De 3 B's
Moderator: Pieten
T zit er inmiddels een week of 3 onder...
Een Trekhaak onder de bitch
En na een een stuk of 6 a 7 verkeerslichten (in zwolle) waren de remmen over de zeik. Die bleken ook een beetje versleten te zijn.
Dus de Ferodo DS performance (die al klaar lagen) zijn nu ook gemonteerd
Een Trekhaak onder de bitch
En na een een stuk of 6 a 7 verkeerslichten (in zwolle) waren de remmen over de zeik. Die bleken ook een beetje versleten te zijn.
Dus de Ferodo DS performance (die al klaar lagen) zijn nu ook gemonteerd
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- Arnie
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:50
- Type MR2: AW11
Hé aanhanger, waar ga je met die dinkytoy naartoe.ROB-E schreef:Idd, what the fuck?
Heb wel wat rare gezichten gehad toen ik daar mee rond reed.
Maar, what the fuck!
De bitch mag 900Kg geremd slepen, en die kar weeg 350Kg en is geremd.
Was nog net geen caravan spiegels nodig
Overigens gaat het om het max toelaatbaar totaalgewicht van de aanhanger en niet wat hij daadwerkelijk weegt......
Oogt mij als een aanhanger die maximaal (eigen gewicht vermeerderd met het laadvermogen) ergens tussen de 1500 en 2000 KG uitkomt.
Met andere woorden, als je wordt aangehouden mag je niet verder, vervelend.
Als er iets gebeurd, heb je kans dat de verzekering niet uitkeert, kan kostbaar worden (als in persoonlijk faillisement kostbaar).....
Fun is not a Straight line, have fun.
Arnie schreef:Hé aanhanger, waar ga je met die dinkytoy naartoe.
Overigens gaat het om het max toelaatbaar totaalgewicht van de aanhanger en niet wat hij daadwerkelijk weegt......
Oogt mij als een aanhanger die maximaal (eigen gewicht vermeerderd met het laadvermogen) ergens tussen de 1500 en 2000 KG uitkomt.
Met andere woorden, als je wordt aangehouden mag je niet verder, vervelend.
Als er iets gebeurd, heb je kans dat de verzekering niet uitkeert, kan kostbaar worden (als in persoonlijk faillisement kostbaar).....
Klopt.
In het geval van alleen rijbewijs B ga je hartstikke nat.
Maar, in het geval van een BE rijbewijs was hier niks aan de hand.
De kar kwam in totaal niet boven de 900Kg uit. Want het technisch maximum van de auto moet wel in 8 worden genomen.
Als deze maar 900Kg mag trekken moet je het totaal gewicht van de aanhangert niet tot 2000Kg vol proppen. Dan ben je strafbaar.
Er zijn niet zo veel modellen auto's die 2000Kg mogen trekken.
Hier is wat meer informatie.
http://www.cbr.nl/brochure.pp?id=16
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
- Arnie
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:50
- Type MR2: AW11
Klopt niet helemaal wat je zegt, het gaat er niet om hoeveel de aanhanger daadwerkelijk weegt maar hoeveel hij maximaal mag wegen.
Als dit het maximale trekgewicht van de auto meer dan 10% overschrijdt mag de aanhanger niet achter de auto, al heb je CE opje rijbewijs.
Ook al is de aanhanger leeg, dit is voor de wet niet interessant, het gaat echt om het maximale gewicht van aanhanger + belading.
Als dit het maximale trekgewicht van de auto meer dan 10% overschrijdt mag de aanhanger niet achter de auto, al heb je CE opje rijbewijs.
Ook al is de aanhanger leeg, dit is voor de wet niet interessant, het gaat echt om het maximale gewicht van aanhanger + belading.
Fun is not a Straight line, have fun.
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
ROB-E schreef:Idd, what the fuck?
Heb wel wat rare gezichten gehad toen ik daar mee rond reed.
Maar, what the fuck!
De bitch mag 900Kg geremd slepen, en die kar weeg 350Kg en is geremd.
Was nog net geen caravan spiegels nodig
En hoeveel maximaal beladen op kenteken (incl. eigen gewicht), zeker geremd = dan toch zeker een eigen kenteken (tandemasser dan snel 1.500 kg)? Lees: geluk gehad dus onderweg.
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Arnie schreef:Hé aanhanger, waar ga je met die dinkytoy naartoe.
Overigens gaat het om het max toelaatbaar totaalgewicht van de aanhanger en niet wat hij daadwerkelijk weegt......
Oogt mij als een aanhanger die maximaal (eigen gewicht vermeerderd met het laadvermogen) ergens tussen de 1500 en 2000 KG uitkomt.
Met andere woorden, als je wordt aangehouden mag je niet verder, vervelend.
Als er iets gebeurd, heb je kans dat de verzekering niet uitkeert, kan kostbaar worden (als in persoonlijk faillisement kostbaar).....
Economisch delict noemen ze dat. Was een paar jaar geleden iets van een euro per overschreven kilo, dacht ik van iemand gehoord te hebben die van de weg afgehaald was (en daar stond een lange L400 voor dus nog een behoorlijk stuk staal).
Zelf ook weleens wat zwaarders aan de haak gehad, maar als er iets fors voor staat, stoppen ze je niet zo snel.