Beste zomer / extreme performance banden

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Beste zomer / extreme performance banden

Bericht door Jeroen97 »

Gisteren nieuwe velgen besteld voor de mr2 (japan racing jr3 gun metal). Nu ben ik alleen nog op zoek naar de ideale banden. De keuze is enorm kwa banden en weet niet zo goed welke ik nou het beste kan kiezen. De auto is een sw20 gen 3 turbo. De banden maat die ik wil zijn 215/40/17 en 235/40/17. Ik gebruik de auto niet dagelijks en rij eigenlijk ook nooit in de regen, daarom ben ik opzoek naar een band die veel grip in t dorge heeft en mag wat minder zijn in de regen. Ik heb zelf al hrel wat zitten zoeken en kwam zelf uit bij p zero's / yokohama advan neova ad08r (bijna semi slick?) / michelin pilots.
Graag zou ik wat advies of ervaringen horen van wat jullie voor banden gebruiken.

Gr Jeroen
Danny
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 okt 2016, 02:40
Type MR2: SW20/21/22

Re: Beste zomer / extreme performance banden

Bericht door Danny »

Jeroen97 schreef:Gisteren nieuwe velgen besteld voor de mr2 (japan racing jr3 gun metal). Nu ben ik alleen nog op zoek naar de ideale banden. De keuze is enorm kwa banden en weet niet zo goed welke ik nou het beste kan kiezen. De auto is een sw20 gen 3 turbo. De banden maat die ik wil zijn 215/40/17 en 235/40/17. Ik gebruik de auto niet dagelijks en rij eigenlijk ook nooit in de regen, daarom ben ik opzoek naar een band die veel grip in t dorge heeft en mag wat minder zijn in de regen. Ik heb zelf al hrel wat zitten zoeken en kwam zelf uit bij p zero's / yokohama advan neova ad08r (bijna semi slick?) / michelin pilots.
Graag zou ik wat advies of ervaringen horen van wat jullie voor banden gebruiken.

Gr Jeroen
Ik zou dan voor de toyo r888 gaan, semi slicks. Een maatje van mij heeft ze onder een zeer snelle auto van hem en heeft daar mega veel grip mee.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Beste zomer / extreme performance banden

Bericht door Jeroen97 »

Hoi Danny,

Bedankt voor de tip, had er zelf ook na zitten kijken maar heb uiteindelijk toch de yokohama's advan neova ad08r gekocht. Had er veel goede recensies over gelezen dus ben benieuwd.

Gr Jeroen
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Re: Beste zomer / extreme performance banden

Bericht door VincentM »

Danny schreef:
Jeroen97 schreef:Gisteren nieuwe velgen besteld voor de mr2 (japan racing jr3 gun metal). Nu ben ik alleen nog op zoek naar de ideale banden. De keuze is enorm kwa banden en weet niet zo goed welke ik nou het beste kan kiezen. De auto is een sw20 gen 3 turbo. De banden maat die ik wil zijn 215/40/17 en 235/40/17. Ik gebruik de auto niet dagelijks en rij eigenlijk ook nooit in de regen, daarom ben ik opzoek naar een band die veel grip in t dorge heeft en mag wat minder zijn in de regen. Ik heb zelf al hrel wat zitten zoeken en kwam zelf uit bij p zero's / yokohama advan neova ad08r (bijna semi slick?) / michelin pilots.
Graag zou ik wat advies of ervaringen horen van wat jullie voor banden gebruiken.

Gr Jeroen
Ik zou dan voor de toyo r888 gaan, semi slicks. Een maatje van mij heeft ze onder een zeer snelle auto van hem en heeft daar mega veel grip mee.
Zijn inderdaad goede bandjes, wij hebben ze zowel op de rally als circuit auto liggen. Maar voor een straatauto zou ik ze niet aanraden... 0 grip bij water op de weg en veel km's gaan ze ook niet mee :-/
Danny
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 okt 2016, 02:40
Type MR2: SW20/21/22

Re: Beste zomer / extreme performance banden

Bericht door Danny »

VincentM schreef:
Danny schreef:
Jeroen97 schreef:Gisteren nieuwe velgen besteld voor de mr2 (japan racing jr3 gun metal). Nu ben ik alleen nog op zoek naar de ideale banden. De keuze is enorm kwa banden en weet niet zo goed welke ik nou het beste kan kiezen. De auto is een sw20 gen 3 turbo. De banden maat die ik wil zijn 215/40/17 en 235/40/17. Ik gebruik de auto niet dagelijks en rij eigenlijk ook nooit in de regen, daarom ben ik opzoek naar een band die veel grip in t dorge heeft en mag wat minder zijn in de regen. Ik heb zelf al hrel wat zitten zoeken en kwam zelf uit bij p zero's / yokohama advan neova ad08r (bijna semi slick?) / michelin pilots.
Graag zou ik wat advies of ervaringen horen van wat jullie voor banden gebruiken.

Gr Jeroen
Ik zou dan voor de toyo r888 gaan, semi slicks. Een maatje van mij heeft ze onder een zeer snelle auto van hem en heeft daar mega veel grip mee.
Zijn inderdaad goede bandjes, wij hebben ze zowel op de rally als circuit auto liggen. Maar voor een straatauto zou ik ze niet aanraden... 0 grip bij water op de weg en veel km's gaan ze ook niet mee :-/
Klopt, maar omdat Jeroen aangaf dat hij niet veel met de auto rijdt en zo goed als nooit in de regen rijdt raad ik deze banden aan :P
Plaats reactie