Paul's 2
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
- maurizio046
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
alleen heel jammer dat ik een opvul ringetje niet heb Planning was om vandaag te gaan monteren, eerst maar laten draaien dat ringetje.
Vandaag wel "speedflaps" gemonteerd, verschil is wel redelijk te merken op snelheid. Al bij 80 km/h voel je al minder lift, zwevende voorkant.
Had ze over een caddy, 4 gaatjes geboord in voorbumper en wielkuip.
Vandaag wel "speedflaps" gemonteerd, verschil is wel redelijk te merken op snelheid. Al bij 80 km/h voel je al minder lift, zwevende voorkant.
Had ze over een caddy, 4 gaatjes geboord in voorbumper en wielkuip.
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
enige die ik heb gemaakt, voor zit er nu op zonder camber topmount's, maar met originele top mount's.shenron schreef:Foto's !!:D
Betere foto's maak ik volgende keer met goede camera.
(Ook gemonteerd yellowstuff blokken )
Speedflaps zijn hier ook te zien.
originele voorwielen hebben spacers nodig van 5 mm, anders lopen ze niet genoeg vrij
mijn zomerwielen et35 7J 205 breed past prima, die worden vervangen door et30'ers, voor veeeel camber! als nodig is ook met de spacers
Gele koni's met veren van intrax gaan verkoop in!!
Oja snel vraagje nog, wat is de max banden breedte die je kan hebben op 7J en 8J voor maximale grip?
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
- maurizio046
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
Gisteren en vandaag eindelijk tijd gehad om topmounts erop te zetten, ligt de auto gelijk op mooie hoogte. Laag!!!
Misschien met de tijd klein stukje omhoog, want die drempel van woonerf is bijna niet te doen!
Nog geen tijd gehad om te wassen.
Ook beginnetje gemaakt met vervangen van rubber's voor prothane rubbers, 1 kant nu gedaan. Flink verrot rubber!
Ook (tijdje geleden al) begonnen met het klaarmaken voor een rev5 spoiler. Achterschermen dichtgelast en gespoten. Plannen zijn alleen veranderd en wil een achterklep zonder spoiler. Heeft iemand er nog 1 liggen, zonder gaten origineel? Rev 5 spoiler en achterklep (dichtgelaste gen2) te koop, heeft nog wel wat werk. Zie boven voor eindresultaat.
En mijn nieuwe bestuurdersstoel. Moet nog gemonteerd worden
Als het goed is, komt er binnenkort een chargecooler setup van rogue/radtec binnen. En gaan we opzoek naar een gen3.
Brandstofpomp ligt ook al klaar.
Ook al aan het meten voor een kooitje, dus zijn weer lekker bezig!
Misschien met de tijd klein stukje omhoog, want die drempel van woonerf is bijna niet te doen!
Nog geen tijd gehad om te wassen.
Ook beginnetje gemaakt met vervangen van rubber's voor prothane rubbers, 1 kant nu gedaan. Flink verrot rubber!
Ook (tijdje geleden al) begonnen met het klaarmaken voor een rev5 spoiler. Achterschermen dichtgelast en gespoten. Plannen zijn alleen veranderd en wil een achterklep zonder spoiler. Heeft iemand er nog 1 liggen, zonder gaten origineel? Rev 5 spoiler en achterklep (dichtgelaste gen2) te koop, heeft nog wel wat werk. Zie boven voor eindresultaat.
En mijn nieuwe bestuurdersstoel. Moet nog gemonteerd worden
Als het goed is, komt er binnenkort een chargecooler setup van rogue/radtec binnen. En gaan we opzoek naar een gen3.
Brandstofpomp ligt ook al klaar.
Ook al aan het meten voor een kooitje, dus zijn weer lekker bezig!
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
De bedoeling is inderdaad om extra harnesbar te gaan maken om daar de gordel aan te gespen. Het lage ziet er wel super vet uit, maar erg handig is het niet.
