motorische probleemkens
Moderator: Pieten
motorische probleemkens
Hey Hey , Ik heb een mr2 2.0l maar toen ik hem kocht bleek de motor vrijwel op te zijn en heb ik en revisie laten uitvoeren ! Nu komt het probleem dat ze hem hebben moeten uitboren i.p.v. juist honnen omwille van de slechte conditie van de motor ! alle instellingen naar afstelling toe zijn nog van een mr2 2.0l maar het is eigenlijk bijna een 2.2l geworden en weet niet hoe ik dit afstellingprobleem kan oplossen ! Weet iemand raad??? grtjs
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Van opboren wordt het niet ineens een 2.2 liter hoor, daarvoor zul je een stroker krukas moeten gebruiken. Bij één maatje overmaats (86.5mm boring ipv 86.0mm) gaat de motor van 1998cc naar 2022cc. Zelfs bij twee maten overmaats (87.0mm boring) is het afgerond niet eens een 2.1 liter (2045cc).
Daarnaast valt er niets aan afstelling van de motor te doen, aangenomen dat je een 1990-1994 MR2 hebt met luchtmassameter. Die corrigeert automatisch voor een veranderde volumetrische efficientie en cilinderinhoud (hoe meer lucht er langs komt, hoe meer brandstof hij inspuit). Als je een 1994+ MR2 hebt werkt dat iets anders, maar dan nog is het verschil in cilinderinhoud te klein om merkbaar te zijn in het motorgedrag.
Ik denk dat je het probleem van de afstelling dus toch elders moet zoeken dan in de veranderde boring. Bekende punten:
- Nergens een vacuumlek?
- Luchtmassameter nog goed?
- Lambdasensor nog goed?
- Ontsteking nog goed? (niet enkel de bougies, ook versleten bougiekabels, verdeelkap en/of rotor geven een stotterige motor)
Daarnaast valt er niets aan afstelling van de motor te doen, aangenomen dat je een 1990-1994 MR2 hebt met luchtmassameter. Die corrigeert automatisch voor een veranderde volumetrische efficientie en cilinderinhoud (hoe meer lucht er langs komt, hoe meer brandstof hij inspuit). Als je een 1994+ MR2 hebt werkt dat iets anders, maar dan nog is het verschil in cilinderinhoud te klein om merkbaar te zijn in het motorgedrag.
Ik denk dat je het probleem van de afstelling dus toch elders moet zoeken dan in de veranderde boring. Bekende punten:
- Nergens een vacuumlek?
- Luchtmassameter nog goed?
- Lambdasensor nog goed?
- Ontsteking nog goed? (niet enkel de bougies, ook versleten bougiekabels, verdeelkap en/of rotor geven een stotterige motor)
Wel Super bedankt voor de informatie !!!! Heb er eigenlijk te weinig weet over hoeveel er is uitgeboord , weet wel dat als ik weinig gas geef er zeer weinig reactie is en mits beetje meer gas hij ineens alles opengooit en veel vlotter rijd ! zo een beetje alles of niks rijden weet je wel ! ik ga zeker deze puntjes die je me vermelde grondig nakijken op mankementjes !!! Bedankt voor de informatie , deze komt me zeker goed van pas !!!! THNKX !!!!!!!!!!!
- MR2DIE4
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
is het een 3S-GE of een turbo (heb ik hierover gelezen?)
3S-Ge is het fluiten normaal, zal da acis zijn.
qua afstelling staat de GE ook std zeeeeeeer rijk dus de afstelling zal enkel beter geworden zijn.....
echter dat ie in begin niet trekt en daarna losschiet duidt wel op een probleempje..... (tenzij je losschieten vanaf een 5000tr bedoeld - omschakelpunt acis)
anders ook zeker ontstekingsdelen en timing!!! eens nakijken alsook of watertemp, luchttemp, knocksensor en map sensor ingeplugd zijn.
3S-Ge is het fluiten normaal, zal da acis zijn.
qua afstelling staat de GE ook std zeeeeeeer rijk dus de afstelling zal enkel beter geworden zijn.....
echter dat ie in begin niet trekt en daarna losschiet duidt wel op een probleempje..... (tenzij je losschieten vanaf een 5000tr bedoeld - omschakelpunt acis)
anders ook zeker ontstekingsdelen en timing!!! eens nakijken alsook of watertemp, luchttemp, knocksensor en map sensor ingeplugd zijn.
Hey , Ik kom van tegen het antwerpse , Beveren - waas om wat specifieker te zijn! zou fantastisch zijn moest je me uit de nood kunnen helpen indien ik het niet opgelost krijg ! zou je me een super plezier met doen ! zal zelf eerst nog even alle nodige dingen nakijken en dan hou ik je op de hoogte ! Alvast Bedankt voor het aanbod en hulp! greetz:dux-blij_thumb-up:
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: