(VERKOCHT) Kleppendeksels 4A-GE 16V

Verkoop van onderdelen van de EIGEN AW11 (1e generatie MR2). Alleen AW11 gerelateerd! FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!!

Moderator: Pieten

Gesloten
Gebruikersavatar
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 mar 2009, 21:48

(VERKOCHT) Kleppendeksels 4A-GE 16V

Bericht door MzKzM »

Gecoate kleppendeksels voor de 4A-GE
Rood met witte letters met daaroverheen een blanke topcoat.
Deksels zijn eerst grondig gestraalt en gereinigd (ook het resterende grit is hierbij verwijderd) waarna ze gecoat zijn.
Prijs: €50,-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
midshiprunabout

Bericht door midshiprunabout »

Die zien er netjes uit. Dat lijkt mij wel wat, maar heb nog wat vragen.
Met wat voor coating is dit gedaan? Is dat goed bestand tegen de hitte? En heb je dit al een keer in de praktijk getest? Zo ja, wat was het resultaat op langere termijn?

Ik hoor het wel
Gebruikersavatar
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 mar 2009, 21:48

Bericht door MzKzM »

De coating die gebruikt is is rust-oleum hard hat topcoat. Volgens de fabrikant is dit geschikt tot 100 graden Celcius. Omdat het een alkyd(terpentine)-basis betreft is de verkleuring minder dan bij acryl (water)-basis.
Ik heb zelf nog geen ervaring ermee, mijn eigen kleppendeksels liggen nog te wachten op een laag verf. Een kollega met een golf 1 heeft dit nu een jaar of 3 op zijn deksel en dat ziet er nog netjes uit zegt ie (voor zover dat bij een golf kan natuurlijk.
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

De kleppendeksel van mijn 2.2 turbo is ook rood gepoedercoat, ziet er na bijna 3 jaar ook nog subliem uit.

Succes met de verkoop :)
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 mar 2009, 21:48

Bericht door MzKzM »

Maar poedercoating is iets anders dan lak he Don! Zou jij toch moeten weten ;D
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

oh.. foutje.. dacht dat je ze gepoedercoat had:
Deksels zijn eerst grondig gestraalt en gereinigd (ook het resterende grit is hierbij verwijderd) waarna ze gecoat zijn.
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 mar 2009, 21:48

Bericht door MzKzM »

Verkocht, mag een slotje op. Binnenkort zal ik nog wel een setje maken, heb d'r immers nog een paar liggen die reeds gestraald zijn. Misschien nog voorkeur voor een kleur?
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
bonno

Bericht door bonno »

Ik heb nog een paar deksels liggen die ik graag in originele kleuren zou willen. Dus ook de letters in de originele kleur coating. De exemplaren die ik heb zijn los van de motor en zeer vies.
Ik dacht het deksel zilver en de letters volgens mij zwart en 16 valve in rood (model 1986)
Soms dacht ik dat er ook blauwe letters waren, dat weet ik niet meer.

De rode deksels vind ik ook mooi, maar iets te veel "gepimpt" voor een originele AW11.
Dus alles dat niet origineel is moet eraf.
Zien er nog goed uit, als ze weg kunnen zet ik ze hier wel bij.

En kan ik ook korting krijgen als ik twee vieze deksels inlever ?
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

bonno schreef:Ik heb nog een paar deksels liggen die ik graag in originele kleuren zou willen. Dus ook de letters in de originele kleur coating. De exemplaren die ik heb zijn los van de motor en zeer vies.
Ik dacht het deksel zilver en de letters volgens mij zwart en 16 valve in rood (model 1986)
Soms dacht ik dat er ook blauwe letters waren, dat weet ik niet meer.

De rode deksels vind ik ook mooi, maar iets te veel "gepimpt" voor een originele AW11.
Dus alles dat niet origineel is moet eraf.
Zien er nog goed uit, als ze weg kunnen zet ik ze hier wel bij.

En kan ik ook korting krijgen als ik twee vieze deksels inlever ?
Zo bedoel je.
Afbeelding
Afbeelding
bonno

Bericht door bonno »

Ik denk het wel.

Maar ik dacht dat de letters 16 valve origineel rood waren.
Kan het zijn dat dit afhankelijk was van de kleur lak op de auto ?
De kleur is rood 3E5.

