afstelling na modificatie uitlaat filter enz.?
Moderator: Pieten
- whitespyder
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:30
afstelling na modificatie uitlaat filter enz.?
Bij iemand bekend of de afstelling?elektronica niet opnieuw afgesteld zou moeten worden na het installeren van een sportuitlaat of sportfilter?
Zou een ecu reset een ander luchtfilter en of uitlaat wel herkennen?
Na een ecu reset merk je duidelijk pk winst alleen na +/- 500km rijd ie weer als daarvoor.
Eventuele adressen voor deze afstelling? kan dit bij de dealer of zal dit bij chiptuner moeten gebeuren? iemand ervaring hiermee?
Zou een ecu reset een ander luchtfilter en of uitlaat wel herkennen?
Na een ecu reset merk je duidelijk pk winst alleen na +/- 500km rijd ie weer als daarvoor.
Eventuele adressen voor deze afstelling? kan dit bij de dealer of zal dit bij chiptuner moeten gebeuren? iemand ervaring hiermee?
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- whitespyder
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:30
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Als het goed is "ziet" de ecu de betere ademhaling en stelt hier de injectie op af.
Zo werkt dat met zelflerende ecu's...
Laat je de accuklem zitten dan duurt het veel langer voordat je de betere afstelling hebt, door de klem los te halen weet de ecu ineens niets meer en stelt zich opnieuw in tijdens de 1e rit.
Wel een lekker tempo aanhouden in die 1e rit en niet als een oud wijf door de woonwijk karren...
Zo werkt dat met zelflerende ecu's...
Laat je de accuklem zitten dan duurt het veel langer voordat je de betere afstelling hebt, door de klem los te halen weet de ecu ineens niets meer en stelt zich opnieuw in tijdens de 1e rit.
Wel een lekker tempo aanhouden in die 1e rit en niet als een oud wijf door de woonwijk karren...
Jean-Pierre
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- whitespyder
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:30
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
ik heb geen idee hoe dat bij spyders zit maar er zit zoiezo geen leer programma op een stock ecu
enige wat kan zijn is dat als je de ecu reset dat hij op een wildere timing draaid en dit geleidelijk terugstelt door detonatie o.i.d.
je zou de ecu eens kunne resetten en op 98 blijven rijden idpv 95
en v-power, of al die andere wonderbaarlijke graf brandstoffen dus niet... gewoon 95 of 98 en geen andere rommel erin gooien
helpt dit allemaal niet kun je nog eens proberen de lambda sensor te vervangen, deze regelt je mengsel en uiteindelijk je vermogen, kan zijn dat je lambda verrot is
enige wat kan zijn is dat als je de ecu reset dat hij op een wildere timing draaid en dit geleidelijk terugstelt door detonatie o.i.d.
je zou de ecu eens kunne resetten en op 98 blijven rijden idpv 95
en v-power, of al die andere wonderbaarlijke graf brandstoffen dus niet... gewoon 95 of 98 en geen andere rommel erin gooien
helpt dit allemaal niet kun je nog eens proberen de lambda sensor te vervangen, deze regelt je mengsel en uiteindelijk je vermogen, kan zijn dat je lambda verrot is
- Leliev
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 4462
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
V-power is best een goeie brandstof hoor. Mijn AW11 rijd er heerlijk op.
En Whitespider, ik denk niet dat hij het oude vermogen weer terug heeft, maar eerder dat je aan het nieuwe vermogen gewend bent.
Niets went zo snel als vermogen
En Whitespider, ik denk niet dat hij het oude vermogen weer terug heeft, maar eerder dat je aan het nieuwe vermogen gewend bent.
Niets went zo snel als vermogen
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer: