MR2 van Sander
Moderator: Pieten
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
Hehe, en dan staat de C30 die voor m'n auto staat er nog niet eens op. Oja en ook m'n 740 nietEl Butre schreef:verdacht veel volvo's in dit topic....
Er komt vast nog wel een keer zo'n setje voorbijmr2PUNTfreak schreef:Ziet er goed uit, krijg toch een beetje spijt....
Heb je achter kleinere velgen zitten of lijkt dit zo?
Nee dat lijkt zo op de foto, de velgen achter zijn 9,5" breed en voor 8,5". Achter hebben ze een diepere rand aan de buitenkant ivm de extra breedte. In het echt is het trouwens wel goed te zien dat ze even groot zijn.
Operatie roestige dorpels is vandaag van start gegaan. Het is wel erg duidelijk dat het van binnen naar buiten roest, dus tegen de tijd dat het aan de buitenkant zichtbaar is, is het binnenin een puinhoop .
Het begon zo:
Na een beetje prikken zag het er zo uit:
Toen de boroscoop erbij gepakt om in de dorpels te kijken en te zien hoeveel eraf moest:
Dorpel open en dan tref je dit aan:
Zo veel mogelijk de roest weg gehaald, roestige delen eruit geslepen en daar las ik morgen nieuwe stukken in. De resterende roest ingesmeerd met roest omvormer zodat het niet weer begint te roesten. Morgen nieuwe stukken maken en ze erin lassen en dan kan deze kant er weer een tijd tegenaan. Ik smeer wel alles in met tectyl voor, tijdens en na het lassen zodat hij niet weer gaat roesten. Daarna is de andere kant aan de beurt
Roest omvormer prut (werkt erg goed):
Ben ook verder gegaan met de sideskirts, 2 dunne lagen kunststof hechtprimer erop, daarna 3 dunne lagen rode normale primer:
Nat schuren met korrel 1200 en dan 2 lagen lak eroverheen:
Morgen 2 dunne lagen blanke lak eroverheen en dan kunnen ze op de auto nadat ik de roest op de dorpels gerepareerd heb.
Het begon zo:
Na een beetje prikken zag het er zo uit:
Toen de boroscoop erbij gepakt om in de dorpels te kijken en te zien hoeveel eraf moest:
Dorpel open en dan tref je dit aan:
Zo veel mogelijk de roest weg gehaald, roestige delen eruit geslepen en daar las ik morgen nieuwe stukken in. De resterende roest ingesmeerd met roest omvormer zodat het niet weer begint te roesten. Morgen nieuwe stukken maken en ze erin lassen en dan kan deze kant er weer een tijd tegenaan. Ik smeer wel alles in met tectyl voor, tijdens en na het lassen zodat hij niet weer gaat roesten. Daarna is de andere kant aan de beurt
Roest omvormer prut (werkt erg goed):
Ben ook verder gegaan met de sideskirts, 2 dunne lagen kunststof hechtprimer erop, daarna 3 dunne lagen rode normale primer:
Nat schuren met korrel 1200 en dan 2 lagen lak eroverheen:
Morgen 2 dunne lagen blanke lak eroverheen en dan kunnen ze op de auto nadat ik de roest op de dorpels gerepareerd heb.
Die op de foto is een 960, m'n eigen 740 staat er niet opEl Butre schreef:Sanderg schreef:Hehe, en dan staat de C30 die voor m'n auto staat er nog niet eens op. Oja en ook m'n 740 niet
Ik zie anders op de laatste foto een 740 en een xc90 ;-) Of is dat weer een andere 740? En de buurman is ook verstandig geworden zie ik. Eerst een ster, nu een beamer!
Pak je goed aan die roest in de dorpel. Ik heb ook heel klein beetje oppervlakte roest daar zitten, ik hoop dat die van mij niet zo van binnen is verroest.
Maar spuit je de dorpel zelf? Ziet er op de foto strak uit zeg! Ik weet hoe lastig het is om het perfect te krijgen. Of ben je spuiten van beroep ofzo?
Maar spuit je de dorpel zelf? Ziet er op de foto strak uit zeg! Ik weet hoe lastig het is om het perfect te krijgen. Of ben je spuiten van beroep ofzo?
- Dorifto Deuce
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Haha nee ben geen spuiter van beroep, ik neem er wel de tijd voor en probeer het zo strak mogelijk te doen allemaal, ben tevreden met hoe het geworden isGeert_MR2 schreef:Pak je goed aan die roest in de dorpel. Ik heb ook heel klein beetje oppervlakte roest daar zitten, ik hoop dat die van mij niet zo van binnen is verroest.
