Hybride CT20

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 Mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Hybride CT20

Bericht door CelicaTwinCAm » 25 Sep 2018, 14:28

Heeft er iemand ervaring met een hybride versie van de CT20? Ga deze hoogstwaarschijnlijk aanschaffen, maar vroeg me af of mensen hier wellicht ervaring mee hadden? Turbo komt op een gen2 3sgte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 Okt 2008, 18:01
Type MR2: AW11
Contact:

Re: Hybride CT20

Bericht door De achterbank » 25 Sep 2018, 16:56

Een gen3 ct26 is al gauw beter dan een gen2. Is de hybride de meerprijs waard tov een standaard gen3?
Supporting mods van de gen2 motor/fuelling?

Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 Mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Hybride CT20

Bericht door CelicaTwinCAm » 25 Sep 2018, 18:34

ja nu zit er naar alle waarschijnlijkheid de standaard ct26 op. Ik was in principe op zoek naar een standaard ct20b (aka gen3 ct26, denk ik), maar deze is niet duurder dan de ct20's die ik gevonden heb. Deze ziet er wel het beste uit, dat is voor mij de voornaamste reden.

het betreft een gen2, waar op dit moment een stalen koppakking en arp kopbouten in komen. fueling en ecu blijven stock, wil +- 1.1 bar gaan draaien. 3" downpipe en uitlaat, aftermarket sidemount en apexi intake. gfb ebc.

Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 Okt 2008, 18:01
Type MR2: AW11
Contact:

Re: Hybride CT20

Bericht door De achterbank » 26 Sep 2018, 08:13

Als je maar 1.1 bar gaat draaien heeft het weinig tot geen zin om een hybride te plaatsen. Meeste ct26 hybrides draaien tot +/- 1.6 bar. Geloof dat wel algemeen bekend is dat een gen2 motor daar niet goed tegen kan.

Een ct20b bestaat overigens niet, is een naam die ooit eens verzonnen is. Een ct20 komt oorspronkelijk uit een landcruiser/hilux.

Gen1, 2 en 3 3sgte heeft een ct26, gen4 en 5 een ct15 ;)

Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 Mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Hybride CT20

Bericht door CelicaTwinCAm » 26 Sep 2018, 10:00

ik weet dat de ct20b officieel niet bestaat, maar dat is toch hoe de gen3 ct26 bij de meesten bekend staat. Waar het mij met name om gaat is dat de ct26 (van een gen2) als standaard na 5.500 toeren echt inkakt en deze hybride dat niet zou moeten doen. Heb nog een fuelrail met 550 cc supra injectoren liggen voor als ik de stap naar standalone wil maken, waarbij deze turbo nog steeds goed zou zijn.

Het zou overigens het compressorwiel van een GT2835R moeten zijn, 71mm exducer en 52.1mm inducer.

Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 Okt 2008, 18:01
Type MR2: AW11
Contact:

Re: Hybride CT20

Bericht door De achterbank » 26 Sep 2018, 16:01

Als er geen flowchart bijzit, kun je mijn inziens beter voor een 'normale' gaan. Dan weet je tenminste wat de turbo doet.

Vind je 1 snelle emmer niet genoeg ;D

Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 Mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Hybride CT20

Bericht door CelicaTwinCAm » 28 Sep 2018, 14:39

De achterbank schreef:Als er geen flowchart bijzit, kun je mijn inziens beter voor een 'normale' gaan. Dan weet je tenminste wat de turbo doet.

Vind je 1 snelle emmer niet genoeg ;D
sowieso nooit genoeg :driving: :honger:

Plaats reactie