motorische probleemkens

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
dasteevo
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2009, 14:16

motorische probleemkens

Bericht door dasteevo »

Hey Hey , Ik heb een mr2 2.0l maar toen ik hem kocht bleek de motor vrijwel op te zijn en heb ik en revisie laten uitvoeren ! Nu komt het probleem dat ze hem hebben moeten uitboren i.p.v. juist honnen omwille van de slechte conditie van de motor ! alle instellingen naar afstelling toe zijn nog van een mr2 2.0l maar het is eigenlijk bijna een 2.2l geworden en weet niet hoe ik dit afstellingprobleem kan oplossen ! Weet iemand raad??? :driving: grtjs
eendepul

Bericht door eendepul »

hoezo probleem? houdt i in ofzo?
je hebt elektronisch geregeld brandstofsysteem valt weinig aan af te stellen volgens mij. hij regeld zelf hoeveel brandstof hij moet inspuiten.
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Van opboren wordt het niet ineens een 2.2 liter hoor, daarvoor zul je een stroker krukas moeten gebruiken. Bij één maatje overmaats (86.5mm boring ipv 86.0mm) gaat de motor van 1998cc naar 2022cc. Zelfs bij twee maten overmaats (87.0mm boring) is het afgerond niet eens een 2.1 liter (2045cc).

Daarnaast valt er niets aan afstelling van de motor te doen, aangenomen dat je een 1990-1994 MR2 hebt met luchtmassameter. Die corrigeert automatisch voor een veranderde volumetrische efficientie en cilinderinhoud (hoe meer lucht er langs komt, hoe meer brandstof hij inspuit). Als je een 1994+ MR2 hebt werkt dat iets anders, maar dan nog is het verschil in cilinderinhoud te klein om merkbaar te zijn in het motorgedrag.

Ik denk dat je het probleem van de afstelling dus toch elders moet zoeken dan in de veranderde boring. Bekende punten:
- Nergens een vacuumlek?
- Luchtmassameter nog goed?
- Lambdasensor nog goed?
- Ontsteking nog goed? (niet enkel de bougies, ook versleten bougiekabels, verdeelkap en/of rotor geven een stotterige motor)
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
dasteevo
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2009, 14:16

Bericht door dasteevo »

Wel Super bedankt voor de informatie !!!! Heb er eigenlijk te weinig weet over hoeveel er is uitgeboord , weet wel dat als ik weinig gas geef er zeer weinig reactie is en mits beetje meer gas hij ineens alles opengooit en veel vlotter rijd ! zo een beetje alles of niks rijden weet je wel ! ik ga zeker deze puntjes die je me vermelde grondig nakijken op mankementjes !!! Bedankt voor de informatie , deze komt me zeker goed van pas !!!! THNKX !!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
dasteevo
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2009, 14:16

Bericht door dasteevo »

Alsook was ik ff vergeten te melden dat als hij in een hoger toerental komt , dat hij een fluit vanaf 4 a 5000 toeren ! zou dit enigzins een reden kunnen zijn? misschien die vacuumlek ofzo? Groetjes en allen alvast nen DIKKE MERCI!!!
PS : Bougies en bekabeling reeds vernieuwd !! en hij is van 1991!
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

is het een 3S-GE of een turbo (heb ik hierover gelezen?)

3S-Ge is het fluiten normaal, zal da acis zijn.

qua afstelling staat de GE ook std zeeeeeeer rijk dus de afstelling zal enkel beter geworden zijn.....

echter dat ie in begin niet trekt en daarna losschiet duidt wel op een probleempje..... (tenzij je losschieten vanaf een 5000tr bedoeld - omschakelpunt acis)

anders ook zeker ontstekingsdelen en timing!!! eens nakijken alsook of watertemp, luchttemp, knocksensor en map sensor ingeplugd zijn.
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

misschien staat de timing wel gewoon niet goed
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
dasteevo
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2009, 14:16

Bericht door dasteevo »

Hey ! Het is een 3s ge , en het losschieten gebeurt onder die 5000rpm hoor !
zit ongeveer tussen de 3500 en de 4500rpm , is misschien dan toch iets met de ontsteking ?? zal ik zeker checken ! THNKX a lot!
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

vanwaar ben je? als je uit de buurt bent en het niet opgelost krijgt wil ik gerust keertje kijken hoor, kan hem ook uitlezen en dergelijke, heb alle toyota apparatuur ter beschikking.
Gebruikersavatar
dasteevo
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2009, 14:16

Bericht door dasteevo »

Hey , Ik kom van tegen het antwerpse , Beveren - waas om wat specifieker te zijn! zou fantastisch zijn moest je me uit de nood kunnen helpen indien ik het niet opgelost krijg ! zou je me een super plezier met doen ! zal zelf eerst nog even alle nodige dingen nakijken en dan hou ik je op de hoogte ! Alvast Bedankt voor het aanbod en hulp! greetz:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

ikzelf zit in Geel dus dat is nog een te overbruggen afstand moest het niet lukken he ;)
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Volgens mij zijn jouw toetsenbord instellingen niet helemaal in orde.. er komen allemaal uitroeptekens op de plekken waar de punten behoren te komen :P
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

hoi dasteevo heb dit ook meegemaakt na een kleine revisie beurt bleek dat de distributieriem niet op tijd stond.
Gebruikersavatar
dasteevo
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2009, 14:16

Bericht door dasteevo »

tweakmaster schreef:Volgens mij zijn jouw toetsenbord instellingen niet helemaal in orde.. er komen allemaal uitroeptekens op de plekken waar de punten behoren te komen :P
Heb nogal dikke vingers ! Vandaar ! hehehe:P
Gebruikersavatar
Arnie
Zere vingers van het typen..
Berichten: 932
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:50
Type MR2: AW11

Bericht door Arnie »

Vreemd, daar heb ik toch geen last van.....

Welkom trouwens.
Afbeelding
Fun is not a Straight line, have fun.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dasteevo
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2009, 14:16

Bericht door dasteevo »

Arnie schreef:Vreemd, daar heb ik toch geen last van.....

Welkom trouwens.
Waarschijnlijk grotere toetsen dan ofzo??
Bedankt voor de verwelkoming ! Grtjs :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Of minder geestdriftig :P
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
ace2k
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mar 2008, 22:24
Type MR2: AW11

Bericht door ace2k »

dasteevo schreef:Heb nogal dikke vingers ! Vandaar ! hehehe:P


Als ik mijn toetsenbord bekijk, zit de punt rechtsonder, en het uitroepteken linksboven. Zo dik zullen je vingers toch niet zijn :P .
If you win by an inch or a mile, winning is winning
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik denk wel dat ie een belgisch toetsenbord heeft....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
ace2k
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mar 2008, 22:24
Type MR2: AW11

Bericht door ace2k »

Oh durf ik niet te zeggen. Zou niet weten wat er anders aan zou moeten zijn
If you win by an inch or a mile, winning is winning
Plaats reactie