chiptunnen Multichip

Vindt uw droom MR2. Of die onderdelen waar je al zo lang naar op zoek bent.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
flokkie1
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 sep 2017, 16:48
Type MR2: AW11

chiptunnen Multichip

Bericht door flokkie1 »

iemand ervaring met Chiptuning multichip is een kastje dat word in de stekker van de OBD gestoken en zo zo meer koppel en meer pk s geven
ze zeggen tot wel 15% maar geloven dat is wat anders
http://www.multituningchip.com/?utm_sou ... eurders.nl

hoop hier iets te lezen hier over
Mvg
Flokkie
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: chiptunnen Multichip

Bericht door CelicaTwinCAm »

SW20 heeft iig geen OBD :)
flokkie1
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 sep 2017, 16:48
Type MR2: AW11

Re: chiptunnen Multichip

Bericht door flokkie1 »

CelicaTwinCAm schreef:SW20 heeft iig geen OBD :)
is nog antiek he :frusty:
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: chiptunnen Multichip

Bericht door baka »

flokkie1 schreef:iemand ervaring met Chiptuning multichip is een kastje dat word in de stekker van de OBD gestoken en zo zo meer koppel en meer pk s geven
ze zeggen tot wel 15% maar geloven dat is wat anders
http://www.multituningchip.com/?utm_sou ... eurders.nl

hoop hier iets te lezen hier over
Mvg
Flokkie
Sw20 heeft geen obd , pas vanaf de gen3 of 4 motor ofzo?

Maar dit soort dingen klinkt überhaupt te mooi om waar te zijn. Mighty car mods had op Hun YouTube kanaal een aantal van die goedkope wondermiddelen getest en niets werkte.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: chiptunnen Multichip

Bericht door CelicaTwinCAm »

flokkie wat voor mr2 heb je? enige auto waarmee je echt vermogen kunt winnen zonder veel uit te geven is een mr2 sw20 turbo. Aliexpress boost controller van 7 dollar en je herkent de auto niet meer terug t.o.v. 100% stock. Heb zelf 1,5 met zo'n aliexpress boost controller rond gereden en 0 problemen gehad. Ondertussen wel over naar een (duurdere, maar veiligere) elektronische boost controller van GFB.
flokkie1
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 sep 2017, 16:48
Type MR2: AW11

Re: chiptunnen Multichip

Bericht door flokkie1 »

CelicaTwinCAm schreef:flokkie wat voor mr2 heb je? enige auto waarmee je echt vermogen kunt winnen zonder veel uit te geven is een mr2 sw20 turbo. Aliexpress boost controller van 7 dollar en je herkent de auto niet meer terug t.o.v. 100% stock. Heb zelf 1,5 met zo'n aliexpress boost controller rond gereden en 0 problemen gehad. Ondertussen wel over naar een (duurdere, maar veiligere) elektronische boost controller van GFB.
ik heb een MR2 spyder van 2001 ,heb al een k&n kelk gezet precat verwijder vervangen door spagetty en de hoofd cat vervangen door sport uitlaat ,de nokkenassen vervangen door 264°
nu ga ik nog een hogedruk regelaar zetten op de injectie en dan mijn 5 SMT bak vervangen door een 6 SMT bak en dan nog een lichter vliegwiel en dan ga ik hem laten mappen via een biggy back
en dan hopen dat het een rakett is

Mvg
flokkie
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: chiptunnen Multichip

Bericht door baka »

flokkie1 schreef:
CelicaTwinCAm schreef:flokkie wat voor mr2 heb je? enige auto waarmee je echt vermogen kunt winnen zonder veel uit te geven is een mr2 sw20 turbo. Aliexpress boost controller van 7 dollar en je herkent de auto niet meer terug t.o.v. 100% stock. Heb zelf 1,5 met zo'n aliexpress boost controller rond gereden en 0 problemen gehad. Ondertussen wel over naar een (duurdere, maar veiligere) elektronische boost controller van GFB.
ik heb een MR2 spyder van 2001 ,heb al een k&n kelk gezet precat verwijder vervangen door spagetty en de hoofd cat vervangen door sport uitlaat ,de nokkenassen vervangen door 264°
nu ga ik nog een hogedruk regelaar zetten op de injectie en dan mijn 5 SMT bak vervangen door een 6 SMT bak en dan nog een lichter vliegwiel en dan ga ik hem laten mappen via een biggy back
en dan hopen dat het een rakett is

