The Blue One

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

The Blue One

Bericht door El Butre »

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Nais.

Ikzienix.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Gefixt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mrgeel
Berichten: 2511
Lid geworden op: 22 dec 2006, 22:39

Bericht door mrgeel »

Mooi kleurtje!!!!;D

Groetjes, GEEL8)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Meer fotos! Bij voorkeur in nl.

Mooi plaatje trouwens, waaro?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) nogmaals congratz ;D
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Danku! @marco: In NL nog geen foto's gemaakt, maar zal nog wel ff paar italiaanse foto's opduiken. Deze foto was op de picknickplaats vlak na de montblanctunnel (noordkant).
Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

Afbeelding

zuidkant ;D
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
yellowmr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 feb 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Bericht door yellowmr2 »

Mooie foto!
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Welkom bij de prostaatclub! ;D
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) live bekeken
toppie auto Antonio ;D
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Na 5 jaar en 2 maanden abstinentie (afgezien van 2 weekenden vreemdgaan in een 1E3) is het zover: dwaalschaap heeft weer een Spyder, niet in het minst dankzij Erikmr, die het virus vakkundig heeft aangewakkerd vorig jaar .

Na veel heen en weer mailen in het Italiaans en engels, vloog ik donderdag naar Turijn om daar een Spyder te gaan bekijken. 8M6 blauw uiteraard, airco, leer, geen hardtop of chromen beugels. Even wennen aan de niet-originele velgen, wel originele maten maar lijken meer op de celica-stocks. Bijna goed, alleen de dubbele TTE en de turbo ontbreken er nog aan. (en, doe eens gek, een paar goeie coilovers, alhoewel ik die bij de twee vorige nooit gemist heb)

Afbeelding


Bij aankomst Bij de garage een snelle en grondige inspectie gedaan. Oliepeil is ok, kleur is goed voor olie die zo'n 8000 km meedraait. Weinig lakschades, wel wat krasserette sporen, maar niks wat een grondige poetsbeurt niet verhelpt. Alleen de voorbumper heeft een klein tikje gehad, ws iemand achteruit tegenaan gezeten? Krasjes op de bumper, klein scheurtje bij de naad linksvoor. Reden om nog wat extra korting te bedingen. Proefrit laat geen gekke dingen zien of horen. Koppeling voelt alsof ie al 100k meegaat, dus dat klopt aardig met de km-stand :-) Kortom: Deal! El butre importeert een MR2 uit italie en gaat rijdend naar huis. De in Duitsland bestelde kentekenplaten (http://www.transit-plates.com) zijn die morgen al afgeleverd en kunnen gemonteerd worden!

Vervolgens begint het grote wachten. Terwijl de Italianen de administratie doen, ga ik maar ff een middagje Turijn bezoeken. Volgende ochtend 10.30 is alles al geregeld, en om 11.30 ben ik op weg naar de slingerweggetjes van de oostelijke Alpen! Als een kind zo blij natuurlijk, en met wat de Amerikanen een 'permagrin' noemen op mijn gezicht. 25 graden, zonnig en 3 dagen sturen voor de boeg, mijn dag kan niet meer stuk! De Spyder moet duidelijk even wakker worden van een paar maanden stilstaan, maar na 2 uurtjes rustig opwarmen voelt ie zoals het hoort en knallen we over de praktisch verlaten route des grand alps. Had ik al verteld van die permanente grijns op mijn gezicht?

Afbeelding

Italië, Frankrijk en Zwitserland met vooral zonnig weer, gloeiende armen en kop van de zon . geen enkel commentaar op de kuerzkennzeichen, geen rare vragen of staandehoudingen *klopt op een stuk grenen in het traditioneel Zwitsers ingerichte hotel van vanavond*. Alleen Zwitserland-Duitsland nog, en natuurlijk het laatste bpm-technisch illegale stuk vanaf de nederlandse grens...

Helaas toen ik wakker werd: Regen! En de vooruitzichten waren ook niet echt florissant. Dus maar besloten de bergritjes over te slaan en door te knallen naar NL. Volgens mijn dochter was het daar droog...

In zwitserland netjes aan de snelheid gehouden, 1x open gereden maar dat ging maar 20 minuten goed. Bij Basel stond er niemand bij de grens, dus eindelijk in het enige land waar ik gegarandeerd met de tijdelijke platen kon rijden. Gelijk het gas maar ff opengetrokken, de 210 haalt ie nog zoals voorgeschreven. Vervolgens het dak er weer af, maar na 30 minuten ff snel op de vluchtstrook dichtgedaan ivm een naderende hoosbui. Net op tijd, de wasstraat was er niets bij. hele snelweg blank, dus maar ff rustig aan gedaan. In ieder geval vastgesteld dat het dak nog prima waterdicht is. Bij Karlsruhe binnendoor de B9 vanwege allerlei lange files verderop. Tussendoor ff olie gepeild, leek wat aan de lage kant, dus voor de zekerheid half litertje er bij, daarna geen verbruik meer geconstateerd.

Ook de grens naar NL zonder problemen overgestoken, wordt een beetje saai verhaal zo. Vanaf Zwolle dak er weer af, en eenmaal thuis de hele familie in de Spyder en nog een rondje in de 'race-auto' gedaan :-).

Afbeelding

Belangrijkste wapenfeiten van vandaag: Topstrap gelokaliseerd en geïnstalleerd met behulp van de how-to op greengoblin.nl, het boek 'howstuffworks' (als steun), het fietsvlaggetje van mijn dochter (als breinaald), en natuurlijk de onmisbare McGyver-tape . Koplampje vervangen (had onderweg de geest gegeven), Keyhole covers geïnstalleerd, auto laten keuren door master Yoda, ouderwets blokkie om gedaan, wishlist gemaakt...

Topstrapinstallatie met hulpteam:
Afbeelding
McGyvertape:
Afbeelding
Resultaat:
Afbeelding


Help, mijn man heeft een hobby! ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Wishlist:

1. Bagagerek met twee geïntegreerde kinderstoeltjes
2. Verhoogde wind-deflector (ivm vliegen).
3. .....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
SpeedDevil
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
Type MR2: AW11

Bericht door SpeedDevil »

nice
Dokter Rob schreef:Is er dan niemand die hier on-topic kan blijven...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Leuk verslag van een mooie rit met een mooie ZZW30!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Had nog een paar matten liggen, ziet er beter uit dan die italiaanse vodden:
Afbeelding
Afbeelding

Alleen de haakjes om de mat mee vast te maken aan de bestuurderskant ontbreken. Iemand een paar reserve, of een onderdeelnummer voor me?
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Op naar de RDW morgenochtend!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Groningen was dat ? Hoe laat ? Misschien kom ik wel een bakkie doen (niet vergeten om muntjes mee te nemen...)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

08.00 Groningen. Muntjes? Losse euri voor de bakkies-automaat?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

50 cent geloof ik.

08.00 uur ? Vroeg...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie