Rem probleem

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Rem probleem

Bericht door johnfoan »

Vraagje ...
Heb mijn remmen volledig vernieuwd van mijn mr2 en bij het remmen draait mijn stuur naar links en de linkerkant remd sterker dan rechts . Bij de technische keuring was er 32 % verschil tussen links en rechts . Heb alles nog eens extra ontlucht , De remcilinders bekeken of ze niet vast zitten , alles goed ontvet , wielen draaien mooi los bij niet remmen . Na een testrit hebben de schijven aan linkerkant wel warmer dan rechts. Remleidingen blijken ook goed te zijn . Probleem geraakt niet opgelost . Graag enig advies of tips wat de oorzaak kan zijn ?
Dank u
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Rem probleem

Bericht door baka »

misschien is die beugel waar de remklauw overheen glijdt niet helemaal smooth meer? dat was het bij mij. beugel gezandstraalt en hij doet het weer ok. op den duur moet ik wel een nieuwe helaas.
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: Rem probleem

Bericht door johnfoan »

Alles is vollegig vernieuwd , Schijven , dichtingen , alles gezandstraald ook . Cilinders zitten mooi los ,
Denk eventueel aan de leidingen ? Zou dit kunnen ? Slapeloze nachten .......
GRT
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Rem probleem

Bericht door baka »

johnfoan schreef:Alles is vollegig vernieuwd , Schijven , dichtingen , alles gezandstraald ook . Cilinders zitten mooi los ,
Denk eventueel aan de leidingen ? Zou dit kunnen ? Slapeloze nachten .......
GRT
Bij mij zijn ook de slangen en leidingen vervangen. Misschien heeft dat ook geholpen? Kan ik niet bevestigen in ieder geval.
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Re: Rem probleem

Bericht door renso »

Links word dus de remmerij warmer, meestal betekend dit dat 1of 2 zuigertjes niet dat kleine stukje terug komen, rubberen ringetje zit niet goed in de uitsparing waar je remzuigerjes bij langs gaan of beschadigd. En wat baka zegt heb je de geleide pen wel goed ingevet.Heb je ook eens naar je remblokken gekeken deze moeten eigenlijk een beetje kunnen bewegen in de remhouder, een beetje vet op de uiteinden van je remblokken kan geen kwaad soms, als ze nieuw zijn vijl ik er zelfs een beetje van de uiteinden af
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: Rem probleem

Bericht door johnfoan »

Ok ga nog eens alles aan de linkerkant open maken en netjes opkuisen en invetten . De wielen staan wel volledig los na het remmen , kan je ze met 1 vinger ronddraaien .
Dank voor de tip .grt
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: Rem probleem

Bericht door johnfoan »

Dit week end nog eens alles gedemonteerd , cilindertjes verwisseld , alles terug netjes ontvet en gemonteerd. Testrid gedaan en nog steeds het zelfde probleem . Bij remmen trekt de auto naar links ! Krijg het probleem niet opgelost .
Denk nu aan de hoofdremcilinder ...zou deze niet te klein zijn ? Of zou er iets met de leidingen kunnen zijn . ?
Graag hulp wat dat nog zou kunnen zijn ?
Dank u
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Re: Rem probleem

Bericht door renso »

Hoi was de linkerkant nou ook weer warm,zo niet dan blijft ook de stuurinrichting verdacht met name het fusee gedeelte spelling op de fusee penen bouten goed vast,voor wiel ophanging allemaal oke
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: Rem probleem

Bericht door johnfoan »

Hello
Beide remschijven even warm. Bij heel hard remmen enkel aan de linkerkant remspoor . Ptecies dat rechts niet genoeg remt . Zou de hoofdcilinder niet goed zijn ? Is geen turbo hoofdremcilinder , nog de originele .
Grt
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Rem probleem

Bericht door Jeroen97 »

Kan ook aan je remdruk verdeler liggen.
Gr jeroen
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: Rem probleem

Bericht door johnfoan »

Bij een upgrade naar turbo remmen , moet je dan ook de remdrukverdeler vervangen ? Heb deze opengedaan en niets verdacht aangetroffen . Dit blokje staat bij mijn mr2 op de linker binnenbil . Graag nog advies .
Grt
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Rem probleem

