MR2 aankoop

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
lucca3000
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 jan 2007, 15:09
Type MR2: AW11

Bericht door lucca3000 »

Niet alleen de motor heeft 322.000 gelopen, de gehele auto heeft 322000 slijtage achter de kiezen, ik zou er niet meer aan beginnen.:-/
Gebruikersavatar
lucca3000
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 jan 2007, 15:09
Type MR2: AW11

Bericht door lucca3000 »

:P Ik word soms zo moe van die verkopers.
Heb ik interesse voor een witte aw11 en vraag ik naar de km stand, raken ze geïrriteerd, ik moet maar komen kijken.
Moet ik dan 2 uur gaan rijden om een km-stand af te komen lezen?:boos:

Ik word echt schijtziek van dat soort gelul!
("he, dat lucht op")
Gebruikersavatar
MRobbert
Zere vingers van het typen..
Berichten: 577
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MRobbert »

lucca3000 schreef:Niet alleen de motor heeft 322.000 gelopen, de gehele auto heeft 322000 slijtage achter de kiezen, ik zou er niet meer aan beginnen.:-/

Ach dan is de rest ondertussen ook wel eens vervangen denk ik.
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
RetepV

Bericht door RetepV »

Zo, tijdje niks meer van me laten horen :). Mijn nieuwe keuken werd geplaatst, en ik moest er het nodige aan modificeren om het naar wens te krijgen.

Ik heb dus een paar weken geleden nog eens een ritje gedaan richting Den Haag. Drie auto's getest.

De eerste was een zwarte MR2 uit '93. De eigenaar vroeg er 5900 voor. Nou, die auto was dat inderdaad wel waard :). Enige dat ik er op kon aanmerken was dat het plastic scherm dat rechtsachter bij de luchtinlaat zit krom was getrokken. Maar helaas. Ik kwam daar aan, en het eerste dat ik van de eigenaar te horen kreeg was dat hij hem toch maar niet weg deed, tenzij voor een significant hoger bedrag. Want hij was er toch wel aan gehecht geraakt (wat is dat toch moet die MR2 rijders? :)).

De tweede auto zag er ronduit slecht uit. Moest nog 4000 euro opbrengen, hahahaha. Er zaten roestplekken op, dat had ik nog nooit gezien bij een MR2 AW20. Zelfs rechtsomder bij de raamstijl van de voorruit. Een deur was helemaal gepokt en slecht bijgewerkt. En toen zag ik het: het scherm linksvoor zat bijna 4mm dichter tegen de raamstijl aan dan het scherm rechtsvoor. Een gecrashte MR2 die dus opgelapt was. En slecht ook, niet gedaan door een erkend schadebedrijf. Nadat ik de verkoper er op wees mocht ik niet meer proefrijden, hahaha :D.

En nog een derde. Een 1990-er. Helaas met fikes verfbladders op de vleugel, en de bumpers zagen er ook niet zo goed uit. Was van een lid van de MR2 club geweest, alle boekjes en alles zaten er bij. Ook een prima auto volgens mij. Maar geen proefritje gereden omdat de garage daar geen zin in had ofzo. En eigenlijk was hij toch boven mijn budget van 5000 euro. Dus ook deze niet gekocht (maar misschien... :)).

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb het wel gezien. Er gaat meer tijd in zitten om een goede te vinden dan ik dacht. Dus ga ik er ook meer tijd voor nemen. Maar mijn andere auto was niet meer APK gekeurd (en was imo rijp voor de sloop). Dus heb ik for the time being maar een ander auto'tje gekocht: een Citroen ZX :). Leuke auto, maar meer dan een vervoermiddel zal het nooit worden.

Ik blijf hier nog steeds mijn ervaringen posten hoor :), alleen niet meer elke dag.
RetepV

Bericht door RetepV »

En wat Lucca3000 zegt: ik moet ook veel kilometers rijden. Het is wel een beetje frustrerend als je dan aankomt en te horen krijgt dat de eigenaar hem toch maar wil houden, of dat de auto schade heeft gehad en de verkoper dat gewoon verzwegen heeft.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Roest komt vaker voor dan je denkt, vooral de dorpels vlak voor de achterwielen zijn een bekend verschijnsel en de hoekjes achter onder de achterschermen (waar de bumperhoes overheen zit).

Goed zoeken werkt het beste, evt. doorsparen voor een topexemplaar ook.;)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie