Even voorstellen: JDM MR2 Turbo

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Even voorstellen: JDM MR2 Turbo

Bericht door CelicaTwinCAm »

Beste Forumleden, ik ben sinds november in het bezit van een hele leuke mr2 en heb al veel gebruik gemaakt van het forum. Nu vind ik het tijd om mijzelf en mijn auto even officieel voor te stellen:

Afbeelding

Ik ben Jochem van den Heuvel, een 24-jarige student uit het zuiden van het land. Na een aantal jaren een Celica T16 2.0 gereden te hebben vond ik het tijd voor iets mooiers, beters, snellers. Al in de lente van 2013 ben ik begonnen met het zoeken naar een exemplaar wat binnen mijn beperkte budget van 2000,- euro viel.

Ik heb nog getwijfeld of ik voor een NA of Turbo zou gaan, NA is wellicht wat goedkoper rijden, echter vermoedde ik dat ik geen merkbare vooruitgang in prestaties zou merken t.o.v. mijn Celica. In de begin maanden weinig Turbo's gezien die binnen mijn budget vielen, echter was ik toen toch nog aan het sparen dus geen man overboord.

November 2013, mijn budget was zo goed als rond. Mijn verjaardag op 19 november moest het laatste centje binnenbrengen. Ik kwam op internet mijn huidige auto tegen, de 15-XZG-8, de perfecte auto! De dag na mijn verjaardag gelijk gaan kijken en na korte onderhandelingen was ik voor 1.500,- eigenaar van een JDM Turbo uit 1992. Hier staat hij op de oprit, ik ben als een kind zo blij!

Afbeelding

Tevens is dit een test om te kijken of ik foto's kan uploaden, spannend dus..
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Wat ik al gedaan heb

Bericht door CelicaTwinCAm »

We zijn ondertussen bijna een half jaar verder, eerste reparatie was binnen 1 maand een feit, de dynamo overleden. Nu ben ik veel gewend qua reparaties, dus meteen een afspraak gemaakt bij de garage om dan maar gelijk een beurtje en de apk erbij te doen. De auto stond toch op de brug, dus even naar de onderkant kijken... Vet:
Afbeelding

De auto is gebruikt als daily driver (zo gebruik ik m ook) maar verschillende onderdelen mochten wel een keer gepoetst worden. Eerst maar eens de verlichtingsunits opgeknapt met meguiars PlastX, vooral bij de achterlichten een heel verschil:
voor: Afbeelding

na: Afbeelding

Toen ik de emmer kocht zat er halogeen in. Nu was ik xenon gewend vanuit de Celica, dus het had idee dat ik s'nachts zowat zonder licht reed zo groot dat het verschil was. Nu ik toch aan de verlichting ging werken wilde ik ook de mistlampen vervangen, van de fitting van het linkermistlicht hing los in de lamp, de glaasjes zagen er niet meer fris uit en ik vond ze sowieso al vrij groot. Bij de plaatselijke autospeciaalzaak een mooi formaat uitgezocht met bijbehorende xenon verlichting, iedereen hier weet wel hoe de standaard mistverlichting er uit ziet dus daar heb ik geen foto van. Ook heb ik de knipperlichten aan de zijkant van de voorbumper 'gesmoked'.
Nieuwe verlichting (uit): Afbeelding
Nieuwe verlichting (aan): Afbeelding

M'n nieuwste aanwinst zijn 2 lederen stoelen. Op zich zagen de oude stoffen stoelen er redelijk uit, alleen het welbekende gat in de wang aan de instapzijde. Ook hier gold echter weer; Klein budget! Mijn deurpanelen zijn al leder, gecombineerd rood-zwart. De bijbehorende stoelen had ik al een keer op marktplaats gezien, echter was dat in friesland. Te ver weg om zo maar even te gaan kijken en ik twijfelde sowieso nog of ik zo veel rood leer mooi zou vinden. Uiteindelijk vond ik vorige week geheel zwart lederen stoelen die ook nog eens uit een RHD kwamen en aantrekkelijk geprijsd waren. Snel gebeld en een afspraak gemaakt en binnen een paar dagen was ook deze koop gesloten.
Stoelen waren uiteraard niet nieuw, maar even behandeld met Sonax lederonderhoud en ze zijn klaar voor plaatsing:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

ik had de laatste foto wel even mogen roteren, mijn excuses als iemand last van z'n nek krijgt...
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Velgen

Bericht door CelicaTwinCAm »

Deze velgen lagen eronder, ik ben er op zich wel tevreden over. Mijn voorbanden moeten komende zomer vervangen worden, ik heb nu rondom 205/45 R16, nu dacht ik eigenlijk om de achterbanden naar voor te verplaatsen en achter een 215 of 225 op te leggen.
Afbeelding

