Raar geluid bij starten

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
flipke_flipsen
Knop gevonden hoor !
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jul 2009, 20:38

Raar geluid bij starten

Bericht door flipke_flipsen »

Hoi,

als de auto koud is bij het starten maakt hij een raar blikkerig geluid. Dit is na een minuutje weer over. Ik dacht eerst aan een onderdeeltje dat een beetje los zat, maar het lijkt toch echt van de motor af te komen.
Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn?
Komende maand moet hij voor een beurtje naar Willie Hermans, maar ik ga er nu elke dag mee naar mijn werk en het is toch maar een raar geluid :-/

Groeten,

Peter
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Hitteschildje ?

Of misschien je kleppen, als hij koud is krijgen ze nog niet zoveel olei en hoor je ze beter.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
flipke_flipsen
Knop gevonden hoor !
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jul 2009, 20:38

Bericht door flipke_flipsen »

Hitteschildje zit er niet meer op. Heb de CHE header gemonteerd zonder hitteschildje. De kleppen hoor je inderdaad goed als hij koud is, maar dat is niet zo´n blikkerig geluid. Zo´n geluid krijg je wel als bijvoorbeeld het hitteschildje los is. Het is net of er een blikje aan het rammelen is. Kan het misschien ook een poelie zijn waar de snaar van bijvoorbeeld de aircopomp aan vast zit?
Bedankt voor de snelle reactie.
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Als dit geluid al na 1 minuut voorbij is dan komt dit waarschijnlijk door een onderdeel dat erg snel warm wordt.
Zit het spruitstuk wel goed vast tegen het motorblok?
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
flipke_flipsen
Knop gevonden hoor !
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jul 2009, 20:38

Bericht door flipke_flipsen »

Spruitstuk zou het wel eens kunnen zijn dan. Het spruitstuk is ongeveer een half jaar geleden gemonteerd en heb nu pas dit geluid. Kan het spruitstuk uit zichzelf los komen? Je zou zeggen dat dit juist heel vast komt te zitten als het warm is geweest toch? Ik kan het ook helemaal fout hebben natuurlijk ;D
Bedankt in ieder geval voor de tip. Ga het vanavond meteen even bekijken.
Plaats reactie