Bij het snel slalomrijden heb ik last dat de stuurbekrachtiging het niet bijhoudt.
Bij het snel sturen van links/rechts/links stopt de bekrachtiging af en toe en "stokt" het even.
Is dit normaal, hebben jullie hier ook last van en is er iets aan te doen?
Het olievaatje van de stuurbekrachtiging is bijgevuld en staat op max., dus hier kan het niet aan liggen.
Slalomrijden
Moderator: Pieten
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Slalomrijden
Jean-Pierre
JP, dit is bij sommige auto's een bekend gegeven: de SB pomp kan dan de snelheid niet aan en gaat "tegenwerken", de vloeistof wordt dan flink warm.
Vermoedelijk zal ook via de vuldop wat vloeistof uitkomen door de hoge druk en temperatuur en wordt de boel rond de tank vet.
Enige dat je daaraan kan doen is vloeistof vernieuwen, mogelijk is de oude vervuild/verouderd en dat verergert het probleem.
Ook kan je proberen wat minder "woest" en strakker te sturen, door verminderen van je stuuruitslag/beweging wordt het "tegenwerk" probleem ook minder.
Vermoedelijk zal ook via de vuldop wat vloeistof uitkomen door de hoge druk en temperatuur en wordt de boel rond de tank vet.
Enige dat je daaraan kan doen is vloeistof vernieuwen, mogelijk is de oude vervuild/verouderd en dat verergert het probleem.
Ook kan je proberen wat minder "woest" en strakker te sturen, door verminderen van je stuuruitslag/beweging wordt het "tegenwerk" probleem ook minder.
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Het is precies zoals je schrijft Rene, en bij "normaal" rijden heb ik nergens last van.
Maar bij de "Scandanavian flick" voel ik de SB toch weer even tegenwerken.
Je moet dan heel snel links/rechts en dan weer links om de achterkant op te vangen en dan voel je het stuur tegenwerken.
Dus ik laat binnenkort die vloeistof eens vervangen, kijken of het helpt.
Maar bij de "Scandanavian flick" voel ik de SB toch weer even tegenwerken.
Je moet dan heel snel links/rechts en dan weer links om de achterkant op te vangen en dan voel je het stuur tegenwerken.
Dus ik laat binnenkort die vloeistof eens vervangen, kijken of het helpt.
Jean-Pierre
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Is het geen mogelijkheid om een groter exemplaar te scoren? Meer olie, minder warmte?
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Het is een idee hoor, maar zo werkt het met remklauwen ook ongeveer lijkt mij..
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/