Snelheidsmeter kaduuk

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
danny_vdaar
Knop gevonden hoor !
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jun 2015, 18:21

Snelheidsmeter kaduuk

Bericht door danny_vdaar »

Goedenavond allen,

mijn snelheidsmeter is al kaduuk vanaf de aankoop. Tijdens het rebuilden van mijn motorblok (3SGTE 2nd Gen) kwam ik erachter dat mijn blauwe gear speedometer niet meer klemt en dus niet meedraait met de as. Hierdoor kan mijn snelheidsmeter geen nauwkeurig tot geen meting doen. Ik heb contact gehad met Toyota om erachter te komen welke onderdeelnummers ik nodig heb. Na lang zoeken zouden het deze moeten zijn (is mijn eigen ingeving, gezien ze hier zelf ook niet heel zeker over waren):

33481‑17010 (Gear Speedometer)

Gaat om de linker
Afbeelding

33403-19406 (As met tandwiel van de elektrische sensor)

Afbeelding

Kan iemand mij bevestigen dat dit de juiste onderdeelnummers zijn? Onderdeel 33481-17010 is namelijk vanuit Nederland bij de dealer niet te bestellen en is dus een probleem geworden :S.

Graag hoor ik van de kenners welke onderdeelnummers ik nodig heb (voor een 3sgte 2nd gen). Op de foto's is te zien om welke onderdelen het gaat.

Bedankt alvast voor het meezoeken!
Gebruikersavatar
Rogier
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 dec 2006, 11:02
Type MR2: AW11

Re: Snelheidsmeter kaduuk

Bericht door Rogier »

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.japan-parts.eu/?part=33403-1 ... EU&cars=ok

Suc 6 ermee.
danny_vdaar
Knop gevonden hoor !
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jun 2015, 18:21

Re: Snelheidsmeter kaduuk

Bericht door danny_vdaar »

Goedenavond,

helaas nog steeds de blauwe "gear ring" niet kunnen vinden. iemand die hem misschien tweedehands verkoopt?

Thanks!
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Snelheidsmeter kaduuk

Bericht door CelicaTwinCAm »

CAR uit Nijkerkerveen geprobeerd? Willie Hermans (bellen, mailen werkt niet) uit Volkel?
danny_vdaar
Knop gevonden hoor !
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jun 2015, 18:21

Re: Snelheidsmeter kaduuk

Bericht door danny_vdaar »

beide geprobeerd. helaas zonder resultaat.
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: Snelheidsmeter kaduuk

Bericht door decipherer »

Ben jij in de gelegenheid een goede foto te maken van die blauwe ring? Hoe die vast zit aan het diff en wat foto's van de ring los? En kun je de binnendiameter van de blauwe ring opmeten?
Ik ben ook op zoek naar zo'n blauwe ring, maar die zijn uiteraard nergens te vinden. Ik vraag me af of ik de witte ring die ik nu heb aan kan passen.

Ik begrijp dat de blauwe ring een kleinere binnendiameter heeft, wellicht is de witte ring uit te draaien, maar erg veel extra materiaal is daar niet aanwezig. Ook zie ik een paar nokjes aan de ringen zitten, wat uitdraaien lastiger zou maken. Ik begrijp ook niet goed wat de nokjes doen, ik zou verwachten dat die ervoor zorgen dat de ring meedraait met het diff, maar die van jou draait blijkbaar niet meer mee. Zit de blauwe ring soms geklemd tussen twee helften van het diff? In jouw geval zou je dan wellicht wegkomen met een opvulring?
Plaats reactie