hem ergens voor 1500 kan reviseren.

Als de compressie een beetje lager is van 1 van de cilinders. Dan gaan we hem openmaken.
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Een paar foto's van mijn mr2 na een wel verdiende wasbeurt.

(waarschuwing: Grote foto's)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Van de week samen met mn pa een nieuw subkistje gemaakt.
Kan eindelijk de bijrijdersstoel naar achteren :)

Afbeelding
AfbeeldingDe 8" sub die erin zit klinkt echt goed :)
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Van het weekend mijn auto aan de voorkant verlaagd 3.5 cm.
Achter moet nog gebeuren. Uitgebreid een test gedaan op lage snelheid en hoge snelheid. Het is wel te merken dat achter nog moet gebeuren, maar het is wel veilig en niet storend om ermee te rijden. Het is voornamelijk dat je ik het voel wanneer ik een uitwijkmanoeuvre moet maken

Afbeelding
Afbeelding
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Mn mr2 gaat eruit.

Vandaag moest ik namelijk uitwijken voor een andere auto en daarbij had ik een stoprand meegenomen.
Vervolgens wilde ik tanken, eenmaal bij het tankstation. Hoorde ik gesis achter. Gvd mn winterband rechtsachter lek aan de zijkant. En ik heb die banden pas een jaar!
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

And yet again....

Ja ik weet het op dit moment is het zo, dat ik een haat/liefde verhouding heb met mn mr2.. Als ik hem helemaal perfect wil hebben, zal ik er flink geld in moeten stoppen. Maar dat heb ik niet.
Toen mn band lek was geraakt, wilde ik eigenlijk direct van de mr2 af.
Omdat ik al zoveel dingen heb meegemaakt met de mr2 en hij toen regelmatig zwalkte bij bochten en hobbels.

Toevallig hebben we eindelijk na een half jaar het probleem eindelijk gevonden. De weersomstandigheden maakte het mogelijk om ernaar te kijken, omdat mn pa niet meer op een ijskoude garagevloer kan gaan liggen Er is een bout van de ophanging rechtsachter die het wiel verbind met het subframe, waarschijnlijk afgebroken of dol (we hebben deze bout nog nooit aangeraakt).
Als ik deze vervang dan zou de emmer weer goed moeten rijden.

Gisteren had ik dan een proefrit met een Peugeot 206 GTI gemaakt, maar deze heeft niet het gevoel en de uitstraling van een snelle auto. En ik zie teveel 206jes rijden op de weg. Een mr2 kom je maar zelden tegen.

Waarom zit ik nog steeds te twijfelen om mn auto weg te doen:
Als ik aan het rijden ben op de snelweg en ff het gas opentrek, dan voelt het goed en krijg ik weer kriebels in mijn buik. En ik weet als ik hem weer goed heb, dat hij lekker rijdt en als ik dan in het komende seizoen aan het touren ben en naar autoshow ga. Is dat te leuk om te laten staan.

Dus betreft financiën wil ik hem weghebben, maar betreft gevoel wil ik hem maar al te graag houden.
Ow en ik ben behoorlijk impulsief met mijn uitspraken als ik een beetje pissed ben.. Daar probeer ik aan te werken dat ik niet altijd alles op het forum zet en eerst goed nadenk of ik het er wel op moet zetten.
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

je hoeft hem natuurlijk niet in 1x helemaal goed te maken he.
eerst de echt belangrijke dingen doen en daarna weer even sparen :)
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Nick,

Je kunt het ook anders bekijken...

Elke auto is een keer aan onderhoud toe, met een andere auto weet je ook niet wat er gaat komen en autorijden is nu eenmaal een dure hobby.
Met een emmer maak je het ten minste wel een leuke hobby!

Nu met je eigen emmer weet je ondertussen wel wat er al is gedaan en alles wat je nu moet vervangen heb je weer een hele poos plezier van.....

Van dat zwabberen ben je, als je shocks goed zijn, met wat werk en ± €150-250 euro weer van af en dan ben je weer jaren onder de pannen.

Gewoon een PU bussen set kopen. bussen er uit en PU bussen er weer in.
Als het van achterkomt en je zit ff wat krap bij kas dan begin je met alleen achter...

Pu bussen slijten praktisch niet en hebben geen last van zout, het weer o.i.d.
Daarna wel ff laten uitlijnen maar dat kost de wereld niet! (zit bij de prijsberekening in)

Ik kan geen andere auto vinden die betaalbaarder is en het zelfde bied als de emmer, sta er maar eens bij stil:

- Achterwiel aandrijving
- Midden motor
- targa dak
- handling (mits in orde!)
- Super support van de hobbyist en after market producenten
- exclusiviteit
- tijdloos design

En dat allemaal voor de prijs van een 10 jaar jongere Opel!
Don't shoot the messenger!
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Oh oh... heeft iemand de titel van dit topic al gezien?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

'Dubbeledraaideur's MR-2'?
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Het streepje was in 2001 het begin van een hoop gedoe en deze club.:)
gg heeft vast de afbeelding van de MR -2 paraat.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Valt het nu pas op? De titel Lol...
Kan het niet aanpassen. Had ik in het verleden al geprobeerd.