Ook vond ik deze foto wel mooi gelukt, auto was net gewassen dus ik zet m er ook ff op. Twijfel nog steeds of ik voor het nieuwe type (94+) wil gaan, vind het middenstuk van het oud model namelijk een stuk mooier. Nu zag ik al dat met een dremel het 'oude' middenstuk passend te maken is voor 94+ achterlichten, wellicht dat ik dat ga doen...
Afbeelding
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

brrr Xenon, heb altijd een gruwelijk hekel aan mensen die met zoget achter me rijden :D

leuke auto! Van waar uit het zuiden ben je?
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Nou welkom en als nog gefeliciteerd met de aanwinst.
Afbeelding

Bijna weekend
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

Welkom hier.

Let wel op met de apk, want je mag verlichtingsarmaturen niet bespuiten/beplakken.
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Welkom......leuk verhaal:dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

@VincentM: ik kom uit Biest-Houtakker, dorpje met 800 inwoners in gemeente Hilvarenbeek, bij Tilburg... Komt u ook uit Brabant?
En tja, mijn ervaring met zowel Celica (t16) als emmer is dat elke auto bij je naar binnen schijnt omdat je zo laag zit...

@Bond: Danku

@Bart.O: Ik weet het, bij m'n Celica had ik ook knippers donker en moest ik ze elk jaar voor de apk terugbrengen naar de originele staat, bij de emmer kwam ie er bij dezelfde Vetos garage wel doorheen!:D

@jaapio: Danku, nog niet zo lang als jou verhaal, ik had het van de week gelezen, een echte liefhebber...
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

@CelicaTwinCAm, nog een flink stukje verder naar het Zuiden ;D buurt van Maastricht. Maar het lijkt wel alsof de meeste MR2 liefhebbers in Brabant wonen, ben 3x onderdelen gaan halen en iedere keer in Brabant :huh:

veel plezier met je mr2 alvast!
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Bericht door Samuel »

225 achter is een must. :) Let wel op dat de vorige eigenaar misschien twee verschillende breedte maten voor de velgen kan hebben gebruikt. De breedste velg moet dan (uiteraard) wel aan de achterkant blijven. ;)

Enne: Welkom.
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Mestreech......ben ik regelmatig.....;D ;D
VincentM schreef:@CelicaTwinCAm, nog een flink stukje verder naar het Zuiden ;D buurt van Maastricht. Maar het lijkt wel alsof de meeste MR2 liefhebbers in Brabant wonen, ben 3x onderdelen gaan halen en iedere keer in Brabant :huh:

veel plezier met je mr2 alvast!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Red2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 mei 2013, 17:10

Bericht door Red2 »

Welkom, en veel plezier met je tubbie8)
MrJhay
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2009, 01:19
Type MR2: AW11

Bericht door MrJhay »

Welkom, mooie mr, veel plezier ermee :)
My car is a hybrid, it burns gas and rubber 8)
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Wat een bak met licht met die mistlampen :D En ga maar voor de 94 achterlichten, zul je geen spijt van krijgen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

@Ricardos zien ze er dan altijd zo uit:
Afbeelding
Dus dat alle 4 de achterlichten dezelfde vorm hebben? Ik zal de mistlampen om moeten bouwen qua aansluiting maar dat is geen probleem

en die mistlampen zijn idd echt fel, verbaasde me erover aangezien de combinatie mistlampunits + xenon totaal minder dan 100,- kostte. Vind deze ronde lampen echter wel mooier dan die enorme standaard units
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Europese lichten alleen aan de buitenkant stadslicht/remlicht op. De binnenste zijn voor de mistlampen en hebben er een extra reflector in waardoor ze feller schijnen (Zien er uit als een halve maan).
Bij een JDM/USDM worden ze alle 4 gebruikt voor stads en remlicht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

ok dan moet ik dus echt op zoek naar USDM/JDM achterlichten. Het liefst dan JDM omdat mijn auto dat ook is... Iemand nog een adresje daarvoor?
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

heb de 'artistieke effecten' afdeling in word ontdekt, voor de amateur fotograaf zitten er wel leuke opties bij, ik kwam tot deze afbeelding (vorige en huidige auto)

Afbeelding
Begbers
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mar 2014, 17:42
Type MR2: AW11

Bericht door Begbers »

Even een vraagje! Jij hebt dus Xenon in je mr2. Heb jij de originele koplampen er nog in? Ik heb gehoord dat je heldere koplampen moet hebben i.v.m. Verblinden van het overige en het belangrijkste, de apk. Hoe zit dat bij jou? zijn ze bij jou nog goed kwa beeld of niet?

Alvast bedankt!
Plaats reactie