Nieuwe AW11 rijder

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
tjidde
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 sep 2014, 20:59

Nieuwe AW11 rijder

Bericht door tjidde »

Het is eindelijk zo ver, na ruim 3 jaar verliefdheid en regelmatig websites en fora af gespeurd te hebben heb ik dan eindelijk mijn rode droomauto gevonden. Mijn eerste AW11 en daarmee ook eerste "serieuse auto" is een feit!

Mijn naam is Tjidde Dijkstra en ik ben een 19 jarige student. Ik studeer "automotive engineering" (ofwel de HTS autotechniek) aan de HAN te Arnhem.

Mijn eerste auto was een Daihatsu cuore waar ik bijna 10.000km in iets meer dan een halfjaar heb bijgeboekt, dus al snel over gestapt op een opel corsa 1.3cdti uit 2006 welke ik nog steeds in mijn bezit heb en waar ik ook al een kleine 10.000km heb bij mogen schrijven.

Ook heb ik een jaar geleden nog een Land Rover 88" lightweight gekocht welke ik beetje bij beetje aan het restaureren ben en in februari 2016 blijvend belasting vrij wordt (40+ er ^^)
Uiteraard is de MR2 anders dan alles wat ik eerder gereden heb! wat een wagen! Het is werkelijk net een kart!:driving:

De MR2 heb ik maandag gekocht en gister (dinsdag) opgehaald in een tussenuur.

Het gaat om een AW11 uit 1987 type B. Ze is vrijwel geheel origineel en dit wil ik dan ook graag zo houden. Ze zit zelfs nog voor 95% in haar originele lak en is geheel roest vrij! destemeer reden voor mij om haar deze winter veilig op te bergen.