Even voorstellen

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Even voorstellen

Bericht door Jeroen97 »

Hallo,

Sinds ongeveer 3 weken ben ik eigenaar van een rode MR2 SW20 met een generatie 3 3sgte. Mijn dagelijkse auto is een Corolla e11 1.6. Een van mijn hobby's is sleutelen dus het meeste onderhoud enz ben ik van plan zelf te doen. Ongeveer 2 weken geleden heb ik de auto een beurd gegeven. Het enige wat nog gedaan moet worden is brandstof filter, nou vroeg ik me af of de brandstof filter voor wen turbo t zelfde is als een NA? Verder ben ik van plan de auto eerst technisch zo goed mogelijk te krijgen voordat ik aan t uiterlijk begin. Wat ik technische wil gaan vervangen zijn onderandere: koelsysteem (mishimoto?), Ophangrubbers, remmen upgrade (93+/turbo) en andere veren ( eibach?). De auto staat momenteel op gele koni's met verlagings veren (4cm) in combinatie met de bumperlip betekent dit dat de krik voor niet onder de auto past -,- . Verder zitten er andere sideskirts en achterbumper op de auto, dit ben ik van plan er af te halen en alles weer orgineel te maken op de hoge achter spoiler na. Maar zoals ik al zei eerst wil ik de auto technisch goed hebben.
[urlhttp://s1075.photobucket.com/user/jeroe ... 2.jpg.html

Met vriendelijke groet,

Jeroen de Jong
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: Even voorstellen

Bericht door decipherer »

Welkom hier! :)

Voor onderdeelnummers kijk ik zelf vaak op http://toyodiy.com, je kan daar de onderdeelnummers dan vergelijken van verschillende auto's. Zo vind ik voor een oliefilter voor een 3s-ge uit '91 nummer 90915-03001, en voor een Japanse turbo uit '96 nummer 90915-10002. Het onderdeelnummer is dus in ieder geval niet gelijk, geen idee of ze hetzelfde onderdeel een ander nummer hebben gegeven. Ik kon altijd eenvoudig op onderdeelnummer bestellen bij de lokale Toyota dealer, ook Japanse of Amerikaanse onderdelen.

De mishimoto radiateur heb ik qua pasvorm niet zo'n goede ervaringen mee. Koelt verder prima, maar een imitatie radiateur van nog geen 100 euro deed dat ook.

Succes met je project!
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Even voorstellen

Bericht door Jeroen97 »

Het verschil in de oliefilters is de grootte volgens mij want ze passen allebei op een 3sge en 3sgte volgens mij. Maar t bezine filter van een turbo heeft wel een ander onderdeelnummer, alleen kweet niet of de aansluitingen enz het zelfde zijn want anders moet ik misschien nog dingen aanpassen.
Zelf doe ik altijd onderdeel nummers uitzoeken via: https://www.catcar.info/toyota/?lang=en

Over de radiator gesproken welke imitaties zijn goede kwaliteit? Want zag een GPI racing radiator staan alleen nou zag ik al wel dat die uit china komen en ook op de aliexpress staan dus vraag me af of dat wel wat is.
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: Even voorstellen

Bericht door decipherer »

Jij typte brandstoffilter, en ik las oliefilter, vandaar dat ik daar op zocht. Niet zo handig!
Is wel een goede vraag van die aansluitingen inderdaad. Als ik de onderdeelnummers van de banjo bouten kijk die de aansluiting van de leidingen op het filter maken, dan zijn die tot 08-1996 gelijk, daarna wijzigen de nummers voor de turbo. Het filter en de leidingen wijzigen op dat moment echter niet, dus heel veel kan er niet wijzigen aarde bouten.

Ik zou daarmee de gok wel durven wagen om een turbo brandstoffilter te bestellen. Maar ik betwijfel wel of je niet net zo goed een n/a filter kan kopen, uiteindelijk zal er niet veel verschil in zitten en zullen ze beide de benzine filteren.

Handige link trouwens! :) Toyodiy had vroeger ook plaatjes, maar die hebben ze moeten verwijderen nadat Toyota ze daar op aangesproken had.

Wat betreft radiator kan ik je niet verder helpen denk ik. Ik heb de mishimoto gekocht nadat ik moeite had met ontluchten van een radiator die ik van eBay had. Die eBay radiator had niet zo'n handige aansluiting voor het kraantje om te ontluchten. Maar met die mishimoto ging het niet veel beter, dat kraantje kwam tegen het chassis, ook vallen de bovenste radiatorsteunen er niet zo netjes in. Al met al houden ze beiden de motor wel koel.
Gebruikersavatar
helene-mr2
Knop gevonden hoor !
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:51

Re: Even voorstellen

Bericht door helene-mr2 »

Welkom :dux-blij_thumb-up:
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Even voorstellen

Bericht door baka »

welkom! mooie MR2, ik vind zo een zwarte bovenkant wel cool.

wat betreft de radiator, ik zit zelf ook te kijken maar kom er niet echt uit. 1 ding wat veel terug komt is de pasvorm van de mishimoto...

iemand ervaring met deze: http://www.japspeed.co.uk/toyota-mr2-tu ... iator.html

ik geloof ook dat hoewel de turbo radiator breder is dan de NA, hij wel past. alleen wordt dan wel aangeraden om dubbele ventilatoren erop te zetten, waar de NA er maar 1 heeft. ik zie op die van Japspeed niet echt de aansluitingen voor de ventilatoren.
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: Even voorstellen

Bericht door decipherer »

Ziet er op de foto goed uit. Je kan hier wel twee fans op monteren zo te zien. De aansluitingen zijn de 4 ronde blokjes aan de onderkant en de 2 lipjes met gat aan de bovenkant. Op een NA radiator kan je ook twee fans monteren btw. Zelfs de bedrading voor een tweede fan is al aanwezig op NA auto's (of bij de mijne was dat toch zo.. NA van '91)

-edit- geheel ontluchten van die japspeed zal niet eenvoudig zijn, gezien het punt om te ontluchten niet het bovenste punt van de radiator is. Eventueel zou een constructie zoals Toyota die gebruikt mogelijk zijn, met zo'n pijpje aan het ontluchtingspunt, wellicht zelfs over te zetten van oude radiator?
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Even voorstellen

Bericht door baka »

decipherer schreef:Ziet er op de foto goed uit. Je kan hier wel twee fans op monteren zo te zien. De aansluitingen zijn de 4 ronde blokjes aan de onderkant en de 2 lipjes met gat aan de bovenkant. Op een NA radiator kan je ook twee fans monteren btw. Zelfs de bedrading voor een tweede fan is al aanwezig op NA auto's (of bij de mijne was dat toch zo.. NA van '91)

-edit- geheel ontluchten van die japspeed zal niet eenvoudig zijn, gezien het punt om te ontluchten niet het bovenste punt van de radiator is. Eventueel zou een constructie zoals Toyota die gebruikt mogelijk zijn, met zo'n pijpje aan het ontluchtingspunt, wellicht zelfs over te zetten van oude radiator?

thanks voor de info, dan ga ik deze denk ik proberen ipv de mashimoto. Jeroen, misschien ook iets voor jou om te overwegen.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Even voorstellen

Bericht door Jeroen97 »

Bedankt voor de info. Ziet er goed uit, en japspeed vertrouw ik eerder dan dat ebay spul. Alleen de ontluchtings nippel zit niet helemaal lekker inderdaad. Maat ik zoek nog even verder aangezien ik voorloopig toch nie veel tijd heb om aan de mr2 te sleutelen (gaan verhuizen). Maar de Japspeed blijft zeker een optie. Mocht je nou de Japspeed gemonteerd hebbe Baka dan ben ik zeer benieuwd naar je ervaringen.
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Even voorstellen

Bericht door baka »

Jeroen97 schreef:Bedankt voor de info. Ziet er goed uit, en japspeed vertrouw ik eerder dan dat ebay spul. Alleen de ontluchtings nippel zit niet helemaal lekker inderdaad. Maat ik zoek nog even verder aangezien ik voorloopig toch nie veel tijd heb om aan de mr2 te sleutelen (gaan verhuizen). Maar de Japspeed blijft zeker een optie. Mocht je nou de Japspeed gemonteerd hebbe Baka dan ben ik zeer benieuwd naar je ervaringen.

haha ik wilde net hetzelfde zeggen. wordt pas volgend voorjaar denk ik. wie hem het eerst heeft post zijn ervaringen :hypocrite:
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Even voorstellen

Bericht door Jeroen97 »

Haha is goed! Als je nou nog een ander merk rafiator tegen komt hoor ik t graag, als ik zelf nog iets tegen kom laat ik t ook wel weten.

http://www.mr2.com/forums/threads/10335 ... ANEL-HOSES
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Even voorstellen

Bericht door Jeroen97 »

Ik heb even een nieuw topic aangemaakt over de radiators.
viewtopic.php?f=11&t=20699&p=300541#p300541
Plaats reactie