Toyota vs Toyota

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

ja.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jul 2009, 13:57
Type MR2: AW11

Bericht door Brainfreezz »

Tering Arno waarom moet dit nou gebeuren?! Heb ik eindelijk een gezellige vriend in de buurt met een emmer en dat verneukt zo'n ouwe *^&% het!!

Succes met je schaderapport, hopelijk valt het mee!
Gebruikersavatar
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jul 2009, 13:57
Type MR2: AW11

Bericht door Brainfreezz »

Klinkt misschien een beetje lullig Arno, maar tis gelukkig wel aan dezelfde kant waar je al schade had XD

Ik zag een beetje laat dat er al fink gereageerd was, dus neem aan dat het schaderapport al gedaan is?
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

maakt niet uit man:P mja morgen toch maar effe me rembekrachtiger checken, had gehoord dat ik het vacuum slangetje ervan los moet trekken en dan met iets erin kijken of er vloeistof inzit. Kan iemand mij vertellen waar die rembekrachtiger uithangt? Zit die gewoon voorin onder die kappen?
Gebruikersavatar
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jul 2009, 13:57
Type MR2: AW11

Bericht door Brainfreezz »

hahah wat ben ik toch dom, ik had niet naar de datum van je bericht gekeken XD

Zie nu pas dat deze topic eind oktober was gestart.... Dus daar was waarschijnlijk ook die schade van die ik toen bij je zag...
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

Ik heb laats mijn rembekrachtiger gecheckt, geen lekkage helemaal niks nog tiptop. Alles dubbel gecheckt, nu ben ik er nog steeds niet uit wat het nog meer kan zijn. Heb me remblokken gecheckt alles verder nog genoeg op. Alleen me schijfen zijn ingesleten, maar dat valt nog mee ik neem aan dat dat het niet kan zijn. Hoop dat iemand mij kan helpen vind beetje gevaarlijk rijden zo
Gebruikersavatar
ace2k
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mar 2008, 22:24
Type MR2: AW11

Bericht door ace2k »

Wat is nu precies je klacht. Voelt je pedaal heel hard aan, of moet je heel ver trappen voordat ie begint te remmen?

Als je rembekrachtiger kapot zou zijn zou je pedaal heel hard aanvoelen. Dit is ook te testen. Rem oppompen totdat het pedaal hard is, rempedaal ingedrukt houden en dan de auto starten. Als je rembekrachtiger werkt zul je het pedaal voelen zakken. gebeurt dit niet dan is ie stuk.

Zoals ik je verhaal lees zou ik zeggen dat je hoofdremcilinder ligt te sodemieteren.
If you win by an inch or a mile, winning is winning
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

ik heb het allemaal effe gecheckt. Me rempedaal oppompen en starten dan zakt me rempedaal. Hij voelt wel aan dat ik wat harder moet drukken, ik hoor geen knarsend geluid verder van metaal op metaal, ik voel het wel een beetje in me pedaal beetje knarsend gevoel weet niet precies hoe ik het moet uitleggen. Ik vind het een vreemd probleem.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Het is trouwens mijn. In alle gevallen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

dat antwoord begrijp ik niet
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Oh sorry, het was ook geen antwoord op je vraag, alleen een opmerking.

Het is mijn (rem)pedaal.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

owkey zo:P alleen is het jammer genoeg nog niet opgelost , liever een goeie tip;)
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

uhm rembekrechtiger contoleer je niet door er naar te kijken :P

je gaat in je auto zitten
doet sleutel in contact
rem net zow lang tot al je vacum weg is
je pedaal voelt nu keihard aan en je kan ma eeen klein stukje induwen
duw het pedaal in (niet loslaten)
en start de auto
je pedaal behoort nu omlaag te zakken, zow niet, isty stuk

2de contorle
auto starten paar seconde laten loopen
auto uit
5minuute wachten ofzow
en dan kijken of je rem nog makelijk induwt
dus niet als bij de 1ste contorle als een baksteen

als je remolie in je rembekrechtiger hebt, (is op mijn werk nog NOOIT gebeurt) moet je hooftremcilinder wel HEEL erg lek zijn en heb je voor die tijd al lang al geen remdruk meer
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

owkey man hartstikke bedankt, ik heb die testen uitgevoert, alles is gewoon in order verder, ik kwam er wel achter als ik mijn rempedaal indruk stevig en ik trek aan me handrem dan voel ik mijn rempedaal omhoog gedrukt worden. Ik weet niet of dat hoort?
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

Nou mensen deze keer is het toyota vs Citroen XM,
is er een in me auto geramt op een parkeerplaats en doorgereden.
Nabij Bedrijf heeft gelukkig allemaal gezien en een kenteken onthouden.
Flinke deuk net voor mijn linker voorwiel, op het spartboard.
Wel balen weer net alles knap gespoten etc.
Politie werk van gemaakt, hopen dat het goedkomt
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Met een kenteken en getuigen moet dat wel goed komen. Je hoeft als het goed is geen aanspraak te maken op het waarborgfonds (tenzij de tegenpartij niet verzekerd is..) Wel balen. Sterkte en succes met de afhandeling.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

bedankt,
ja komt helemaal goed , laat wat meer weten als er goed nieuws is
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

Ik ben trouwes wel benieuwd of dit wat er gemaakt moet worden wel onder de dag waarden blijft.
linker spartboard beschadigt met deuk, is nog wel uit te deuken denk ik, deur lak schade en de trunk voor lak schade op de rand wat aansluit op het spartboard
Heeft iemand daar enig idee over? Spuitkosten zijn meestal wel vrij pittig
Demo

Bericht door Demo »

als ik vragen mag, waar bevind de hoofdrem ciinder zich? Iemand foto's :)
en als hij een defect met zich mee mag dragen, uit dit zich dan enkel in duidelijk constateerbare lekkage? Of is het mogelijk dat er niet voor het oog zichtbare defecten zich kunnen voordoen?
Gebruikersavatar
nr74
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 156
Lid geworden op: 25 okt 2009, 14:44
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door nr74 »

In de (kofferbak) achter je rempedaal.
Eigelijk dus voorin voor je rempedaal.
Ja je kan er niks aan zien.
Kijk ook eens op www.autocrossforum.nl

Het is niet mijn auto op de foto.
Plaats reactie