Xenon

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

ik heb in mijn nieuwe bus ook weer xenon gemaakt zowel dimlicht al groot licht (speciaal setje ) deze H4 lampen worden zodra je grootlicht aan zet naar achteren gehaald zodat je geen beeld meer hebt omdat ze buiten de reflector gaan

heb het ook in mijn mistlampen gemaakt dus mij tegenliggers zien erg weinig maar daar heb ik geen last van ;)
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

ik denk ook niet dat je koplampen smelten van xenon verlichting volgens mij worden xenon lampjes veel minder warm dan een gewone auto lamp ik kan namelijk wel me xenon koplampen vast pakken maar niet me gewone verlichting (de unit dan) want die wordt veel warmer
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
whitespider

Bericht door whitespider »

Hallo allemaal,
Heb xenon duplex, dit werkt perfect, zo te zien nog niks los gelaten.
Alleen het aansluiten ging niet 123 omdat je - en + kabels om moet wisselen.
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

4-6 k vind ik weer net iets te "zwak" , snap niet waarom die audi A6'jes met 12 k rijden ,das wel het mooiste, paars:D

Te blauw moet ook niet, neigt weer na die nep golf rijders ;D
Morgen maar ff met de 2 heen rijden en kijken wat mogelijk is.
word vervolgd

@whitespyder, welkom eindelijk iemand die xenon in een w3 heeft ingebouwd...lijkt wel cool of niet?
Afbeelding
whitespider

Bericht door whitespider »

xenon in je spyder ziet er erg cool uit, ziet er zeker niet nep uit.
En geeft behoorlijk wat meer lichtopbrengst.
Alleen aansluiten viel niet mee, aan en uitschakelen verlichting met - signaal ipv op + schakeling.
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

de aansluitingen zeggen mij totaal ff niks, kun je me aangeven wat er exact allemaal moet gebeuren of juist niet ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Zo ff wat info gehaald over volgende kit:

http://www.maxxpro.nl/index.php?content_id=1

heb het een en ander nagevraagd maar volgens men is het inbouwen vrij simpel, de stekker van de huidige lamp haal je los en plug je eigenlijk op de nieuwe stekker van de kit, ff in grote lijnen dan.

Whitespyder, licht eens toe
Afbeelding
whitespider

Bericht door whitespider »

Let even op welk set je koopt met een standaard h4 set zou je geen groot licht functie meer hebben. Bixenon daarvoor moet je een aparte voeding aansluiten. Dus heb ik zelf xenon met duplex lamp (H4 High/Low) dimlicht is hierbij xenon en groot licht een klein halogeenlampje op de xenonlamp.
Normaal gesproken bij dit soort sets is t idd plug and play, stekker erin en klaar. Als je de drie polige stekker van je bestaande lamp aansluiting lostrekt en doormeet kom je erachter dat groot en dimlicht zo geschakeld staat dat het bij activatie een - stroompje krijgt ipv een + stroompje zoals bij veel autos standaard. Bij mijn eenvoudige setje gekocht bij remco kon je de vrouwtjes in de driepolige stekker zelf aansluiten en dus omwisselen.
Kabel tussen lamp en balans (starter) moet je ook omwisselen.
Wees iig voorzichtig, er gaat zo'n 10000volt doorheen, maar als je van te voren doormeet, logisch nadenkt moet t lukken.
Bij remco en de monteur van remco wisten t zelf niet.
Succes en als je nog vragen hebt hoor ik t wel.
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Whitespyder, goed om dit allemaal te weten thnx, wist ik zelf dus ook niet.
Het word dus sowieso een Maxxpro BI-Xenon h4 set.

