MR2 van Sander

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

Superdik!
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Ziet er goed uit. Respect voor het werk, ik had geen idee dat ze al zover was geroest :-/

Die Greddy skirts passen goed bij de lijn vanaf de voorlip (gelukkig geen veilside :P). Je hebt nu wel inderdaad weer dat je aan de achterkant die lijn ook door zou willen trekken.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Sanderg
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2011, 12:49

Bericht door Sanderg »

Bedankt!

Het was wel erg duidelijk dat het van binnen naar buiten roest. Wat ik denk dat er gebeurd bij MR2's is dat er water via de rand van de wielkast naar binnen komt. Er zitten daar 2 panelen (het buitenste plaatwerk en de binnenkant van de wielkast) die samen komen en gewoon om een hoekje gevouwen zijn met een klein rubber randje ertussen om het af te dichten. Dat rubber was helemaal verdroogd dus kan er water naar binnen en dat blijft dan in de achterkant van de dorpel staan. Dan gaat ie van binnenuit onder de anti-steenslag laag rotten en kan er uiteindelijk nog veel meer water naar binnen. Het is iig duidelijk dat er water in de dorpel komt. De anti-roest behandeling van het achterste stuk is niet anders dan de voorkant, dus daar ligt het niet aan.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

MR2Pierre schreef:Die van mij was ook zo erg man, niet normaal. Ik was weer 500 euro lichter :(

Wat ik me kan herinneren, was ik bijna 8 jaar geleden nog meer kwijt ook (kleiner stukje, zonder spuiten, want dat was garantie).
Sanderg schreef:Bedankt allemaal! ;D



De voorlip hou ik zo als hij nu is, achter ben ik er nog niet over uit wat ik daar ga doen.

Ff spuiten?;);D

Mooi werk trouwens.:dux-blij_thumb-up:
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

knap werk man, zo ziet hij er heel netjes en strak uit.

grt Dennis
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Sanderg
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2011, 12:49

Bericht door Sanderg »

Bedankt :) Gisteren de auto netjes gepoetst en er vandaag maar even wat leuke foto's van gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Nice!!! maar wat zit er op je bumperlip is dat schade? zo ja ga je dat ook nog opknappen? dat moet voor jouw geen probleem zijn als ik zo je topic door leest.

Super mooi fotos trouwens war zijn deze genomen?

Grt Dennis
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Sanderg
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2011, 12:49

Bericht door Sanderg »

shenron schreef:Nice!!! maar wat zit er op je bumperlip is dat schade? zo ja ga je dat ook nog opknappen? dat moet voor jouw geen probleem zijn als ik zo je topic door leest.

Super mooi fotos trouwens war zijn deze genomen?

Grt Dennis
Dankje! Dat is schade ja, een keer een stoeprandje denk ik. Ik ga het wel nog herstellen ja, maar wel na de winter :p
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Sanderg schreef:Dankje! Dat is schade ja, een keer een stoeprandje denk ik. Ik ga het wel nog herstellen ja, maar wel na de winter :p
Mooi gedaan man! De foto's zijn echt nice! En inderdaad je hebt echt mooi werk gelevert (misschien ook tijd voor de mijne hahaha:P ?)

groetjes,

Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Sanderg
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2011, 12:49

Bericht door Sanderg »

Zo, tijd voor een update. Na 22 jaar was de radiator op, tijd voor een nieuwe. Heb er een Mishimoto in gezet nu. Alle radiatorslangen ook maar meteen vervangen voor Mishimoto silicone radiatorslangen. Ook was de Ebay downpipe die erop zat toen ik hem kocht wat gaan scheuren, heb daar nu een nieuwe Berk downpipe met flexibel stuk voor gekocht en ben hem nu aan t vervangen. Meteen de intercooler ook maar vervangen voor een beter exemplaar. De radiator fans ook weer netjes gemaakt, deze waren wat geroest. Zal er niet heel lang plezier van hebben alleen, aangezien ik de auto binnenkort zal moeten verkopen i.v.m. aankomende verhuizing naar t buitenland :(.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Originele fans paste niet helemaal lekker, moest het bovenste ophangpunt ergens anders maken:

