The Blue One

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
NiekC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mar 2014, 20:23

Bericht door NiekC »

das inlijn. 3l v6 voor dat geld zal een 1MZ zijn. Voor nog iets meer kan het een 3.5l v6 2GR worden :P
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

El Butre schreef:Zucht... Heb nog een optie gevonden.... Voor tussen de 5 en 6K Eur zit er een 3 liter V6 in... :-)

Stop dan ook met zoeken naar nog meer opties! ::) :P
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Met een gat in de firewall om bij je bougies te komen ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Tijd voor een update :-) Ben er nog steeds niet helemaal uit, maar het wordt ofwel een gereviseerde 1ZZ met wat extra's, of toch de 2ZZ als ik een beetje een fatsoenlijk geprijsde kan vinden. De turboplannen laat ik voor nu even voor wat ze zijn, ze gaan me iets te vaak stuk, zelfs als ze zo goed worden onderhouden als die van Richard. Dus ondanks het geweldige koppel doen we dat maar even niet, als ik weer even 480 Nm wil ervaren doe ik wel een rondje in de volvo :-) *gaat op zoek naar een 2ZZ en maakt een boodschappenlijstje voor MWR*
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

De kogel is door de kerk! Heb mijn handen weten te leggen op een 2ZZ met celica-ECU en toebehoren. Vandaag een stapeltje met swap-goodies besteld bij MWR, na Bourtange gaat the blue one definitief het hok in voor een verbouwing. Zal binnenkort een '2ZZ-swap met kantoorhandjes' project-topic opstarten :-) 8000 rpm here we come!
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Gaaf.....:dux-blij_thumb-up: :dux-blij_thumb-up: :dux-blij_thumb-up: :applaus-smiley: :applaus-smiley:
Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) fefeliciflap ;D;D;D;D;D

dat wordt gummen ;D
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Das klote. Dan houd ik je niet meer bij...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Bericht door Yellow Dream »

Gefeliciteerd en geschrokken , het is wel een mooie set up :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Dank allen! Echter, hij moet er eerst nog in :-) Wordt een leuke uitdaging, heb er zin in. @Peter, jij komt toch nooit boven de 5000 toeren? Je hebt dus nog wel wat over :-)

@Hugo, setup blijft vrij standaard (std celica ECU, zal rond de 190 PK zitten), alleen het uitlaattraject is iets anders dan de 'basis-swap'. Heb nog even overwogen om voor de volledige 2,5" uitlaat te gaan, maar ben bang dat ie dan nog luider wordt dan die van Erik. (PPE heeft ook een midpipe die niet naar 2,25" gaat maar op 2,5" blijft en uitkomt in een magnaflow 'demper'.)Zelf hebben ze het over 'a deep sound, not too loud' maar gezien de praktijk van Eriks magnaflow hou ik toch eerst de std demper er maar onder en blijf zoeken naar een TTE.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Nice!

Succes alvast :)
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Nice! ben benieuwd!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Nog even een foto van de 'gauge pod'. de rode knopjes zijn voor het weergeven van maximale waarden op de meters, en de schakelaar in het midden zorgt er voor dat ik zelf kan bepalen of de antenne omhoog gaat of niet. Voor diegenen die dat trucje ook willen uitvoeren: Het is pin 8 van stekker CN701-1, het zwarte draadje.

Afbeelding
Afbeelding


Voordat het grote motorproject begint nog wat kleinere dingetjes gedaan. Modderkuip linksachter was gescheurd dus vakkundig een andere gemonteerd, gelijk een kilo stenen verwijderd en het steunbeugeltje van het scherm weer vastgezet.

Bij SV-Sportscars een echte fischer price radio opgepikt (de 58806, standaard geleverd op de facelift in NL). Samen met een yatour ipod-connector ingebouwd, zodat ik nu de telefoon kan laden en muziek kan streamen. En, nog veel belangrijker, zonder te kijken de radio kan bedienen. Last but not least: van die lelijke groene verlichting verlost, deze past netjes bij de rest!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Kijk ik heb dus medestanders... Nog iemand die de meerwaarde van die radio waardeert. Ik heb dezelfde gekocht aangezien je dan een mooi geheel hebt en alles dezelfde kleur heeft. Ook geen gedonder met een los frontje enzo. Oh ja, ik kan met die yatour module tot 100 met t dak open nog gewoon bellen hoor :driving:
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Als ik in de spyder rijd heb ik geen tijd om te bellen :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Ach ja multitasken moet kunnen!!
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Ai, ik lees net dat ik beloofd had een project-topic op te starten. Dat is er ff niet van gekomen, dus waar tot nu toe van elke kleine mod allemaal foto's staan, blijft het hier bij de constatering dat ik inmiddels alweer 3600 km met de 2ZZ gereden heb, hij 4 dagen harz overleeft heeft en inmiddels ook de laatste puntjes op de i staan (note to self: als je een ppe-spruitstuk monteert altijd de nieuwe boutjes gebruiken, die zitten er niet voor niks bij....). Een soort van klaar dus, tijd voor het volgende project :-) En hoe het rijdt? Volgens een zekere S2K rijder ging het rechtuit 'mooi gelijk op', en volgens de backmarker is het vooral irritant dat ie bij 6000 toeren gewoon doorgaat waar de rest moet schakelen :-) Kortom: Blij met het eindresultaat!
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Mocht iemand een dynamo moeten vervangen, ik weet nu hoe het moet...:-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

El Butre schreef:Mocht iemand een dynamo moeten vervangen, ik weet nu hoe het moet...:-)
En hoelang was je daarmee bezig? ;D
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

krijger schreef:En hoelang was je daarmee bezig? ;D
In Duderstadt is die er mee opgehouden toch? dus dat is een paar maand :P
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Plaats reactie