De Mr2 verzekeren

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Jona1985
Zere vingers van het typen..
Berichten: 598
Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:44
Type MR2: AW11

Bericht door Jona1985 »

Ik zit bij nationale nederlanden, all-risk voor zo 'n 35 euro per maand. Geen tweede auto maar wel een beperking in kilometers. Ik mag er 7,500 rijden. Maar dat haal ik niet, omdat ik hem niet dagelijks nodig heb.
Ze vroegen trouwens ook om een taxatierapport, maar daar kan Marco je aan helpen.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Als je maar een beetje een mooie MR2 (of andere mooie (hobby) auto) hebt, denk er niet te makkelijk over van 'dat overkomt me niet'.

Zoek een bijpassende polis (hebben wel voorwaarden) en als dat niet kan, zorg voor een taxatieverhaal, want ook recentelijk weer zijn er in mijn klantenkring (sommige mensen vallen ook in de clubwereld) meerdere auto's flink in de schade gegaan (en door de juiste waarde niet total loss gegaan, maar gewoon hersteld) of volledig uitgekeerd zijn, waar het soms om forse bedragen gaat, maar al is hij 4.000 euro waard (en de officiële dagwaarde een paar honderd), is het al de moeite waard.

De laatste tijd 2 MR2's (waarvan eentje absoluut NIET vervangbaar, de eigenaar zal binnenkort zelf het wel melden...) en 1 S2000 gesneuveld.

Zelfs rood/zwart, heb ik gewoon volcasco verzekerd, ik neem het risico niet dat er iets gebeuren zal.

Vaak genoeg zijn er mensen van, ja laat ik nog een keer doen of ik moet nog een paar dingen doen en komt later (al meerdere malen meegemaakt dat er geen later is...) of gewoon laten verlopen.

Heb je dan iets, ben je gewoon de pineut. Ook al een paar keer gebeurd. Dan zie je veel geld verdampen tot heel erg weinig. Een recent slippertje had ik mijn hart voor vast, want officieel verlopen, maar is blijkbaar wel goed gegaan, maar dat is eerder uitzondering dan iets om op te gokken.

Zelf overigens ook ooit gehad, na 1,5 jaar stilstand (we hebben het over 10 jaar geleden) mijn klassieker weer klaar gemaakt (veel technische klussen aangepakte) en een clubritje en pats... achterschade, ik dacht echt van daar gaan we, maar gelukkig viel de schade nog mee (de taxatie nog niet laten verversen, was echt net klaar en was de eerste rit), gelukkig een meedenkende schade-expert, anders was het met een schadetje van 2.500 euro over en sluiten.

Stel je hebt een erger verhaal (dat men niet kan zien hoe de staat was voor die tijd) als brand (vorige week nog...) of diefstal (de laatste jaren bijna 10 keer langs zien komen) en men is niet overtuigd dat het een unieke auto is (bijvoorbeeld: gewoon een normale MR2 in plaats van een standaard...) en je hebt het niet goed verzekerd of de taxatie laten verlopen.

Ben je alles kwijt (voor sommigen letterlijk).

Dit wil ik even kwijt, is mijn geweten gesust en doe ermee wat je wil doen.:dux-blij_thumb-up:
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Inderdaad onvervangbaar, al heb ik er al wel weer een op het oog. Ook weer een onvervangbare. Al moet ik zeggen dat ik nog wel een redelijk bedrag heb uitgekeerd gekregen.

Maar goed, al het bijzonder spul, inclusief mijn huidige auto (die gewoon naast een andere mr2 zal blijven) is normaal onder verzekerd, als de verzekering niet op de hoogte (geaccepteerd rapport) is van de upgrades/staat.
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Ja goed verhaal! Ook mee eens. (wat ik nu zeg is hier niet op de juiste plaats...) De Levin is voor mij in bovenstaande inderdaad waar. Hier zijn er maar een paar van en zeker met 60k op de teller na 15 jaar....!
De emmer2 is voor mij daily drive en wel vervangbaar voor een andere voor acceptabele prijzen. Uiteraard geldt dat niet voor iedereen natuurlijk!
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Met mijn MR2's is vooral de V6 (die ik nu 15 jaar heb) het ergste als er wat zou gebeuren (al nu niet zo snel zijn), de rode is wel vervangbaar met wat zoeken, hoewel het ongetwijfeld meer zal gaan kosten.

De S2000 is strikt genomen (qua historie, afkomst en vooral kleur... er is maar 1 Nederlander) onvervangbaar, maar op zichzelf (de kleur buiten beschouwing gelaten) wel. Helaas moet die nog even wachten totdat deze in een klassiekerverzekering kan (nog ruim 1,5 jaar als de polis blijft bestaan tenminste).


Maar er zijn unieke stukken in omloop, die letterlijk niet meer (zeker niet met die specificaties en staat) te vinden zijn, want als je de enige hebt in Europa.....

En in geval van omgebouwde auto's (denk aan de V6 met 360 kit e.d.) ga je niet zo snel weer dit traject in.

Recentelijk is juist een unicum verloren gegaan. Je moet je voorstellen dat je wereld dan in gestort is.:(
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Ik weet waar je op doelt marco....nu hopen dat de verzekering taxatie waarde gaat betalen.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re:

Bericht door MarcoTwo »

Tijd voor een update:

De MR2 polis bij Winter is (ik zag het al aankomen na het verdwijnen van een oude MX-5 verzekering en mijn eigen klassiekerpolis (was vanaf 10+ jaar, nu alleen 25+) bij hetzelfde ASR) is inmiddels in stilte verdwenen. Vandaar dat de advertentie er ook al een half jaar niet meer is. Dus vandenende is ook een no go, Zijl idem, Walraven is opgeheven, het nieuwe lijstje:

www.bcverburg.nl vragen naar Sander


www.kuiperverzekingen.nl (héél veel mensen die ik ken zijn daar verzekerd of zijn daar de laatste jaren heen gegaan, honderden auto's overigens, speciaist in hobby-auto's en scherpe premies) voor maatwerk.

www.meeus.nl zou ook goed kunnen (premie kan wat hoger zijn)


MarcoTwo schreef:
Peerke schreef:Marco, waar blijf je?
Maar als je hier op het forum rond gaat zoeken, vind je er veel over.

Werken natuurlijk!
mr2PUNTfreak schreef:Marco is reeds aan het Drenthenieren.;D

Nee, moet eerst nog wat veel sparen (en met hypotheekboeren in de slag).

Forumzoekfunctie gebruiken, is de 20e keer ofzo dat dit gevraagd is.;) :X



www.lwfd.nl, vragen naar Rick Bakker

www.bcverburg.nl vragen naar Sander

Allebei speciale MR2 verzekeringen, ook daily, altijd tegen taxatiewaarde. Peerke weet wel een goeie.;D


www.vandenende.nl klassiekerverzekering, vragen naar Siebe Schreiber, noem in alle gevallen mijn naam maar (Marco van MARO is voldoende).

www.zijlassurantien.nl, vragen naar Rik Zijl

www.walravenassurantien.nl, vragen naar Will Walraven

ga zo maar door.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: De Mr2 verzekeren

Bericht door CelicaTwinCAm »

dan zal ik binnenkort toch ook eens een afspraak met je maken Marco.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: De Mr2 verzekeren

Bericht door MarcoTwo »

Grieks is o.k.:)
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: De Mr2 verzekeren

Bericht door Kees »

Meeus kan het in ieder geval nog. Ik heb mn Levin daar als semi klassieker, mn Starlet GTT als oldtimer en mn ZZW30 als daily :)
Plaats reactie