Paul's 2

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

oke. Super bedankt!
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

Onderhand begint de auto een aardig projectje te worden. Nu weer een aantal dingen aangeschaft:

Gen3

Afbeelding

Inlaat dynamo-beugel kleppendeksel zijn eraf gehaald om te coaten/spuiten

Afbeelding

Kooitje is ook al binnen;

Afbeelding

En dit setje heb ik in amerika besteld

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook het interieur is er al uit gehaald en ga ik nog paar extra onderdelen kopen voor de swap. Ook kan dan binnenkort het oude gen2 blok de verkoop in.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Naar dat Wilhelm Race Works Geometry adjustment kitje heb ik ook al watertandend zitten kijken :)

Ben benieuw wat je ervaring straks is!
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

lullige is dat ik paar maanden geleden nieuwe stuurkogels heb besteld, binnen en buiten. Nu buitenste dus niet meer nodig.
Denk echt dat het super gaat rijden. Na poly rubbers, kw v3 set, nieuwe kogels rondom en dan dit setje erbij.... Kan niet wachten. Zitten nu alleen winterbandjes onder (bijna merkloos) niet uitgelijnd, Rijdt echt bout :(. Wel alweer een paar centimeter omhoog geschroefd laatst, al stukken beter. De hoeken waar de draagarmen onder stonden waren heel verkeerd, waardoor je na het rijden over hobbel of putdeksel alle kanten op slingerde. Dat is nu in ieder geval al weg.
Helaas Moet ik nu keuzes beginnen te maken met welke volgorde de onderdelen aangeschaft dienen te worden. Intercooler kan nog wel even wachten, kan de originele nog wel tijdelijk gebruiken (goed chargecooler setje ben je toch wel gauw minimaal 500 euries kwijt)
Benzinepomp met leidingen, vliegwiel en koppeling (ondanks dat de mijne nog prima is) zullen eerst moeten.
Dan kan ik gaan kijken naar setje banden, word denk ik toch de R1R of de R888, helaas zijn deze verre van goedkoop voor 16" Kijken of 225 voor en 245 achter gaat lukken (zit dan wel vast aan de r888 is de enige die 245/45r16 maakt met voldoende grip) op 7j en 8j velgen
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

hoeveel vermogen wil je gaan doen?

Belangrijkste zijn banden en remmen.... je auto vooruit duwen gaat nog, maar zonder goed rubber en goede ankers kom je snel in de problemen....

Het kwaliteitsverschil tussen het hoge segment banden is geflatteerd.... hoe ga je je emmer gebruiken?

de rest is afhankelijk van wat je met je motor en turbo doet.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

Met de r888 of r1r denk ik wel redelijk rubber in huis te nemen.
Remmen heb ik al gedaan, stalen leidingen met yellowstuff remblokken en AP remolie. Ook zaten de 93+ remmen er al op.
Doel van de motor is 250-300 wiel pk. Moet makkelijk te halen zijn.
Het is gewoon me dailey, maar wil meerdere keren per jaar toch echt wel zandvoort en spa gaan bezoeken, nu de ring failliet is zit dat er nog niet echt in. Op straat wil ik gewoon normale bandjes gebruiken op goedkope velgen, Gaat er dan toch niet mee raggen. Voor het ritje naar circuit en op het circuit heb ik Volk Rays velgen liggen in de maat 16" 7j en 8j

Rolkooi word trouwens aangepast, zodat die niet alleen op de bodem komt te staan, maar ook stevig aan de balken vast komt te zitten, ook een bevestiging naar gordelpunten maken.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Zou als ik jou was gewoon lekker bij een intercooler blijven en je koppeling, brandstofleidingen en pomp trekken dat ook nog wel.... (zo nodig zet je er een inline pomp achter voor de zekerheid)
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

zo vandaag weer even tijd gehad om iets te doen, kom er maar steeds niet aan toe :'(

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

Lekker hoor!

succes met de gen3 inbouw.

velgen staan dik!;D word lekker racy zo:D
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

Heb weer even kunnen knoeien vandaag, ben erachter gekomen dat ik voor spacers moet hebben om alles mooi te laten passen, dus als iemand nog 7 mm spacers heeft liggen, graag even contacten ;)

Ook is DUIDELIJK te zien dat ik flink moet gaan rollen om alles binnen de schermen te krijgen :P Heb alleen niet zo een rol apparaat! :(

Afbeelding

Afbeelding
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

je velgen hoeven niet binnen de schermen te staan voor de apk. De band mag 3cm uitsteken.

er zijn vast wel bedrijven in de buurt die kunnen uitrollen zonder spuiten.
zo wordt je emmer wel lekker breed :P
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Dikke wielen man, staat echt mooi.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Plaats reactie