Radio bedrading?

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Roland

Radio bedrading?

Bericht door Roland »

Ok ik heb nu dus een radio. En een stekker daarvoor waarvan ik de draadjes op de draadjes van de mr2 moet bevestigen.

Heeft iemand voor mij een lijstje met de dradenkleuren en wat ze betekenen?
Een aantal kan ik wel zelf opzoeken in de Haynes, maar ik heb daarin niet alles kunnen vinden. Belangrijkste is dat ik weet welke bedrading bij welke speakers horen.

De constante + zal wel een witte zijn, kan ik wel uitzoeken.
De geschakelde + is wel op te zoeken in de Haynes.
de ground zal wel voor zich spreken.
En de Illumination kan ik wel van de dashboard verlichting afpakken, gewoon even kijken welk draadje er naar toe loopt.
midshiprunabout

Bericht door midshiprunabout »

Ken je deze al?

Heeft ooit op het oude forum gestaan.

http://www.installdr.com/Harnesses/Toyota-Wiring.pdf
Roland

Bericht door Roland »

Dank u wel! Die is even handig :D

Dat van die Illumination mogelijkheid zoek ik zelf nog wel even uit, of ik kijk gewoon wat er naar de dashboard verlichting loopt.
midshiprunabout

Bericht door midshiprunabout »

Graag gedaan, en ehh zeg maar je hoor ;D

Wat is trouwens "Illumination" :huh:
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

midshiprunabout schreef: Wat is trouwens "Illumination" :huh:
Engels voor verlichting.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
midshiprunabout

Bericht door midshiprunabout »

OK, dat snap ik.

Maar wat voor aansluiting is dat? Wat is het verschil met de standaard verlichting die elke autoradio heeft?
Roland

Bericht door Roland »

Nee het is gewoon een extraatje. Wel leuk, maar eigenlijk best nutteloos.
Als ik het goed heb begrepen zorgt het er gewoon voor dat de radio verlichting aan gaat zodra je dashboard aan gaat, en dat terwijl je radio uit staat. Als je radio aan staat is er volgens mij geen verschil, maar dat moet ik nog zien.
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Als je radio aanstaat en je zet je verlichting aan dan wordt het display van de radio wat gedimd, zodat het niet zo'n fel licht geeft in een donkere auto.
Roland

Bericht door Roland »

De radio zit er in, en de illumination functie werkt precies zoals Rowan zegt.

Dat pdf-je is leuk, maar ik kon er totaal niks van terug vinden hehe. Van die 2 stekkers was ik er 1 kwijt (de belangrijkste) en bij die ander klopte de draden kleuren niet (bij voor of na '87 allebei niet). Nou ja, ik ben er alsnog wel redelijk snel uitgekomen.

En gelukkig vond ik een oude normale radio (dus niet toyota) stekker waarvan er nog meer 1 draad aan zat. Gelukkig was dat de dash verlichting, het illumination draadje. hoefde ik die ook niet meer te zoeken.
Plaats reactie