Afbeelding

Afbeelding


Radiator rubbers was ook niet veel meer van over, hier ook maar nieuwe in gezet:

Afbeelding

Afbeelding

Heb er nu ook een setje 94+ achterlichten op zitten i.c.m. een zwart middenpaneel. Heb daar alleen nog geen foto van gemaakt omdat ik de auto nodig moet wassen eerst :p Ook ben ik de RE Amemiya velgen aan het opknappen, de verf was niet best meer die erop zat. Heb ze nu helemaal kaal, bijna klaar om weer te spuiten.
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Goed bezig!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivar Zijta
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 jun 2013, 13:02

Bericht door Ivar Zijta »

Ik ben echt verliefd op die velgen
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11

Bericht door Markk »

Hè Sander,

Goed werk weer, dan kan ie er weer een tijdje tegen! En natuurlijk mooi dat je een job hebt gevonden :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Ik ben benieuwd naar de foto's!
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Sanderg
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2011, 12:49

Bericht door Sanderg »

Al eeuwen niet meer gepost hier zie ik, maar een kleine update nu; heb hem gelukkig niet hoeven verkopen, ondanks dat ik nu in Duitsland woon. Had via via een warme droge stalling gevonden voor mn MR2 en Volvo 740 project auto waar ze de afelopen 2,5 jaar gestaan hebben tot ik er hier plek voor had. Heb hier nu sinds kort eindelijk plaats ervoor, dus komende week ga ik mn MR2 alvast hierheen halen :D. Daarna kan het avontuur beginnen om hem hier op een Duits kenteken te krijgen. Foto's volgen nog.
Gebruikersavatar
Sanderg
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2011, 12:49

Bericht door Sanderg »

Ah ik zie dat alle foto's offline zijn. Zo stond ze erbij voordat ze naar de stalling ging (er zitten nu 94+ achterlichten op ook):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Lijkt een flink avontuur te gaan worden (alles TüV eingetragen zal niet meevallen), niet zo erg als in België, maar zelfs niet originele bandenmaten doen ze al moeilijk over (voor een bepaald jaartal), ook al is het origineel van een paar jaar jonger (en zijn ze gloednieuw van een Duits merk :P).

Is wel een jaar of 10 geleden, kan nu dus anders zijn.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11

Bericht door Markk »

Zo Sander, dat is lang geleden ;D

Nog in Luxemburg aan het werk? Of ondertussen ergens anders.
Gebruikersavatar
Sanderg
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2011, 12:49

Bericht door Sanderg »

Warm en droog naast mn andere monster (Audi S8 uit 2009):

Afbeelding
MarcoTwo schreef:Lijkt een flink avontuur te gaan worden (alles TüV eingetragen zal niet meevallen), niet zo erg als in België, maar zelfs niet originele bandenmaten doen ze al moeilijk over (voor een bepaald jaartal), ook al is het origineel van een paar jaar jonger (en zijn ze gloednieuw van een Duits merk :P).

Is wel een jaar of 10 geleden, kan nu dus anders zijn.
Het gaat zeker niet meevallen, maar moet mogelijk zijn. Deze auto was al eens in Duitsland op kenteken. Met een beetje geluk kunnen ze hem nog vinden in het systeem, dan wordt het een heel stuk makkelijker.
Markk schreef:Zo Sander, dat is lang geleden ;D

Nog in Luxemburg aan het werk? Of ondertussen ergens anders.
Dat is zeker lang geleden ja ;D. Ik werk nog steeds in Luxemburg ja, niet op zoek naar wat anders ook. Het bevalt me wel hier :). Heb jij je zwarte turbo nog?
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11

Bericht door Markk »

Sanderg schreef:Warm en droog naast mn andere monster (Audi S8 uit 2009):

Dat is zeker lang geleden ja ;D. Ik werk nog steeds in Luxemburg ja, niet op zoek naar wat anders ook. Het bevalt me wel hier :). Heb jij je zwarte turbo nog?
Kan me voorstellen dat je daar nog niet zo gek leeft. ;D

Ik heb de zwarte turbo nog steeds inderdaad. Maar de laatste jaren heb ik er niet zoveel kilometers mee gereden. Is het een beetje leuk rijden in de streek waar je nu zit ;D
Plaats reactie