Gebeurd er nog wat met aansluiten naar de accu???
ik las dit namelijk ergens:

Aan de kabelboom vanuit het relaiskastje zit een contra-stekker waar je de originele stekker die normaal op de H4-lamp zit, in moet steken. Deze wordt gebruikt als stuursignaal voor het inschakelen van je dim- en grootlicht. De Xenon-verlichting krijgt zijn spanning nu immers rechtstreeks via de accu i.p.v. via de auto-kabelboom (= minder spanningsverlies). Ik heb de originele stekker aan de passagiers-zijde gebruikt (dichtbij de accu); de stekker aan de bestuurders-zijde hangt los (evt. dicht-tapen tegen vocht).
Het relais-kastje heeft 2 zekeringen (dubbel voor links en rechts) met 1 rode pluskabel. Sluit die aan op je accupool (+). Je hebt dan nog 2 massadraden; aan ��n kant heb ik hem netjes aan de accu (-) bevestigd. Aan de andere zijde (bestuurderszijde) heb ik de massakabel aan een bestaande massa-aansluiting op de binnenkant van het schutbord erbij geschroefd
Afbeelding
whitespider

Bericht door whitespider »

bi-xenon werkt in tegenstelling tot gewone h4 en h4 H/L net weer even anders omdat deze op accu aangesloten staat. Daarvoor moet je voeding ergens voor zien te vinden, accu zit achterin natuurlijk. Controleer trouwens ook nog even of t bixenon lampje in je koplampunit past. Exacte werking met bixenon ken ik ook weer niet. De stekker van je auto op je bestaande lamp dus eerst wel even doormeten. lamp uit = + en + , met lamp aan verandert een + in -. Weet niet hoe dit allemaal bij het oude model zit, wellicht dat iemand daar ervaring heeft met bi-xenon.
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Hoop bruikbare info thnx, ga ermee aan de slag, je hoort van me!
Afbeelding
Ren0W

Bericht door Ren0W »

Het wordt wel gewoon verkocht onder Pilot.
ALS (automatic leveling system). Dit systeem word onder de achteras van het voertuig geplaatst. Met dit door ons ontwikkelde systeem kunt u met uw achteraf gemonteerde xenonkit legaal de weg op
Met een koplamp reinigingsinstallatie van Pilot is het makkelijk uw koplampen te reinigen en zodoende kunt u minder snel uw tegenliggers verblinden. Deze word altijd in combinatie met een automatische hoogteregeling geïnstalleerd, deze wordt aangesloten op uw ruitenvloeistof reservoir.
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Heb bi-Xenon er in zitten, eea via een relais met stroom rechtstreeks van de accu.
Moest wel nog een klein controlelampje op de ongebruikte stekker van de rechterkoplamp aansluiten anders ging het blauwe controlelampje op het dashboard (bij groot licht) niet branden.
Maar ook al doe je dit niet functioneert alles perfect.

En een bak licht:

Afbeelding


Je moet wel nog led- stadslichtjes kopen anders heb je nog van die gele pitjes in de koplamp zitten.
Bij stadslicht alleen heb je dus ook een mooi effect:

Afbeelding
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

10000k? Het ziet er wel mooi uit.
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Nee 8000K, 10000 wordt wel erg blauw...
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Sjerief schreef:4-6 k vind ik weer net iets te "zwak" , snap niet waarom die audi A6'jes met 12 k rijden ,das wel het mooiste, paars:D
12k Geeft een mooi zicht/goed contrast! Gebruik het nu al een half jaar.;D
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Sjerief schreef:middels iemand al wat ondernomen op xenon gebied?

Ik rij er inmiddels alweer 2 jaar mee rond.

Het H4 setje (Camco met Philips lampjes (zo schijnt het) met 2 jaar garantie) heb ik na inruil van de Space Star in de Trevis gezet (nu ongeveer 45.000 km gebruikt) en in de Outlander zit sinds 1,5 jaar (81.000 km op de teller nu) de H1 set.

Oh ja, ze branden altijd tijdens het rijden dus echt al die kms in gebruik.

Met de H1 set de laatste tijd wel wat storingen. Balast wisselen levert nauwelijks verschil op.
Links flitst hij af en toe (zeg maar opnieuw opstarten tijdens branden).

Heb al een nieuwe lamp liggen om dat eens te proberen, nog geen gelegenheid voor gehad.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Surferdude schreef:Deze regel maakt het voor onder andere SW20 bezitters haast "onmogelijk" om after-market xenon te plaastsen. :'( :'( :'( :'

Tenzij je een automatische hoogteregeling en sproei-installatie aanbrengt dus.

SW20´s zijn er niet vanaf 2007!;D
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Sjerief schreef:iemand al aangehouden dan?

Al een aantal keer de afgelopen jaren (diverse controles), nooit gezeur gehad over de xenon (in beide 2007 wagens).;D
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie