"Even" nieuwe wielen erop leggen.
Moderator: Pieten
"Even" nieuwe wielen erop leggen.
Vorige week zaterdag was het dan zo ver.... Ik ging naar peter toe voor mijn nieuwe dotz daytona's die ik van hem had gekocht eronder te leggen...jeujjj ... maar aan de vreugde kwam snel een eind.
De achterwielen zaten eronder en we konden aan de voorkant beginnen en daar kwam het eerste probleem.
Laatst heb ik een hi spec big brake kit gemonteerd en met mijn oz wielen gaf dat geen enkel probleem, de naaf van de hi spec is wel dikker als normaal (ipv 61 mm 73 mm) maar enkel de alu ring eruit halen en de wielen paste zonder probleem.
Bij de dotz was dit dus niet zo, de binnenmaat was wel 73 mm maar die liep snel taps toe en de wielen paste dus niet.
Geen probleem, afgelopen vrijdag (gisteren) ben ik weer naar peter geweest en hebben we er samen gezellig een dagje uit van gemaakt, veel over mr's gepraat natuurlijk en zijn we naar een centrum in nijkerk geweest waar ze de wielen uit hebben gedraaid.
Daarna weer terug naar ede met een wiel voorin en een bij peter op schoot voor de wielen te monteren..... en ja hoor daar hadden we weer het volgende probleem .
De spaken van de dotz staan veel verder naar binnen als bij mijn oz wielen en die komen dus tegen m'n remklauw aan nu is het dus weer wachten op 5mm spacers om de wielen te kunnen monteren maar als ze er dan op zitten moet het wel heel bruut staan want verder naar buiten kunnen ze dan echt niet meer.. achter komen er ook 20 mm spacers tussen en dan staan ze waarschijnlijk precies gelijk. Wanneer ik weet hoe ik foto's moet posten op dit forum moet posten en de wielen eronder zitten krijgen jullie foto's te zien.
De achterwielen zaten eronder en we konden aan de voorkant beginnen en daar kwam het eerste probleem.
Laatst heb ik een hi spec big brake kit gemonteerd en met mijn oz wielen gaf dat geen enkel probleem, de naaf van de hi spec is wel dikker als normaal (ipv 61 mm 73 mm) maar enkel de alu ring eruit halen en de wielen paste zonder probleem.
Bij de dotz was dit dus niet zo, de binnenmaat was wel 73 mm maar die liep snel taps toe en de wielen paste dus niet.
Geen probleem, afgelopen vrijdag (gisteren) ben ik weer naar peter geweest en hebben we er samen gezellig een dagje uit van gemaakt, veel over mr's gepraat natuurlijk en zijn we naar een centrum in nijkerk geweest waar ze de wielen uit hebben gedraaid.
Daarna weer terug naar ede met een wiel voorin en een bij peter op schoot voor de wielen te monteren..... en ja hoor daar hadden we weer het volgende probleem .
De spaken van de dotz staan veel verder naar binnen als bij mijn oz wielen en die komen dus tegen m'n remklauw aan nu is het dus weer wachten op 5mm spacers om de wielen te kunnen monteren maar als ze er dan op zitten moet het wel heel bruut staan want verder naar buiten kunnen ze dan echt niet meer.. achter komen er ook 20 mm spacers tussen en dan staan ze waarschijnlijk precies gelijk. Wanneer ik weet hoe ik foto's moet posten op dit forum moet posten en de wielen eronder zitten krijgen jullie foto's te zien.
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik speel met de gedachte om Supra remmen op de emmer te zetten. Behalve het feit dat het een duur grapje is (maar dat is elke remsysteem upgrade) moet ik dan ook voor de winterbanden naar 17" toe.
Ik vind nu ik de auto heb verlaagd (koni en TRD veren) dat de standaard 14" wielen het wel goed doen t.o.v. de zomervelgen. Dus ik ben er nog niet helemaal uit
Ik vind nu ik de auto heb verlaagd (koni en TRD veren) dat de standaard 14" wielen het wel goed doen t.o.v. de zomervelgen. Dus ik ben er nog niet helemaal uit
tilma800 schreef:Ik speel met de gedachte om Supra remmen op de emmer te zetten. Behalve het feit dat het een duur grapje is (maar dat is elke remsysteem upgrade) moet ik dan ook voor de winterbanden naar 17" toe.
Ik vind nu ik de auto heb verlaagd (koni en TRD veren) dat de standaard 14" wielen het wel goed doen t.o.v. de zomervelgen. Dus ik ben er nog niet helemaal uit
De supra remmen heb ik ook aan gedacht maar voor een setje te monteren moet je dan ook zelf brackets gaan maken en kom je misschien nog wel voor meer problemen, uiteindelijk zul je met een aftermarket big brake kit niet heel veel duurder uitkomen en weet je zeker dat het past. Winterbanden moet ik nu ook per see op 17" gaan gooien en dat zijn inderdaad geen grapjes ik heb dan nu wel een setje 17 over maar een setje winterbanden kost dan ongeveer 1200 euro misschien dat iemand hier een goedkoper adresje weet:huh:
- nakeddotz
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:06
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
xplorer schreef:De supra remmen heb ik ook aan gedacht maar voor een setje te monteren moet je dan ook zelf brackets gaan maken en kom je misschien nog wel voor meer problemen, uiteindelijk zul je met een aftermarket big brake kit niet heel veel duurder uitkomen en weet je zeker dat het past. Winterbanden moet ik nu ook per see op 17" gaan gooien en dat zijn inderdaad geen grapjes ik heb dan nu wel een setje 17 over maar een setje winterbanden kost dan ongeveer 1200 euro misschien dat iemand hier een goedkoper adresje weet:huh:
probeer pitbox in Den Haag eens,die heeft over het algemeen nette prijzen.Daar kom ik zelf ook.
greetzzz ivory
xplorer schreef:hmmm das raar...nahjah ik kom ze volgende week wel even oppikken wanneer ik weer moet werken.. je woont toch vlak bij m'n werk dus kan ook misschien even 's avonds langswippen (ik zit op de kazerne in schaarsbergen en slaap daar dus ook).
ik begin 10-01 weer dus woensdag 12-01 s`avonds kan
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11