Xenon
Moderator: Pieten
- dooierick
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
- Type MR2: AW11
ik heb in mijn nieuwe bus ook weer xenon gemaakt zowel dimlicht al groot licht (speciaal setje ) deze H4 lampen worden zodra je grootlicht aan zet naar achteren gehaald zodat je geen beeld meer hebt omdat ze buiten de reflector gaan
heb het ook in mijn mistlampen gemaakt dus mij tegenliggers zien erg weinig maar daar heb ik geen last van
heb het ook in mijn mistlampen gemaakt dus mij tegenliggers zien erg weinig maar daar heb ik geen last van
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
- dooierick
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
- Type MR2: AW11
ik denk ook niet dat je koplampen smelten van xenon verlichting volgens mij worden xenon lampjes veel minder warm dan een gewone auto lamp ik kan namelijk wel me xenon koplampen vast pakken maar niet me gewone verlichting (de unit dan) want die wordt veel warmer
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
4-6 k vind ik weer net iets te "zwak" , snap niet waarom die audi A6'jes met 12 k rijden ,das wel het mooiste, paars:D
Te blauw moet ook niet, neigt weer na die nep golf rijders
Morgen maar ff met de 2 heen rijden en kijken wat mogelijk is.
word vervolgd
@whitespyder, welkom eindelijk iemand die xenon in een w3 heeft ingebouwd...lijkt wel cool of niet?
Te blauw moet ook niet, neigt weer na die nep golf rijders
Morgen maar ff met de 2 heen rijden en kijken wat mogelijk is.
word vervolgd
@whitespyder, welkom eindelijk iemand die xenon in een w3 heeft ingebouwd...lijkt wel cool of niet?
Zo ff wat info gehaald over volgende kit:
http://www.maxxpro.nl/index.php?content_id=1
heb het een en ander nagevraagd maar volgens men is het inbouwen vrij simpel, de stekker van de huidige lamp haal je los en plug je eigenlijk op de nieuwe stekker van de kit, ff in grote lijnen dan.
Whitespyder, licht eens toe
http://www.maxxpro.nl/index.php?content_id=1
heb het een en ander nagevraagd maar volgens men is het inbouwen vrij simpel, de stekker van de huidige lamp haal je los en plug je eigenlijk op de nieuwe stekker van de kit, ff in grote lijnen dan.
Whitespyder, licht eens toe
Let even op welk set je koopt met een standaard h4 set zou je geen groot licht functie meer hebben. Bixenon daarvoor moet je een aparte voeding aansluiten. Dus heb ik zelf xenon met duplex lamp (H4 High/Low) dimlicht is hierbij xenon en groot licht een klein halogeenlampje op de xenonlamp.
Normaal gesproken bij dit soort sets is t idd plug and play, stekker erin en klaar. Als je de drie polige stekker van je bestaande lamp aansluiting lostrekt en doormeet kom je erachter dat groot en dimlicht zo geschakeld staat dat het bij activatie een - stroompje krijgt ipv een + stroompje zoals bij veel autos standaard. Bij mijn eenvoudige setje gekocht bij remco kon je de vrouwtjes in de driepolige stekker zelf aansluiten en dus omwisselen.
Kabel tussen lamp en balans (starter) moet je ook omwisselen.
Wees iig voorzichtig, er gaat zo'n 10000volt doorheen, maar als je van te voren doormeet, logisch nadenkt moet t lukken.
Bij remco en de monteur van remco wisten t zelf niet.
Succes en als je nog vragen hebt hoor ik t wel.
Normaal gesproken bij dit soort sets is t idd plug and play, stekker erin en klaar. Als je de drie polige stekker van je bestaande lamp aansluiting lostrekt en doormeet kom je erachter dat groot en dimlicht zo geschakeld staat dat het bij activatie een - stroompje krijgt ipv een + stroompje zoals bij veel autos standaard. Bij mijn eenvoudige setje gekocht bij remco kon je de vrouwtjes in de driepolige stekker zelf aansluiten en dus omwisselen.
Kabel tussen lamp en balans (starter) moet je ook omwisselen.
Wees iig voorzichtig, er gaat zo'n 10000volt doorheen, maar als je van te voren doormeet, logisch nadenkt moet t lukken.
Bij remco en de monteur van remco wisten t zelf niet.
Succes en als je nog vragen hebt hoor ik t wel.
Whitespyder, goed om dit allemaal te weten thnx, wist ik zelf dus ook niet.
Het word dus sowieso een Maxxpro BI-Xenon h4 set.
Gebeurd er nog wat met aansluiten naar de accu???
ik las dit namelijk ergens:
Aan de kabelboom vanuit het relaiskastje zit een contra-stekker waar je de originele stekker die normaal op de H4-lamp zit, in moet steken. Deze wordt gebruikt als stuursignaal voor het inschakelen van je dim- en grootlicht. De Xenon-verlichting krijgt zijn spanning nu immers rechtstreeks via de accu i.p.v. via de auto-kabelboom (= minder spanningsverlies). Ik heb de originele stekker aan de passagiers-zijde gebruikt (dichtbij de accu); de stekker aan de bestuurders-zijde hangt los (evt. dicht-tapen tegen vocht).
Het relais-kastje heeft 2 zekeringen (dubbel voor links en rechts) met 1 rode pluskabel. Sluit die aan op je accupool (+). Je hebt dan nog 2 massadraden; aan ��n kant heb ik hem netjes aan de accu (-) bevestigd. Aan de andere zijde (bestuurderszijde) heb ik de massakabel aan een bestaande massa-aansluiting op de binnenkant van het schutbord erbij geschroefd
Het word dus sowieso een Maxxpro BI-Xenon h4 set.
Gebeurd er nog wat met aansluiten naar de accu???
ik las dit namelijk ergens:
Aan de kabelboom vanuit het relaiskastje zit een contra-stekker waar je de originele stekker die normaal op de H4-lamp zit, in moet steken. Deze wordt gebruikt als stuursignaal voor het inschakelen van je dim- en grootlicht. De Xenon-verlichting krijgt zijn spanning nu immers rechtstreeks via de accu i.p.v. via de auto-kabelboom (= minder spanningsverlies). Ik heb de originele stekker aan de passagiers-zijde gebruikt (dichtbij de accu); de stekker aan de bestuurders-zijde hangt los (evt. dicht-tapen tegen vocht).
Het relais-kastje heeft 2 zekeringen (dubbel voor links en rechts) met 1 rode pluskabel. Sluit die aan op je accupool (+). Je hebt dan nog 2 massadraden; aan ��n kant heb ik hem netjes aan de accu (-) bevestigd. Aan de andere zijde (bestuurderszijde) heb ik de massakabel aan een bestaande massa-aansluiting op de binnenkant van het schutbord erbij geschroefd
bi-xenon werkt in tegenstelling tot gewone h4 en h4 H/L net weer even anders omdat deze op accu aangesloten staat. Daarvoor moet je voeding ergens voor zien te vinden, accu zit achterin natuurlijk. Controleer trouwens ook nog even of t bixenon lampje in je koplampunit past. Exacte werking met bixenon ken ik ook weer niet. De stekker van je auto op je bestaande lamp dus eerst wel even doormeten. lamp uit = + en + , met lamp aan verandert een + in -. Weet niet hoe dit allemaal bij het oude model zit, wellicht dat iemand daar ervaring heeft met bi-xenon.
Het wordt wel gewoon verkocht onder Pilot.
ALS (automatic leveling system). Dit systeem word onder de achteras van het voertuig geplaatst. Met dit door ons ontwikkelde systeem kunt u met uw achteraf gemonteerde xenonkit legaal de weg op
Met een koplamp reinigingsinstallatie van Pilot is het makkelijk uw koplampen te reinigen en zodoende kunt u minder snel uw tegenliggers verblinden. Deze word altijd in combinatie met een automatische hoogteregeling geïnstalleerd, deze wordt aangesloten op uw ruitenvloeistof reservoir.
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Heb bi-Xenon er in zitten, eea via een relais met stroom rechtstreeks van de accu.
Moest wel nog een klein controlelampje op de ongebruikte stekker van de rechterkoplamp aansluiten anders ging het blauwe controlelampje op het dashboard (bij groot licht) niet branden.
Maar ook al doe je dit niet functioneert alles perfect.
En een bak licht:
Je moet wel nog led- stadslichtjes kopen anders heb je nog van die gele pitjes in de koplamp zitten.
Bij stadslicht alleen heb je dus ook een mooi effect:
Moest wel nog een klein controlelampje op de ongebruikte stekker van de rechterkoplamp aansluiten anders ging het blauwe controlelampje op het dashboard (bij groot licht) niet branden.
Maar ook al doe je dit niet functioneert alles perfect.
En een bak licht:
Je moet wel nog led- stadslichtjes kopen anders heb je nog van die gele pitjes in de koplamp zitten.
Bij stadslicht alleen heb je dus ook een mooi effect:
Jean-Pierre
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Sjerief schreef:middels iemand al wat ondernomen op xenon gebied?
Ik rij er inmiddels alweer 2 jaar mee rond.
Het H4 setje (Camco met Philips lampjes (zo schijnt het) met 2 jaar garantie) heb ik na inruil van de Space Star in de Trevis gezet (nu ongeveer 45.000 km gebruikt) en in de Outlander zit sinds 1,5 jaar (81.000 km op de teller nu) de H1 set.
Oh ja, ze branden altijd tijdens het rijden dus echt al die kms in gebruik.
Met de H1 set de laatste tijd wel wat storingen. Balast wisselen levert nauwelijks verschil op.
Links flitst hij af en toe (zeg maar opnieuw opstarten tijdens branden).
Heb al een nieuwe lamp liggen om dat eens te proberen, nog geen gelegenheid voor gehad.