Over 2 weken gaat de mr2 weer op de krik. Hoop ik. Dan halen we die bout los en controleren we of het nou dat busje is. Of de schroefdraad die naar de klote is.
Als het het busje is. Zal ik dat setje aanschaffen, als het alleen de schroefdraad is. Dan kan mn pa dat wel repareren. Er zit geen speling op die bout, hij kan alleen niet goed vastgedraaid worden.

Kan wel dat spul aanschaffen. Maar als de vorige eigenaar dat er al erin heeft gezet. Dan heeft het weinig zin.
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Lol dacht ik dat die bout naar de klote was. Is dat een bijkomstigheid. Ik ben der bijna van overtuigd dat mn schokbreker links ook kapot is.
Mn emmer heeft me dat best wel duidelijk gemaakt. Toen ik een bocht naar rechts nam en hij linksachter soort van op en neer ging. Ook het nemen van drempels, is het duidelijk dat hij la niet zo stug is als ra.
Van de week een afspraak maken bij een garage met een schokbreker tester. Dan weet ik het 100% zeker.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Ja, viel pas vorige week echt op.

Het zijn oude beestjes, dus kosten komen wel langs soms. Of je moet het over een lange tijd uitsmeren (ahum) dan weet je dat je er lang plezier van kunt hebben.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Ja klopt, hoe ouder de auto. Hoe versletener alles is.

Ook mn dorpels beginnen te roesten.. Dat ga ik ook binnenkort aanpakken. Moet alleen was plaatstaal halen en mn pa vragen of hij wilt gaan lassen.
Slijp ik roest weg en lassen we er een nieuw stuk in. Bak plamuur ertegenaan en het is weer zgan :)
schokbrekers zijn binnengekomen dus aankomend weekend, of de weekend erop gaat we weer aan de bak. (ligt aan de middag temperatuur, als deze niet boven de 10 graden komt, is het te koud om in een onverwarmde garage erin te werken).
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

Beter dat je de draad weer oppikt. Zou zonde zijn als er weer een 2tje uit Den Bosch zou verdwijnen :)

Succes met het herstel.

Oja, mocht je er met de dorpels niet uitkomen, in Sprang Cappele zit een schadebedrijf (Verhagen) welke me een jaartje (of 2) geleden prima heeft geholpen aan compleet nieuwe dorpels.
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Nou eindelijk die schokbrekers vervangen.

Heb wat foto's gemaakt van de oude en nieuwe schokbrekers.

Afbeelding

Rechtsachter lekte, linksachter ging wat moeilijker eruit. Maar toen hij eruit kwam, toen zag net als de andere er zo uit:
Afbeelding

Beide schokbrekers had ik vervolgens zonder enige moeite helemaal uit elkaar liggen:
Afbeelding

Is dat normaal bij deze schokbrekers, dat je ze zo uit elkaar haalt?

Maar is het probleem opgelost? Nee

Er is 1 bout die we zijn vergeten na te kijken. Die bout die in het subframe zit en een deel van de ophanging vasthoudt.
Kan het zo niet uitleggen helaas.
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Nou probleem opgelost.
Ergste van alles is, het waren 2 bouten van de stabilisatorstangen die was losser waren gekomen....

2 slagen aan beide kanten aaandd problems are gone...
(1 van die bouten wilde niet vast enkele weken geleden, maar die zit nu ook goed vast, waarschijnlijk vuil ertussen gekropen).

Moet nog een lange rit maken, om te kijken of de problemen idd wegblijven. Maar met een testrit die ik zaterdag had gedaan, leek het weg te zijn.
Voor de zekerheid volgende week of de week erop een brug huren en alle bouten van het onderstel eens nakijken.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

dubbeledraaideur schreef:Nou probleem opgelost.
Ergste van alles is, het waren 2 bouten van de stabilisatorstangen die was losser waren gekomen....

2 slagen aan beide kanten aaandd problems are gone...
(1 van die bouten wilde niet vast enkele weken geleden, maar die zit nu ook goed vast, waarschijnlijk vuil ertussen gekropen).

Moet nog een lange rit maken, om te kijken of de problemen idd wegblijven. Maar met een testrit die ik zaterdag had gedaan, leek het weg te zijn.
Voor de zekerheid volgende week of de week erop een brug huren en alle bouten van het onderstel eens nakijken.
Mooi dat ie nu vervangen is, dat zal een wereld van verschil zijn!

Je bussen zijn minstens net zo belangrijk.... ik heb de mijne er pas uit geperst, alle rubbers zijn naar 20+ jaar vergaan en zitten vol scheuren. Het is echt geen overbodige luxe!
Don't shoot the messenger!
Plaats reactie