[Interessepeiling] MR2 AW11 '89

Verkoop van de complete EIGEN MR2. Alleen MR2's! FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!!

Moderator: Pieten

Gesloten
Gebruikersavatar
Turill
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

[Interessepeiling] MR2 AW11 '89

Bericht door Turill »

Hey allemaal,

Ik heb een aw11 met motorproblemen staan. Een tijdje geleden is een bougie losgekomen en omdat ik op dat moment niet kon stoppen heb ik er even mee moeten doorrijden (ik dacht eerlijk gezegd ook dat het iets anders was). Daarna bleek cilinder 2 geen compressie meer te hebben, dus ga er vanuit dat in ieder geval de klep verbrand is en wellicht ook de zuiger. In theorie kun je er nog mee rijden, maar op 3 cilinders, dus beschouw hem als defect.
De carrosserie heeft een aantal minpunten, er zitten roestblaasjes boven de voorruit en beide achterschermen hebben op de bekende plaatsen roest. Dat zijn dus de wielkastranden, de dorpel aan de achterzijde en achterste hoeken. Verder geen significante bodemroest, heb vorige jaar de enige roest aan de voorkant bij de bevestiging van de anti-roll bar aan beide kanten netjes laten lassen. Een handige harry zou de zijschermen met 500 euro aan plaatwerk weer netjes kunnen maken (excl. spuitwerk), de blaasjes boven de voorruit zou ik ook aanpakken, is lastig in te schatten qua kosten. Tot slot zit de achterbumper vreemd genoeg iets verder naar achteren dan normaal. Kan het niet verklaren, stoort mij niet echt maar wilde het toch even melden.

Verder is het natuurlijk geen nieuwe auto dus verwacht zeker geen concourswagen. Wil hem echter niet naar de cross laten gaan, dus wil eens kijken of er hier uberhaupt interesse voor is.

Daarmee mijn eerlijke verhaal, ik zou hem liever niet verkopen en daarmee een slechte naam overhouden. Eigenlijk zou ik hem uberhaupt niet willen verkopen, maar ik heb simpelweg het geld en of de vaardigheden niet om hem naar het niveau te tillen waar ik hem zou willen hebben. Door gebrek aan eigen vaardigheden is dit voor mij geen goede basis meer om mee verder te gaan.

Wat is het dan wel:
- Een MR2 AW11 uit '89 in de kleur zwart. Betreft dus het facelift model
- T-Tops
- Elektrische ramen
- Elektrische spiegels
- Sideskirts (van Raphael gekocht, zelf gespoten maar blanke lak te dun)
- Short shifter
- TRD style pookknop
- Autoradio met groene knopjes (matcht mooi met interieur)
- Speakers in de deuren van JBL
- Jimi throttle bracket
- RVS bougie afdekplaat
- Woodsport manual choke conversion (kan er ook makkelijk weer af)
- EGR delete
- Cold air intake naar kofferbak (origineel traject aanwezig)
- Custom RVS Simons uitlaat (door Johan Scheffers gemaakt), vind het zelf een enorm gaaf geluid, redelijk luid.
- Gereviseerde voorklauwen met nieuwe remblokken
- SW20 achterklauwen (conversie) met nieuwe schijven en blokken
- Magnecor rode bougiekabels, niet heel mooi meer maar prima werkzaam
- Originele achterlichten (hebben US/Supercharger lichten op gezeten, dus zitten gaten in achterpaneel. Deze zijn evt. ook over te nemen)
- Polyurethane/kevlar stuurhuisrubbers
- 15 inch velgen of 16 inch TTE velgen met APK waardige banden
- Ongeveer 235.000km op de klok
- Onderhoudsboekjes helaas niet aanwezig
- Vast nog wel wat vergeten.. maar dit is het wel zo'n beetje.

Op de foto's ziet hij er natuurlijk prachtig uit, zeker als hij goed is gewassen en gepoetst. Zoals voor de meeste oudere auto's geldt dan ook dat hij het mooiste is op een paar meter afstand ;).

Afbeelding
Afbeelding

Foto's en zaken die ik hierboven benoemd heb zijn ook grotendeel terug te zien op mijn instagram:
https://www.instagram.com/dutchpetrolhead/

Voor vragen, opmerkingen of andere zaken. Stuur me een berichtje of een e-mail en ik beantwoord ze graag.
Mijn doel is om uit te vinden of er uberhaupt mensen zijn die hem over willen nemen en daarmee misschien ook een prijs kunnen noemen.
Zou zonde zijn als hij naar de cross gaat, dus hoop niet dat het zo ver moet komen.
Gebruikersavatar
Turill
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: [Interessepeiling] MR2 AW11 '89

Bericht door Turill »

Vandaag toezeggingen gedaan om het blok te verwisselen met een draaiende :).

Topic kan wat mij betreft op slot!
Gesloten