Mvg
flokkie
damn, klinkt wel goed. ben benieuwd waar je op uit komt. wat voor piggyback ga je gebruiken?
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Re: chiptunnen Multichip

Bericht door Samuel »

Ben bang dat je een hoop geld uit geeft voor maximaal 10% vermogenswinst. Beste upgrade bij mij tot nu toe is bracing geweest. Daarmee gaat de handling echt vooruit. En de maf mod is ook leuk en niet te duur. Als je meer power wilt, moet je koppel pakken onderin en dat doe je alleen met drukvulling (trek er minimaal 3000 voor uit, maar waarschijnlijker het dubbele).
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: chiptunnen Multichip

Bericht door CelicaTwinCAm »

Samuel schreef:Ben bang dat je een hoop geld uit geeft voor maximaal 10% vermogenswinst. Beste upgrade bij mij tot nu toe is bracing geweest. Daarmee gaat de handling echt vooruit. En de maf mod is ook leuk en niet te duur. Als je meer power wilt, moet je koppel pakken onderin en dat doe je alleen met drukvulling (trek er minimaal 3000 voor uit, maar waarschijnlijker het dubbele).
hier moet ik Samuel gelijk geven. Gevoelsmatig win je er misschien wel wat mee maar dat zal hem vooral zitten in de beleving, die door een meer prominent motorgeluid zeker zal verbeteren. Praktisch gezien is er maar weinig wat je met een NA kunt doen om echt koppel te krijgen behalve drukvulling. Als je koppel wilt zou ik eerder kijken naar een V6 swap. Zorg voor flink wat centjes dan kun je voor een 2GR-FE gaan, en dus een echte mini lotus creëren.
flokkie1
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 sep 2017, 16:48
Type MR2: AW11

Re: chiptunnen Multichip

Bericht door flokkie1 »

CelicaTwinCAm schreef:
Samuel schreef:Ben bang dat je een hoop geld uit geeft voor maximaal 10% vermogenswinst. Beste upgrade bij mij tot nu toe is bracing geweest. Daarmee gaat de handling echt vooruit. En de maf mod is ook leuk en niet te duur. Als je meer power wilt, moet je koppel pakken onderin en dat doe je alleen met drukvulling (trek er minimaal 3000 voor uit, maar waarschijnlijker het dubbele).
hier moet ik Samuel gelijk geven. Gevoelsmatig win je er misschien wel wat mee maar dat zal hem vooral zitten in de beleving, die door een meer prominent motorgeluid zeker zal verbeteren. Praktisch gezien is er maar weinig wat je met een NA kunt doen om echt koppel te krijgen behalve drukvulling. Als je koppel wilt zou ik eerder kijken naar een V6 swap. Zorg voor flink wat centjes dan kun je voor een 2GR-FE gaan, en dus een echte mini lotus creëren.
zou die 6bak SMT de verhoudingen niet koter op elkaar liggen?
een swap naar 2GR-FFE is niet mogelijk met behoud van mijn SMT en die wil ik vooral behouden
een 6 SMT bak kost 750 euro een lichtervliegwiel 425 euro en mappen op testbank met piggy back bij 700 euro
een turbo is te duur dat kost direct 6000 a 8000 euro zou wel de max zijn maar dat kan ik niet betalen
ik vind dat ik al redelijk veel bij gewonnen heb en wil graag weten of die 6 SMT bak kortere versnellingen heeft dan mijn 5 SMT bak ,mijn 5 SMT bak heeft echt wel lange versnellingen
zou hier iemand meer over weten
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: chiptunnen Multichip

Bericht door El Butre »

Zie reactie van Spyder Sc01en mijzelf in je andere topic.

Suggestie: maak 1 topic 'hoe win ik vermogen?' of 'hoe ga ik sneller van 0 naar 100 met mijn SMT' en stel daar al je vragen. 3x dezelfde vraag in 3 verschillende topics helpt niet echt :-)
Plaats reactie