Bericht door Jeroen97 »

Rem druk verdeler hoeft niet vervangen te worden na upgrade turbo remmen. Maar als je remmen niet aanlopen en helemaal gereviseerd zijn en je toch groot rem verschil hebt kan dit wel t probleem zijn.
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: Rem probleem

Bericht door johnfoan »

Hi ...ik denk ook dat het de remdruk verdeler is .
Mijn remdruk verdeler ziet er niet hetzelfde uit als bij andere mr's van dezelfde jaren. Totaal anders. Mijn wagen is een sw21 amerikaanse import. Denk dat dit de reden is dat na de upgrade naar turbo remmen de wagen naar links trekt bij remmen. Ga eens kijken waar ik een andere drukverdeler kan vinden . Weet je enig adres dan graag een seintje.
Dank u
Grt
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Rem probleem

Bericht door baka »

https://mr2-ben.co.uk

Heeft mij geholpen met OEM en tweedehands onderdelen.
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: Rem probleem

Bericht door johnfoan »

Vrienden
Het is mij nog niet gelukt een remdrukverdeel blokje te vinden voor mijn MR2 .
Blijkbaar toch moeilijk te vinden voor dit type . Geen ABS model ! Bwj 1992 SW21
Weet iemand enig adres , graag berichtje .
Dank u
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Re: Rem probleem

Bericht door Bart.O »

Wat bedoel je precies met "remdrukverdeel blokje"?
Als je de remkracht regelaar bedoelt, die heeft een sw20 niet.
Al zou de sw20 die wel hebben, kan dit nog niet jou probleem veroorzaken, deze regelt namelijk de remdruk voor je achterremmen.
Dat heeft dus niks met de voorremmen te maken.
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: Rem probleem

Bericht door johnfoan »

Hi
De remdrukverdeler is een blokje die bij mijn MR2 SW21 vooraan onder de kap links op de binnen bil bevind juist naast de hoofdremcilinder .Bij een links gestuurde wagen zoals deze van mij . Bij andere modellen bevind het aan de hoofremcilinder vastgemaakt .Bij mij is het afzonderlijk
Ik heb inlichtingen genomen bij Toyota zelf en dit verdeeld de remdruk en zou de reden kunnen zijn van naar links trekken .
Het onderdeel nummer is 47190-17020
Jammer genoeg vind ik hier niet hoe ik er een foto van moet posten op deze site .
Misschien weet u hoe dit kan ...dan stuur ik fotootje
Dank u
grt
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Re: Rem probleem

Bericht door Bart.O »

johnfoan schreef:Hi
De remdrukverdeler is een blokje die bij mijn MR2 SW21 vooraan onder de kap links op de binnen bil bevind juist naast de hoofdremcilinder .Bij een links gestuurde wagen zoals deze van mij . Bij andere modellen bevind het aan de hoofremcilinder vastgemaakt .Bij mij is het afzonderlijk
Ik heb inlichtingen genomen bij Toyota zelf en dit verdeeld de remdruk en zou de reden kunnen zijn van naar links trekken .
Het onderdeel nummer is 47190-17020
Jammer genoeg vind ik hier niet hoe ik er een foto van moet posten op deze site .
Misschien weet u hoe dit kan ...dan stuur ik fotootje
Dank u
grt
Hier staat uitgelegd hoe je een foto plaatst op het forum: http://www.mr2club.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=80
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: Rem probleem

Bericht door johnfoan »

hi
Ze noemen dit een OEM BRAKE PROPORTIONING VALVE in het nederlands remdrukverdeler

Deze is een rechts gestuurde
http://www.ebay.com/itm/91-95-Toyota-Mr ... wv&vxp=mtr
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Re: Rem probleem

Bericht door renso »

Hoi,dit onderdeel verdeelt toch alleen maar je remdruk voor/achter, bij sommige types autos is het van belang dat je dit kunt instellen bv 60% voor en 40% achter Jij hebt meer het probleem toch links en rechts is je remdruk niet goed.
Plaats reactie