Maar spuit je de dorpel zelf? Ziet er op de foto strak uit zeg! Ik weet hoe lastig het is om het perfect te krijgen. Of ben je spuiten van beroep ofzo?
Haha gelukkigDorifto Deuce schreef:Goed bezig man! Dennis zal trots op je zijn.
Ben vandaag weer verder gegaan met de dorpels, als eerste een plaatje gelast op het deel van het stuk binnenin dat weggerot was en het hele gedeelte in de tectyl gezet:
Daarna de boel weer in elkaar zetten en een nieuw stuk dorpel gemaakt:
Binnenin ook een plaatje gelast. Bijna klaar nu deze kant, moet nog een stuk in op deze plek en afwerken:
En de andere kant aan begonnen, deze was een stuk rotter nog. Alle delen die rot zijn weggehaald en alle roest ook aangepakt die over was. Morgen bouw ik alles weer op met nieuwe stukken staal en maak hem weer dicht.
Bedankt!
Vandaag weer verder gegaan, met een beetje geluk is het klaar morgen. Als eerste de binnenste delen repareren:
Heb de originele vorm nagemaakt, geen idee of die nut heeft maarja, zo was het en dan maak ik het ook weer zo:
De achterkant dicht gemaakt en alles van binnen helemaal vol gespoten met tectyl, zodat het niet nog eens gaat roesten:
Voorkant van het binnenste deel ook in de tectyl:
En begonnen met een nieuwe dorpel voor de rechterkant. Ondanks dat ze straks achter een sideskirt verdwijnen wil ik ze wel zo goed als origineel hebben kwa vorm:
De linker dorpel is ook bijna klaar nu, achterkant dicht gemaakt en de boel ook van binnen in de tectyl gezet. Nu alleen nog een plaatje erop en dan is ie bijna klaar:
Vandaag weer verder gegaan, met een beetje geluk is het klaar morgen. Als eerste de binnenste delen repareren:
Heb de originele vorm nagemaakt, geen idee of die nut heeft maarja, zo was het en dan maak ik het ook weer zo:
De achterkant dicht gemaakt en alles van binnen helemaal vol gespoten met tectyl, zodat het niet nog eens gaat roesten:
Voorkant van het binnenste deel ook in de tectyl:
En begonnen met een nieuwe dorpel voor de rechterkant. Ondanks dat ze straks achter een sideskirt verdwijnen wil ik ze wel zo goed als origineel hebben kwa vorm:
De linker dorpel is ook bijna klaar nu, achterkant dicht gemaakt en de boel ook van binnen in de tectyl gezet. Nu alleen nog een plaatje erop en dan is ie bijna klaar:
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 17 jul 2011, 13:29
En het is klaar Naja, de roest reparatie dan. De sideskirts zijn ook af en moeten er alleen nog op. Hopelijk is het morgen niet de hele dag regen...
Foto's:
Als eerste de binnenkant van de rechter dorpel gemaakt, en daarmee ook het hele stuk in de wielkast, heb er alleen ff geen foto van:
Daarna de dorpels dicht gemaakt:
Heb het in de wielkast ingesmeerd met een laag epoxy spul met vezels erin zodat het daar helemaal waterdicht is en niet weer gaat rotten en het tegen stenen en andere rommel kan die er tegenaan geslingerd worden door de wielen:
En alles afgewerkt en in een laag bottomcoat gezet:
Inmiddels staat ie weer op z'n wieltjes, te wachten tot de bottomcoat droog is en de dorpels erop kunnen
Foto's:
Als eerste de binnenkant van de rechter dorpel gemaakt, en daarmee ook het hele stuk in de wielkast, heb er alleen ff geen foto van:
Daarna de dorpels dicht gemaakt:
Heb het in de wielkast ingesmeerd met een laag epoxy spul met vezels erin zodat het daar helemaal waterdicht is en niet weer gaat rotten en het tegen stenen en andere rommel kan die er tegenaan geslingerd worden door de wielen:
En alles afgewerkt en in een laag bottomcoat gezet:
Inmiddels staat ie weer op z'n wieltjes, te wachten tot de bottomcoat droog is en de dorpels erop kunnen
Das wel een hoop geld :S ben blij dat ik me dat in de zak kon houden dan!MR2Pierre schreef:Die van mij was ook zo erg man, niet normaal. Ik was weer 500 euro lichter
Vandaag er nog een laag bottom coat op gespoten en toen het droog was de sideskirts gemonteerd. Er zit een klein beetje kleurverschil tussen de skirts en de rest van de auto ivm het verweren van de kleur rood door de jaren heen, maar het valt mee en is alleen te zien als hij recht in de zon staat. Ik ben er in ieder geval tevreden mee :
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 14 apr 2010, 15:28
- Type MR2: AW11
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11