Pagina 1 van 1

Hybride CT20

Geplaatst: 25 sep 2018, 14:28
door CelicaTwinCAm
Heeft er iemand ervaring met een hybride versie van de CT20? Ga deze hoogstwaarschijnlijk aanschaffen, maar vroeg me af of mensen hier wellicht ervaring mee hadden? Turbo komt op een gen2 3sgte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Hybride CT20

Geplaatst: 25 sep 2018, 16:56
door De achterbank
Een gen3 ct26 is al gauw beter dan een gen2. Is de hybride de meerprijs waard tov een standaard gen3?
Supporting mods van de gen2 motor/fuelling?

Re: Hybride CT20

Geplaatst: 25 sep 2018, 18:34
door CelicaTwinCAm
ja nu zit er naar alle waarschijnlijkheid de standaard ct26 op. Ik was in principe op zoek naar een standaard ct20b (aka gen3 ct26, denk ik), maar deze is niet duurder dan de ct20's die ik gevonden heb. Deze ziet er wel het beste uit, dat is voor mij de voornaamste reden.

het betreft een gen2, waar op dit moment een stalen koppakking en arp kopbouten in komen. fueling en ecu blijven stock, wil +- 1.1 bar gaan draaien. 3" downpipe en uitlaat, aftermarket sidemount en apexi intake. gfb ebc.

Re: Hybride CT20

Geplaatst: 26 sep 2018, 08:13
door De achterbank
Als je maar 1.1 bar gaat draaien heeft het weinig tot geen zin om een hybride te plaatsen. Meeste ct26 hybrides draaien tot +/- 1.6 bar. Geloof dat wel algemeen bekend is dat een gen2 motor daar niet goed tegen kan.

Een ct20b bestaat overigens niet, is een naam die ooit eens verzonnen is. Een ct20 komt oorspronkelijk uit een landcruiser/hilux.

Gen1, 2 en 3 3sgte heeft een ct26, gen4 en 5 een ct15 ;)

Re: Hybride CT20

Geplaatst: 26 sep 2018, 10:00
door CelicaTwinCAm
ik weet dat de ct20b officieel niet bestaat, maar dat is toch hoe de gen3 ct26 bij de meesten bekend staat. Waar het mij met name om gaat is dat de ct26 (van een gen2) als standaard na 5.500 toeren echt inkakt en deze hybride dat niet zou moeten doen. Heb nog een fuelrail met 550 cc supra injectoren liggen voor als ik de stap naar standalone wil maken, waarbij deze turbo nog steeds goed zou zijn.

Het zou overigens het compressorwiel van een GT2835R moeten zijn, 71mm exducer en 52.1mm inducer.

Re: Hybride CT20

Geplaatst: 26 sep 2018, 16:01
door De achterbank
Als er geen flowchart bijzit, kun je mijn inziens beter voor een 'normale' gaan. Dan weet je tenminste wat de turbo doet.

Vind je 1 snelle emmer niet genoeg ;D

Re: Hybride CT20

Geplaatst: 28 sep 2018, 14:39
door CelicaTwinCAm
De achterbank schreef:Als er geen flowchart bijzit, kun je mijn inziens beter voor een 'normale' gaan. Dan weet je tenminste wat de turbo doet.

Vind je 1 snelle emmer niet genoeg ;D
sowieso nooit genoeg :driving: :honger: