raar probleem met de snelheidsmeter

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

raar probleem met de snelheidsmeter

Bericht door CelicaTwinCAm »

Beste mr2 vrienden,

gisteren mooi tochtje naar Assen gehad maar nu ondervind ik sinds vanmorgen een tweetal problemen met mijn mr2 turbo uit 1992. Op het moment dat ik het knipperlicht gebruikt daalt de naald van mijn snelheidsmeter ongeveer 20 km p/u (als ik 60 rijd en knipperlicht aan zet beweegt de naald zich tussen 40 en 60 op en neer, in hetzelfde ritme als het knipperlicht.

Daarnaast valt de naald van mijn snelheidsmeter tijdens het rijden spontaan naar 0, zonder aanwijsbare reden (gas los/gas geven/gas vasthouden leek geen invloed te hebben). Nu heb ik ook een apexi RSM in mijn auto maar ook daar daalt de snelheid op dat moment naar 0.

Iemand enig idee? Ik heb 3 jaar geleden de zender in de bak (elektronisch) nog vervangen, maar niet de draad hiervan.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: raar probleem met de snelheidsmeter

Bericht door CelicaTwinCAm »

@decipherer op een of andere manier blijven mijn berichten hangen in postvak uit, maar ik zou je cluster gaarne donderdagavond op willen halen als dat kan?
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: raar probleem met de snelheidsmeter

Bericht door decipherer »

Wat stom, ik zie dit nu pas. Gelukkig heb je het cluster al opgehaald :) Als je nog meer moet testen heb ik ook trouwens ook nog wel een reserve sensor liggen voor de versnellingsbak bedenk ik nu.. Mag je ook gewoon lenen om te testen hoor ;)

-edit- geen idee wat het probleem zou kunnen zijn trouwens. Waar krijgt die RSM zijn signaal vandaan? Is dat vanaf de kabel die van de sensor naar het cluster loopt, of de kabel die van het cluster terug naar de ecu loopt? In het eerste geval zou ik het probleem in de sensor zoeken, in het tweede geval zou ik eerder in het cluster zoeken.
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: raar probleem met de snelheidsmeter

Bericht door decipherer »

Is er al enige voortgang te melden? :)
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: raar probleem met de snelheidsmeter

Bericht door CelicaTwinCAm »

nee helaas niet. heb ook nog niet echt verder gekeken daar ik vorig weekend op en neer naar UK ben gereden voor mr2 parts :)
Gebruikersavatar
Roland
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 113
Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: raar probleem met de snelheidsmeter

Bericht door Roland »

Dat knipperen effect heeft op je snelheidsmeter zou ik denken dat het iets met de massa aansluiting van het dashboard te maken heeft ofzo?
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: raar probleem met de snelheidsmeter

Bericht door CelicaTwinCAm »

dat vermoedde ik ook, maar het komt niet altijd voor. De invloed van het knipperlicht lijkt minder te worden, al doet m'n teller het ook steeds minder vaak :nooo:
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: raar probleem met de snelheidsmeter

Bericht door CelicaTwinCAm »

teller werkt overigens nog steeds niet naar behoren;
- het op en neer gaan doet ie niet meer
- de RSM geeft de snelheid correct aan
- de naald van de snelheidsmeter begint pas boven de 40 km pu uberhaupt iets te bewegen maar komt nooit boven 60 km p/u uit

Dit is overigens wel met de teller van decipherer, maar het wisselen van mijn originele met deze leek geen verschil te maken. Auto staat nu bij een elektrische speurneus, hopelijk komt daar iets uit.
Plaats reactie