F430 1.8

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Henri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 okt 2007, 08:52

Bericht door Henri »

Als ik de lotto win, koop ik een Noble. De kit hierboven is een verzameling van gemeenplaatsen, zelfs inclusief het Ferrari-logo. Kijk maar eens naar de spiegels. Een orginele kit, die ik zou overwegen, is de Monocraft GT300, helaas , die is niet meer beschikbaar.

v
Henri
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

Die monocraft heeft inderdaad wel iets! Had em nog nooit gezien...
Zou je niet een Ultima GTR verkiezen boven een Noble?
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

jammer dat mensen het nog steeds proberen :X

laat een mr2 zoals ie is en een ferrari net zo,

zonde van het geld en tijd dat er ingestoken is :-/
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

BlackMR2 schreef: laat een mr2 zoals ie is
[/color]
:huh: :huh: :huh: :huh: :huh: :huh: :huh: :huh: :huh:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ren0W

Bericht door Ren0W »

Was te verwachten ...
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

daar bedoel ik mee Peter, bouw hem niet om tot een ferrari ;)
jvlierop

Bericht door jvlierop »

Als MR2 liefhebber kun je inderdaad zoiets zeggen, "laat een MR2 een MR2 blijven", maar als Ferrari liefhebber (wat de bouwer van deze F430 1.8 is) heb je natuurlijk lak aan een MR2 en is het niet meer dan een donorauto die toevallig geschikt is om een replica van je droomauto na te bouwen. Dus tja...

Uiteraard blijft het ook een replica en zal het nooit 'the real thing' evenaren qua prestaties maar de beleving is denk ik toch wel een beetje hetzelfde. Het 'nekkendraai-effect' bereik je er wel mee. Als ik zoiets zou tegenkomen op de weg zou ik toch nog wel ff een keer extra omkijken.

Ik vind dit wel een mooi exemplaar overigens maar de verhoudingen kloppen volgens mij niet helemaal. Maar ja, dat kan ook niet natuurlijk aangezien het chassis niet wordt aangepast aan de kit. Je hebt bodykits die gemaakt zijn van mallen van de originele Ferrari en waarbij de donorauto wordt aangepast aan de bodykit i.p.v. andersom. Dan heb je exact kloppende maten en verhoudingen en dan wordt het lastig om hem van echt te onderscheiden. Tot je bij het stoplicht staat natuurlijk ;D ...
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

jvlierop schreef:Als MR2 liefhebber kun je inderdaad zoiets zeggen, "laat een MR2 een MR2 blijven", maar als Ferrari liefhebber (wat de bouwer van deze F430 1.8 is) heb je natuurlijk lak aan een MR2 en is het niet meer dan een donorauto die toevallig geschikt is om een replica van je droomauto na te bouwen. Dus tja...

Uiteraard blijft het ook een replica en zal het nooit 'the real thing' evenaren qua prestaties maar de beleving is denk ik toch wel een beetje hetzelfde. Het 'nekkendraai-effect' bereik je er wel mee. Als ik zoiets zou tegenkomen op de weg zou ik toch nog wel ff een keer extra omkijken.

Ik vind dit wel een mooi exemplaar overigens maar de verhoudingen kloppen volgens mij niet helemaal. Maar ja, dat kan ook niet natuurlijk aangezien het chassis niet wordt aangepast aan de kit. Je hebt bodykits die gemaakt zijn van mallen van de originele Ferrari en waarbij de donorauto wordt aangepast aan de bodykit i.p.v. andersom. Dan heb je exact kloppende maten en verhoudingen en dan wordt het lastig om hem van echt te onderscheiden. Tot je bij het stoplicht staat natuurlijk ;D ...
Dat productieproces heb ik ergens op internet gezien. Dat 'bedrijf' maakt volgens mij ook een Lamborghini Murcielago kit voor de MR2...
jvlierop

Bericht door jvlierop »

Jip, hier op het forum is ook iemand die een MR2 aan het ombouwen is naar een F355, ook een exact kloppende bodykit van dat bedrijf (zie projecten).
herbie65
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door herbie65 »

De site is http://www.dnaautomotive.com
Ik heb de 3sixty van hun in het echt gezien en die was al fantastisch mooi.
De 4thirty is nog mooier.
Misschien wel mijn volgende......
link naar de blog van mijn MR2 --> F360 project.
Afbeelding
Plaats reactie