(VERKOCHT) Kleppendeksels 4A-GE 16V
Moderator: Pieten
(VERKOCHT) Kleppendeksels 4A-GE 16V
Gecoate kleppendeksels voor de 4A-GE
Rood met witte letters met daaroverheen een blanke topcoat.
Deksels zijn eerst grondig gestraalt en gereinigd (ook het resterende grit is hierbij verwijderd) waarna ze gecoat zijn.
Prijs: €50,-
Rood met witte letters met daaroverheen een blanke topcoat.
Deksels zijn eerst grondig gestraalt en gereinigd (ook het resterende grit is hierbij verwijderd) waarna ze gecoat zijn.
Prijs: €50,-
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
De coating die gebruikt is is rust-oleum hard hat topcoat. Volgens de fabrikant is dit geschikt tot 100 graden Celcius. Omdat het een alkyd(terpentine)-basis betreft is de verkleuring minder dan bij acryl (water)-basis.
Ik heb zelf nog geen ervaring ermee, mijn eigen kleppendeksels liggen nog te wachten op een laag verf. Een kollega met een golf 1 heeft dit nu een jaar of 3 op zijn deksel en dat ziet er nog netjes uit zegt ie (voor zover dat bij een golf kan natuurlijk.
Ik heb zelf nog geen ervaring ermee, mijn eigen kleppendeksels liggen nog te wachten op een laag verf. Een kollega met een golf 1 heeft dit nu een jaar of 3 op zijn deksel en dat ziet er nog netjes uit zegt ie (voor zover dat bij een golf kan natuurlijk.
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
Ik heb nog een paar deksels liggen die ik graag in originele kleuren zou willen. Dus ook de letters in de originele kleur coating. De exemplaren die ik heb zijn los van de motor en zeer vies.
Ik dacht het deksel zilver en de letters volgens mij zwart en 16 valve in rood (model 1986)
Soms dacht ik dat er ook blauwe letters waren, dat weet ik niet meer.
De rode deksels vind ik ook mooi, maar iets te veel "gepimpt" voor een originele AW11.
Dus alles dat niet origineel is moet eraf.
Zien er nog goed uit, als ze weg kunnen zet ik ze hier wel bij.
En kan ik ook korting krijgen als ik twee vieze deksels inlever ?
Ik dacht het deksel zilver en de letters volgens mij zwart en 16 valve in rood (model 1986)
Soms dacht ik dat er ook blauwe letters waren, dat weet ik niet meer.
De rode deksels vind ik ook mooi, maar iets te veel "gepimpt" voor een originele AW11.
Dus alles dat niet origineel is moet eraf.
Zien er nog goed uit, als ze weg kunnen zet ik ze hier wel bij.
En kan ik ook korting krijgen als ik twee vieze deksels inlever ?
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
Zo bedoel je.bonno schreef:Ik heb nog een paar deksels liggen die ik graag in originele kleuren zou willen. Dus ook de letters in de originele kleur coating. De exemplaren die ik heb zijn los van de motor en zeer vies.
Ik dacht het deksel zilver en de letters volgens mij zwart en 16 valve in rood (model 1986)
Soms dacht ik dat er ook blauwe letters waren, dat weet ik niet meer.
De rode deksels vind ik ook mooi, maar iets te veel "gepimpt" voor een originele AW11.
Dus alles dat niet origineel is moet eraf.
Zien er nog goed uit, als ze weg kunnen zet ik ze hier wel bij.
En kan ik ook korting krijgen als ik twee vieze deksels inlever ?
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
Klopt, de eerste types waren blauw, met zwart en zilver (zit een heel licht bronskleurtje door lijkt wel, kan ook door de olie komen :p ) de latere types waren idd rood met zwarte letters. D'r is ooit zelfs een serie geweest met enkel zwarte letters als ik me niet vergis.
Ik kan ze ook enkel stralen voor je, dan kan je zelf met verf aan de gang als je wilt.
Ik kan ze ook enkel stralen voor je, dan kan je zelf met verf aan de gang als je wilt.
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
MzKzM schreef:Klopt, de eerste types waren blauw, met zwart en zilver (zit een heel licht bronskleurtje door lijkt wel, kan ook door de olie komen :p ) de latere types waren idd rood met zwarte letters. D'r is ooit zelfs een serie geweest met enkel zwarte letters als ik me niet vergis.
Ik kan ze ook enkel stralen voor je, dan kan je zelf met verf aan de gang als je wilt.
Hierboven staat een foto zoals het nu is. Die heb ik ook gestraald met grid. Maar het is wat controversieel met zand en motoren.
Heb je al eens gedacht aan een schoonmaak azijn bad.
Hoe reageerd aluminium op zuur ?
blank licht geroest metaal reageert erg goed op schoonmaak azijn en is na een week bijna geheel schoon en roestvrij.
Daarna spoelen in een peut bak. Zou dat werken ?
En het gaat mij eigenlijk om die gekleurde lettertjes. Dat is een precies werkje.
Ik dacht ook dat het kleppendeksel zilver/brons was met zwart en blauwe letters.
Aluminium en zand is niet echt een hele goede combi, of je moet de druk puur verlagen. Ik gebruik zelf liever glasparel als er aluminium gestraald moet worden. Hoe alu en zuur werkt weet ik niet en wou dat ook eingenlik niet gaan uitproberen Als er na het stralen nog grit achterblijft zou je de deksels eerst kunnen ontvetten (binnenkant straal ik nooit) om de meeste olie te verwijderen en daarna simperlweg in de vaatwasmachine doen (zonder wasmiddel uiteraard) De deksels die ik tot nu toe gestraald heb heb ik bij mijn revisiebedrijf een uurtje in de proffesionele wasmachine laten lopen om al het grit te verwijderen.
Lettertjes gaan perfect met een (motip) lakstifje! Blijft priegelen maar is goed te doen zo.
Lettertjes gaan perfect met een (motip) lakstifje! Blijft priegelen maar is goed te doen zo.
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
MzKzM schreef:Ik woon in purmerend, maar als je kan zandstralen kun je er toch gewoon een zak glasparel in doen ipv korrund of aluminiumoxide? Principe is het zelfde, alleen vreet het wat minder snel in aluminium.
Het zand kan er helaas niet uit omdat het een rond pomp machine is.
Het is ook en heel oude machine. Ik moet dus op zoek naar een bedrijfje dat het kan doen in omgeving Noord-brabant.
Of gewoon met zand en de vaatwas techniek toepassen.
Bedankt. goede tip.