4A-GZE verstelbare ABV (Cusco kopie)

Verkoop van onderdelen van de EIGEN AW11 (1e generatie MR2). Alleen AW11 gerelateerd! FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!!

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 mar 2009, 21:48

4A-GZE verstelbare ABV (Cusco kopie)

Bericht door MzKzM »

Ik heb wat kopie's van mijn eigen Cusco ABV laten maken gezien deze al lang niet meer nieuw verocht worden.

De "normale" ABV staat ingesteld op zo'n 8 PSI, met een grotere krukaspoullie kan je deze ABV gebruiken om zonder verdere truuken de boost te verhogen en hoeft er verder niets aan de originele supercharger besturing gedaan te worden. (meer dan 14 PSI wordt niet aangeraden ivm smelten van de teflon coating op de SC12 rotors)

In tegenstelling van de Cusco versie die van onbehandeld aluminium is heb ik de aluminium onderdelen laten anodiseren zodat we wat beter bestand zijn tegen corosie.

Prijs: €275,-

Afbeelding
Afbeelding
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
Gebruikersavatar
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 mar 2009, 21:48

Bericht door MzKzM »

Nu ook als DIY kit te verkrijgen.
Met alle hardware, een nieuwe pakking en instructies voor €200,-
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Zou er wel ff bij zeggen dat je voor 14 psi boost een andere ECU nodig hebt en hoogst waarschijnlijk ook andere internals!
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

vliegmesjien

Bericht door Quadc@msix »

MMaddict schreef:Zou er wel ff bij zeggen dat je voor 14 psi boost een andere ECU nodig hebt en hoogst waarschijnlijk ook andere internals!
En als aanvulling daarop een vliegbrevet......een originele 4 AGZE heeft wèl gecoate zuigers, maar misschien is een stalen koppakking en titanium drijstangen wel beter voor dergelijke laaddruk.....

J:Dhn / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

b.o.v.

Bericht door Quadc@msix »

MzKzM schreef:Nu ook als DIY kit te verkrijgen.
Met alle hardware, een nieuwe pakking en instructies voor €200,-
Waar te koop en hoe af te stellen...... momenteel heb ik mijn vacuümslangen omgelegd, en werkt goed maar heb er geen goed gevoel bij.....ik zou eerder voor deze optie kiezen.....
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

@quadcam , moeten we er niet gelijk een v6 in hangen??? (ik weet er nog 1 te staan, is al met trd charger :P )

dan kan jouw 4agze in mijn aw11 :P

*sorry voor of-topic (a)
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 mar 2009, 21:48

Bericht door MzKzM »

Sorry voor de late reactie, be pas net weer terug van een maandje vakantie in de USA.

Het is ook maximaal 14 PSI wat je in wil stellen (De ABV kan wel meer aan maar de SC vind dit niet leuk) In hoeverre de ECU de brandstof en ontsteking regelt durf ik niet te zeggen maar mensen die de ABV mod uitvoeren (en dus eigenlijk de ABV besturing niet meer via de ECU laten verlopen) merken wel meer vermogen (ook op de bank) maar hebben lang niet allemaal een aftermarket ECU.

Voor meer info kun mailen naar het adres bovenaan dit blog: http://rarecorollaparts.blogspot.nl/201 ... -copy.html
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
Gebruikersavatar
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 mar 2009, 21:48

Bericht door MzKzM »

Nog maar eens een schopje, graag een PB bij interesse omdat ik hier niet dagelijks kom.
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
Plaats reactie