Turbo of supercharger MR2 1.8VVT-I

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Frenklin

Bericht door Frenklin »

Begin eerst met de vraag wat wil je uitgeven ervoor dat is toch belangrijkste.
Is mischien meteen tot de punt maar dan weet je wel of niet of je er aan kan beginnen
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

2ZZ-GE met 6 bak conversie :lach:
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

beetje prijzig....maar toch

Bericht door Quadc@msix »

KIT schreef:De TTE supperscarger in de spider lukt echt niet,
er is gewoon geen plaats voor omdat...
de motor hiervoor verkeerd zit (andersom)

De TTE turbokit kan (in Nederland) wel nog.
Kostprijs incl. montage çà 6700€

Er zijn ook niet TTE Turbokits te koop voor doehetzelvers toestanden voor çà 3000€

Ik zou het wel weten en niet "experimenteren" het is een boel centjes, maar je hebt dan wel iets wat werkelijk goed is met garantie enzo, is met zo'n jonge auto en betrekkelijk weinig KM's ook best belangrijk. Ik weet dat er namaak-rommel kitjes op de markt zijn, maar die brengen wel risico's met zich mee....De mannen van TTE weten wel waar ze over praten en wat er binnen de "grenzen" allemaal mogelijk is...
zoals ik al zei: ik zou het wel weten.....
maar het is natuurlijk een kwestie hoe diep je in de buidel wil en kan.....

John / TettjeTRDtw8)
Etter

Bericht door Etter »

en misschien word het goed koop duur koop.....dus hoeveel risico wil je nemen :)
legal r

Bericht door legal r »

Is hier nog niemand in nl die een 2zz swap heeft gedaan?

ik ben nu de spullen bij elkaar aan het zoeken, zoek nu alleen nog een 6 bak, en kan ik deze winter beginnen met de swap:)
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Heb ik in Nederland nog niets over gehoord van welke swap dan ook bij een 1.8.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
legal r

Bericht door legal r »

dat is aan 1 kant mooi dat ik misschien de 1e ben, aan de andere kant moet ik wel alles zelf uitzoeken.......een uitdaging:adhd:
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Gelukkig is er in de rest van de wereld wel veel aam gedaan, dus met een beetje doorzettingsvermogen is er op de internationale fora veel te vinden 8)
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

De kit had ik toendertijd erg graag gewild, maar...vond de swap prijzen niks....het is echt een dikke investering
Afbeelding
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

uitdaging

Bericht door Quadc@msix »

legal r schreef:dat is aan 1 kant mooi dat ik misschien de 1e ben, aan de andere kant moet ik wel alles zelf uitzoeken.......een uitdaging:adhd:

Ik weet alles van uitdagingen, kijk maar naar mijn project.....je wordt er aan de ene kant heel erg wijs van.......aan de andere kant heel erg arm, want je wil absoluut niet weten wat er allemaal op je af komt in de periode van de swap, en ik spreek dus uit eigen ervaring! Je kan eens op de site van woodsport kijken ( www.woodsport.com) Paul woods heeft al een keer een 3VZ-FE (3.0 V6) in een ZZW-30 gebouwd, dat is ook erg apart.......

Veel suc6 er mee!


J8) hn / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
legal r

Bericht door legal r »

Ik heb op het spyderchat forum al de nodige informatie en how to topics gevonden, dus denk dat het wel gaat lukken, het is bijna een plug and play swap, alleen het uitlaatsysteem moet een beetje creatief aangepast worden.
Plumbum

Supercharger

Bericht door Plumbum »

Roadster schreef:Is er iemand die weet waar je een turbo of supercharger kit kunt kopen voor een MR2 1.8 VVT-I uit 2000?
Ja ik heb een superchargerkit :lach: te koop.
Plaats reactie