Ook is de et-waarde van originele velgen te hoog waardoor ik bijna geen camber heb voor. De andere velgen zijn voor et30 die met een 5mm spacer naar buiten gaan komen waardoor ik tussen de 2.5 en 3.5 graden camber gaat krijgen. Achter wil ik tussen de 1.5 en 2 graden krijgen, genoeg ruimte daar. Eerst even meten hoeveel ik nu max kan krijgen, anders even extra camberbouten halen
Ook is de et-waarde van originele velgen te hoog waardoor ik bijna geen camber heb voor. De andere velgen zijn voor et30 die met een 5mm spacer naar buiten gaan komen waardoor ik tussen de 2.5 en 3.5 graden camber gaat krijgen. Achter wil ik tussen de 1.5 en 2 graden krijgen, genoeg ruimte daar. Eerst even meten hoeveel ik nu max kan krijgen, anders even extra camberbouten halen
- Dorifto Deuce
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
Kleine update;
Er is een gen 3 motor bij frankie besteld ( groundspeed?)
Distributie setje ,waterpomp en onderhoud toebehoren heb ik alvast klaarliggen, Kunnen we er als de motor hier ligt gelijk aan beginnen.
Ook, als het goed is, komt de rolkooi van wouter deze kant op. Zijn we daarvast al van voorzien. Weet alleen nog niet wanneer die hier ligt. Van het weekend zou leuk zijn om dan alvast een beginnetje te kunnen maken.
Chargecooler vanuit engeland gaat helaas niet door, dus dan zelf maar een setje samenstellen. de core van ebay leek me wel wat om alvast in huis te halen. http://www.ebay.nl/itm/UNIVERSAL-LARGE- ... 073wt_1395
Nou moet ik nog een aantal onderdelen bestellen, gelijk een paar vraagjes erbij;
- brandstofpomp, welke moet ik nemen? Walbro, supra pomp (iets duurder) of de gene die wouter mij heeft aangeraden, de DEATSCHWERKS DW300 http://www.part-box.com/product_info.ph ... s_id=39600
- Koppeling, heb beetje hier gelezen dat één gt-four originele goed genoeg is voor 300wpk, maar welke drukgroep en lager moet ik hierbij nemen?
- 2x brandblusser, proberen om mooi systeem van te maken met leidingen, zodat je van binnenuit de motorruimte kan blussen.
- Zal een lichter vliegwiel echt nodig zijn, of kan ik mijn geld beter aan andere dingen uit gaan geven? Zoals andere computer zoals de link of haltec?
- banden, nog geen idee waar te beginnen, leuk om VEEEEL grip te hebben, maar is het niet beter met iets slechtere banden te beginnen, zodat je fouten sneller merkt aka grip verliezen.
- oliekoeler
- Dingen die ik misschien over het hoofd zie? Geef me tips.
thanx
Er is een gen 3 motor bij frankie besteld ( groundspeed?)
Distributie setje ,waterpomp en onderhoud toebehoren heb ik alvast klaarliggen, Kunnen we er als de motor hier ligt gelijk aan beginnen.
Ook, als het goed is, komt de rolkooi van wouter deze kant op. Zijn we daarvast al van voorzien. Weet alleen nog niet wanneer die hier ligt. Van het weekend zou leuk zijn om dan alvast een beginnetje te kunnen maken.
Chargecooler vanuit engeland gaat helaas niet door, dus dan zelf maar een setje samenstellen. de core van ebay leek me wel wat om alvast in huis te halen. http://www.ebay.nl/itm/UNIVERSAL-LARGE- ... 073wt_1395
Nou moet ik nog een aantal onderdelen bestellen, gelijk een paar vraagjes erbij;
- brandstofpomp, welke moet ik nemen? Walbro, supra pomp (iets duurder) of de gene die wouter mij heeft aangeraden, de DEATSCHWERKS DW300 http://www.part-box.com/product_info.ph ... s_id=39600
- Koppeling, heb beetje hier gelezen dat één gt-four originele goed genoeg is voor 300wpk, maar welke drukgroep en lager moet ik hierbij nemen?
- 2x brandblusser, proberen om mooi systeem van te maken met leidingen, zodat je van binnenuit de motorruimte kan blussen.
- Zal een lichter vliegwiel echt nodig zijn, of kan ik mijn geld beter aan andere dingen uit gaan geven? Zoals andere computer zoals de link of haltec?
- banden, nog geen idee waar te beginnen, leuk om VEEEEL grip te hebben, maar is het niet beter met iets slechtere banden te beginnen, zodat je fouten sneller merkt aka grip verliezen.
- oliekoeler
- Dingen die ik misschien over het hoofd zie? Geef me tips.
thanx
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
koppeling gewoon een GT4 st205 set, dus ook de drukgroep en druklager... maar dat kan alleen als je een gen3 bak hebt.. met gen2 bak kun je er 1 van een st185 nemen maar die kunnen niets meer aan als een mr2 turbo koppeling
vliegwiel een fidanza of gewoon orrigineel, orrigineel zit bij de motor, en anders had je die van je n/a overzetten..
brandstofpomp van een supra, of bosch 040 intank, of die DW300..
bosch 040 maakt een beetje geluid.. niet storend
je kunt ook een aftermarket chargecooler nemen, staan er genoeg voor een leuke prijs tekoop, kleine radiateur bijkopen en een elektrische waterpomp..
vliegwiel een fidanza of gewoon orrigineel, orrigineel zit bij de motor, en anders had je die van je n/a overzetten..
brandstofpomp van een supra, of bosch 040 intank, of die DW300..
bosch 040 maakt een beetje geluid.. niet storend
je kunt ook een aftermarket chargecooler nemen, staan er genoeg voor een leuke prijs tekoop, kleine radiateur bijkopen en een elektrische waterpomp..
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
is een gen2 e153 bak met lsd anders dan een van gen 3? Dacht erlijk gezegd dat ze zelfde waren. Als dat niet zo is kijk ik even verder naar andere koppelingsset. Moet natuurlijk ook weer geen vermogen gaan kosten.
Van je n/a overzetten? Die heb ik helaas niet. Dan gaat ik de gene van mijn gen2 blok gebruiken.
Herrie van een boschpomp zal ik waarschijnlijk niet eens horen :p zo een herriepijp zit eronder!
Word mijn eerste mr2 swap, aantal golfjes en oude escortjes gedaan. Maar heb er zin in!
Van je n/a overzetten? Die heb ik helaas niet. Dan gaat ik de gene van mijn gen2 blok gebruiken.
Herrie van een boschpomp zal ik waarschijnlijk niet eens horen :p zo een herriepijp zit eronder!
Word mijn eerste mr2 swap, aantal golfjes en oude escortjes gedaan. Maar heb er zin in!
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
gen2 bak kan eronder, alleen je prise-as heeft 20 tanden idpv 21 bij een gen3
er zijn iig genoeg koppelingen te koop voor een gen2.. ga wel voor een goed merk.. exedy, ogura,
een nieuwe gen2 st185 koppeling brand je er ook niet zomaar tussenuit hoor, en niets is zo betrouwbaar als OEM.. en vermogen levert een koppeling niet op he ..
kwa vliegwielen zijn alle 3s versies het zelfde.. kun je dus gewoon swappen van je gen2
mijn 040 pomp hoor ik wel een beetje.. maarja.. dan weet je ook zeker dat hij het doet.
er zijn iig genoeg koppelingen te koop voor een gen2.. ga wel voor een goed merk.. exedy, ogura,
een nieuwe gen2 st185 koppeling brand je er ook niet zomaar tussenuit hoor, en niets is zo betrouwbaar als OEM.. en vermogen levert een koppeling niet op he ..
kwa vliegwielen zijn alle 3s versies het zelfde.. kun je dus gewoon swappen van je gen2
mijn 040 pomp hoor ik wel een beetje.. maarja.. dan weet je ook zeker dat hij het doet.