Elfstedentocht 2e Pinksterdag 2011

Wil je wat organiseren en vraag je je af of een ander het ook leuk vindt ? Hier kun je er naar informeren....

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Elfstedentocht 2e Pinksterdag 2011

Bericht door Dirk »

Okay, dat klinkt heel erg ver weg; maar tijdens de laatste meeting bleek, dat ik één van de weinige Friese leden ben en werd mij terloops gevraagd of ik wellicht zoiets niet wilde organiseren.

Ik ben uiteraard bereid dit op poten te zetten; ik haak gewoon aan bij de Friese motorclub die dit spektakel elk jaar inelkaar zet en ook de route etc. uitstippelt.

Alvorens ik zoiets echter goed kan regelen bij de motorclub moet ik een definitief aantal startnummers hebben; want dit moet je allemaal aanvragen met stempelkaarten etc.etc.

Dus, pak je nieuwe agenda, overleg met je wederhelft (of neem haar gezellig mee) 2e Pinksterdag 2011, 240km door Friesland over leuke weggetjes en geinige plaatsjes en beruchte bruggetjes.

Reacties het liefst in dit topic en vul de lijst aan:

- Dirk (wellicht met co-piloot "de vrouw")
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Welke datum is dat ?

- Dirk (wellicht met co-piloot "de vrouw")
- Green Goblin
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Op 2e Pinksterdag is er elk jaar de traditionele "2e Pinksterdagtoer" in de omgeving van Rotterdam, wellicht is dit een alternatief voor leden die in het Noorden van Nederland wonen.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Lijkt me wel wat, maar het is nog te ver vooruit om te kunnen zeggen of ik dan kan.
Afbeelding
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Bericht door Dirk »

Peter, Pinksteren is 50 dagen na Pasen; in 2011 is dit 12 en 13 juni.
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Mocht het zo ver komen dan zijn jullie ter revitaillering van harte welkom in Harich. Overigens, ervaring leert dat het handiger is een andere datum te kiezen, 2e pinksterdag is de route stampvol.
Afbeelding
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Bericht door Dirk »

El Butre schreef:Mocht het zo ver komen dan zijn jullie ter revitaillering van harte welkom in Harich. Overigens, ervaring leert dat het handiger is een andere datum te kiezen, 2e pinksterdag is de route stampvol.

Stampvol is toch juist part van de charme?

Maar als mensen een andere dag willen; vind ik ook prima, alleen dan zal ik iets meer hulp moeten hebben bij het uitzoeken van de routes; want dan is 240km plannen nogal een stukkie.
Gebruikersavatar
stampertje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 674
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:31
Type MR2: AW11

Bericht door stampertje »

Surferdude schreef:Op 2e Pinksterdag is er elk jaar de traditionele "2e Pinksterdagtoer" in de omgeving van Rotterdam, wellicht is dit een alternatief voor leden die in het Noorden van Nederland wonen.


het is allebei niet in de buurt :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Dirk schreef:Stampvol is toch juist part van de charme?

Maar als mensen een andere dag willen; vind ik ook prima, alleen dan zal ik iets meer hulp moeten hebben bij het uitzoeken van de routes; want dan is 240km plannen nogal een stukkie.

Mwa, even lekker rijden is ook altijd wel leuk. Zijn ooit een keer met een spontane tocht in de zuidwesthoek van Friesland geweest op 2e pinksterdag, in totaal geloof ik 180 minuten stilgestaan voor bruggen etc. Toch jammer als je wilt toeren. Echter, als je publiek wil voor je toertocht is het weer een prima dag...

wil je best ff helpen met plannen route als nodig. Maar is niet ergens routeboek te vinden?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mightyzap
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 462
Lid geworden op: 17 okt 2009, 22:04
Type MR2: AW11

Bericht door Mightyzap »

240km ?
ligt er wel zoveel asfalt in friesland ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Mightyzap schreef:240km ?
ligt er wel zoveel asfalt in friesland ?
Wie had het hier over asfalt? Toch niet bang voor een beetje stof, wel?::)
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

El Butre schreef:Wie had het hier over asfalt? Toch niet bang voor een beetje stof, wel?::)
Ik niet hoor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Surferdude schreef:Op 2e Pinksterdag is er elk jaar de traditionele "2e Pinksterdagtoer" in de omgeving van Rotterdam, wellicht is dit een alternatief voor leden die in het Noorden van Nederland wonen.
Met de aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat de 2e Pinksterdagtoer 2011 een weekend er voor of erna gereden worden. Dit i.v.m. de altijd aanwezige drukte van fietsers..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Kimr2tje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 844
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:36
Type MR2: AW11

Bericht door Kimr2tje »

stampertje schreef:het is allebei niet in de buurt :P

De sinds 2009 georganiseerde foto-toertocht, is tot nu toe elke keer op de 2e zondag in juni geweest.
Voor 2011 hebben we gezegd dat we een andere datum pikken vanwege 2e pinksterdag.
Maar we kunnen er wel een gezellige kleine toer bij doen, voor regio zuid.
Als je wilt natuurlijik het Stampertje ;)


On-topic:
Leuk initiatief, jammer voor ons beetje ver rijden :)
Afbeelding
MarcoTwo schreef:Oei, als Kim dit zegt, kun je het in je 'zak' steken.:lach:
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

El Butre schreef:Wie had het hier over asfalt? Toch niet bang voor een beetje stof, wel?::)
Laat 19666mr2 het maar niet lezen!
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

Hoi dirk dit is natuurlijk een strak plan,maar zoals al eerdergezegt is het op de pinksterdagen heel erg druk en je rijd bijna stapvoets maar je hebt wel veel bekijks met al die mensen aan de kant van de weg.Ik wil je wel helpen met een route uitzetten heb hier een complete bewerkings (software van mapsource garmin) om routes te maken.
Gebruikersavatar
DJ
Knop gevonden hoor !
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2010, 13:03
Type MR2: AW11

Bericht door DJ »

Surferdude schreef:Op 2e Pinksterdag is er elk jaar de traditionele "2e Pinksterdagtoer" in de omgeving van Rotterdam, wellicht is dit een alternatief voor leden die in het Noorden van Nederland wonen.
Zijn er ook mensen in het oosten van het land die zin hebben in een toer tochtje? Aan deze kant van het land zijn ook leuke (en genoeg) asfaltweggetjes.

Groet,

DJ
Plaats reactie