Vreemd geluid.

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
dehea

Vreemd geluid.

Bericht door dehea »

Sinds 2,5 week rij ik met Koni sport en Apex verlagings veren.
Nu heb ik het probleem dat elke keer als de voorkant veert er een soort krakend/piepend kinderwagen geluid (kan het niet anders uitleggen) te hore is. Op asfalt is het minder dan op klinkers en op verkeers heuvels.
Voordat de Koni's eronder gingen was dit geluid er niet, helaas waren mijn schrokbrekers lek.

De swaybar endlinks heb ik al vervangen omdat er een beetje speling op zat, het geluid is echter niet veranderd.
Het is onderandere rete vervelend en irriteerd me mateloos.

Iemand enig idee wat het kan zijn???? ik weet het niet meer...........

groet, Mark.
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Krakende rubbers? Heb je die ook vervangen? Zo niet dan piepen ze nu omdat ze iets uitgedraagd zijn en nu op een ander punt (want verlaagd) draaien.

Bij de H&T kit die ik heb zit er een soort vet bij wat op de rubbers moet smeren.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
dehea

Bericht door dehea »

Nee, ik heb geen rubbers vervangen, welke zouden dat dan moeten zijn?

Mark.
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Of misschien zijn het de voorpootlagers?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
dehea

Bericht door dehea »

Veerpootlagers waren volgens de monteur nog ok, maar ja hoe zie je of een veerpootlager kaduuk is of niet, ik zou het niet weten???

Bedankt voor het meedenken;D

Mark.
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat je de lagers gaat horen als je stil staat en het stuur max links en rechts beweegt, dan gaat het kraken lijkt me.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
MII

Bericht door MII »

Sorry, dat ik ff of topic ga, maar DEHEA, je hebt een mooi kenteken.;D En mooie velgen. Wat is het merk en type van je velgen? Ze komen trouwens zeker niet op een MR2.;D
dehea

Bericht door dehea »

Kenteken,tsja ik had het niet voor het uitkiezen, tiswel een org. Nederlandse MRtwee.
Velgen zijn van Dotz, type Zantvoort, 17", weet niet of ze nog gemaakt worden, ze ziin reeds 2 jaar oud, gelukkig nog niet 1 beschadeging.

Ze komen trouwens zeker niet op een MR2.

Wat bedoel precies met bovenstaande???????

gr, Mark.
Gebruikersavatar
jpv98
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:01
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30

Bericht door jpv98 »

hij zal wel op zoek zijn naar zulke velgen :lach: grjp
MII

Bericht door MII »

dehea schreef:Kenteken,tsja ik had het niet voor het uitkiezen, tiswel een org. Nederlandse MRtwee.
Velgen zijn van Dotz, type Zantvoort, 17", weet niet of ze nog gemaakt worden, ze ziin reeds 2 jaar oud, gelukkig nog niet 1 beschadeging.

Ze komen trouwens zeker niet op een MR2.

Wat bedoel precies met bovenstaande???????

gr, Mark.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je deze combi een beetje exclusief wilt houden....vandaar.;D
Maar ik vind de velg erg mooi, nu je het merk en type zegt, weet ik dat ik een tijdje geleden deze velgen overwogen heb voor mijn NSX-T maar Dotz kon ze niet in de juiste maten leveren. Daarna bij TSW hetzelfde gehad trouwens.:(
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Veerpootlagers zijn wel een kwaal bij de oudere sw20's. Dus als ze nooit vervangen zijn zou ik daar eens goed naar (laten) kijken.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
dehea

Bericht door dehea »

Weet iemand wat veerpootlagers kosten???
Mocht het probleem ook in de ophangrubbers zitten ,gaat het dan om een paar of om heel veel rubbers die vervangen dienen te worden???

gr, Mark.
Plaats reactie