Heeft SW21 soms AW11 remmen?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Robbert83
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:48

Heeft SW21 soms AW11 remmen?

Bericht door Robbert83 »

toen ik in duitsland (seedorf) nieuwe remschijven haalde voor mijn mr2 bleek dat model SW21 totaal nergens in de computer staat. ik kreeg dus in eerste instantie, van toyota zelf, 2x verkeerde schijven mee. pas toen ik een schijf meebracht, naar Bosch, konden ze me echt verder helpen. toen ook gelijk de volgende dag alles in huis.

nu zag ik gister op ebay USA een setje schijven voor MR2 85-95... heeft een SW21 hetzefde remsysteem als AW11? Dat verklaard dan een hoop en weet ik dat voor als ik weer wat nodig heb.

Groeten
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Ik kan het me haast niet voorstellen. De SW is veel zwaarder dan de AW dus het zou behoorlijk onverantwoord zijn om daar dezelfde remmen op te zetten.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Of het AW11 remmen zijn weet ik niet, maar het SW21 chassis is wel degelijk anders dan het SW20 chassis waar de GTi en turbo op staan (bij de turbo's beginnen de VIN nummers dan wel met SW22, maar ze staan op het SW20 chassis). Een boel onderdelen in de ophanging zullen dan ook niet uitwisselbaar zijn tussen de 2.2 en de 2.0.
Roland

Bericht door Roland »

Zowiezo heeft de AW11 4x100 en de SW2 5x100, dus kunnen die schijven nooit uitwisselbaar zijn haha.
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Roland schreef:Zowiezo heeft de AW11 4x100 en de SW2 5x100, dus kunnen die schijven nooit uitwisselbaar zijn haha.
Dunno about de SW21, maar de SW20 heeft 5x114.3 ;)
Gebruikersavatar
West
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:19

Bericht door West »

Ik rij ook met een SW21 en als ik het complete chassisnummer aan de toyotadealer geef dan komen de juiste onderdelen op zijn scherm dus een sw21 komt wel degelijk voor bij een toyotadealer.
Afbeelding

Al is het nog zo donker, er gaat altijd wel een lampje branden...
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

West schreef:Ik rij ook met een SW21 en als ik het complete chassisnummer aan de toyotadealer geef dan komen de juiste onderdelen op zijn scherm dus een sw21 komt wel degelijk voor bij een toyotadealer.
Klopt, Toyota part nummertjes en VIN nummers zijn globaal uniek, dus je kan voor elke Toyota gewoon bij je lokale dealer parts bestellen, ook voor modellen die nooit in Nederland zijn geleverd. Specialere dingen moeten dan meestal apart uit Japan komen. Ik kan ook gewoon parts voor m'n turbo bestellen, die hier nooit leverbaar is geweest.
Wel een mooi systeem zo, alleen jammer dat ze best prijzig zijn :P
Gebruikersavatar
West
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:19

Bericht door West »

Ja toyota blijft duur met de onderdelen.

Ben blij dat ik wat korting krijg via mijn werk.
Afbeelding

Al is het nog zo donker, er gaat altijd wel een lampje branden...
Gebruikersavatar
nakeddotz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 373
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:06
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door nakeddotz »

en de sw21 heeft ook 5x114,3;)

greetzzz ivory
Roland

Bericht door Roland »

Heeft ie 5*114.3? Zou verwachten dat ie net als de T18 Celica's (Gti en turbo) 5*100 heeft.
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Zo'n setje remschijven voor 85-95 mr2 zou ik met een grote boog om heen lopen. Alleen voor de AW11 zijn er al 2 verschillende maten remschijven (modellen -86 en 87+) dus laat staan dat ze ook nog eens op een SW21 passen.

Verder sluit ik me aan bij het verhaal dat het niet kan passen vanwege de afwijkende steek ;)
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Robbert83
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:48

Bericht door Robbert83 »

JA DUH 4x100... dat wist ik zelf idd ook al... stom. SW21 is idd 5x114.3. ik heb zelf de oude velgen van Goran. Alleen heb ik toch serieus bij de duiste Toyota problemen gehad omdat SW2100000**** niet bij hem in het systeem staat. en bij de toyota in nieuwegein ook niet want daar wilde ik een nieuwe dynamo en die hebben we uiteindelijk pas gevonden door op 5SFE te zoeken.

@ Ewoud: ik was ook echt niet van plan ze te kopen vroeg het me alleen af. had er alleen zelf nog helemaal niet aan gedacht dat de steek 4x is.
Gebruikersavatar
West
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:19

Bericht door West »

Ik heb laatst remblokken besteld en die waren van een sw20 en die paste ook goed.
Ik denk dat de remschijven ook moeten passen.
Afbeelding

Al is het nog zo donker, er gaat altijd wel een lampje branden...
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

sw21 zijn gelijk aan een corolla had ik ook ebc schijven
redstuff blokken pasde eerst niet na gezocht verten ze me dat
Antimorian

Bericht door Antimorian »

wat kosten deze?

remblokken en remschijven,

want dit begint bij mijn Mr2'tje SW21 ook aan te komen
dan weet ik hoe groot me wallet dit keer moet wezen :)
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

de remschijven rond de 300 en de remblokken 100 bij toyoschop en zeg dan wel dat het een sw21 is dan weet hij het wel
Plaats reactie