Hoe krijg je de letters zo mooi gelakt ?
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Moet je Rob-E even lief aankijken. En een pak koekjes doet wonderen.
zie dit TOPIC
Afbeelding
bonno

Bericht door bonno »

IDD :). wat een vak man zeg.
Maar ik weet het niet met die licht blauwe letters in een rode auto.
Ik heb helaas geen foto's van het originele 4AGE blok zoals het was.
Ik dacht altijd dat het donker blauw, rood en zilver was.
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Dit ligt ook in een rode auto.
Afbeelding
bonno

Bericht door bonno »

Ik heb nog 2 foto's kunnen vinden van toen en nu.

zo was het in 2002
Afbeelding

en zo is het nu min of meer
Afbeelding

ik zou het graag als de bovenste terug willen en het was inderdaad in blauw '16 valve' als ik het goed zie. Het is was zo vies dat het bijna niet te zien is.
Gebruikersavatar
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 mar 2009, 21:48

Bericht door MzKzM »

Klopt, de eerste types waren blauw, met zwart en zilver (zit een heel licht bronskleurtje door lijkt wel, kan ook door de olie komen :p ) de latere types waren idd rood met zwarte letters. D'r is ooit zelfs een serie geweest met enkel zwarte letters als ik me niet vergis.

Ik kan ze ook enkel stralen voor je, dan kan je zelf met verf aan de gang als je wilt.
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
bonno

Bericht door bonno »

MzKzM schreef:Klopt, de eerste types waren blauw, met zwart en zilver (zit een heel licht bronskleurtje door lijkt wel, kan ook door de olie komen :p ) de latere types waren idd rood met zwarte letters. D'r is ooit zelfs een serie geweest met enkel zwarte letters als ik me niet vergis.

Ik kan ze ook enkel stralen voor je, dan kan je zelf met verf aan de gang als je wilt.

Hierboven staat een foto zoals het nu is. Die heb ik ook gestraald met grid. Maar het is wat controversieel met zand en motoren.

Heb je al eens gedacht aan een schoonmaak azijn bad.
Hoe reageerd aluminium op zuur ?
blank licht geroest metaal reageert erg goed op schoonmaak azijn en is na een week bijna geheel schoon en roestvrij.
Daarna spoelen in een peut bak. Zou dat werken ?

En het gaat mij eigenlijk om die gekleurde lettertjes. Dat is een precies werkje.

Ik dacht ook dat het kleppendeksel zilver/brons was met zwart en blauwe letters.
Gebruikersavatar
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 mar 2009, 21:48

Bericht door MzKzM »

Aluminium en zand is niet echt een hele goede combi, of je moet de druk puur verlagen. Ik gebruik zelf liever glasparel als er aluminium gestraald moet worden. Hoe alu en zuur werkt weet ik niet en wou dat ook eingenlik niet gaan uitproberen ;) Als er na het stralen nog grit achterblijft zou je de deksels eerst kunnen ontvetten (binnenkant straal ik nooit) om de meeste olie te verwijderen en daarna simperlweg in de vaatwasmachine doen (zonder wasmiddel uiteraard) De deksels die ik tot nu toe gestraald heb heb ik bij mijn revisiebedrijf een uurtje in de proffesionele wasmachine laten lopen om al het grit te verwijderen.
Lettertjes gaan perfect met een (motip) lakstifje! Blijft priegelen maar is goed te doen zo.
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
bonno

Bericht door bonno »

MzKzM schreef:Aluminium en zand is niet echt een hele goede combi, of je moet de druk puur verlagen.

Ik kan alleen zandstralen, en dat doe ik nooit meer met een kleppendeksel, maar jij kan dus stralen met glasparel ?
Mooi, hoe ver woon jij van Breda ?
Bij meer dan 100km heeft het weinig zin.
Gebruikersavatar
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 mar 2009, 21:48

Bericht door MzKzM »

Ik woon in purmerend, maar als je kan zandstralen kun je er toch gewoon een zak glasparel in doen ipv korrund of aluminiumoxide? Principe is het zelfde, alleen vreet het wat minder snel in aluminium.
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
bonno

Bericht door bonno »

MzKzM schreef:Ik woon in purmerend, maar als je kan zandstralen kun je er toch gewoon een zak glasparel in doen ipv korrund of aluminiumoxide? Principe is het zelfde, alleen vreet het wat minder snel in aluminium.

Het zand kan er helaas niet uit omdat het een rond pomp machine is.
Het is ook en heel oude machine. Ik moet dus op zoek naar een bedrijfje dat het kan doen in omgeving Noord-brabant.

Of gewoon met zand en de vaatwas techniek toepassen.
Bedankt. goede tip.
Gesloten