Welke stereo?

Slap gelul rondom de MR2. Hier kan het.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Stuur anders ff een pm met wat je exact nodig bent, hoe lang etc etc..
dan kijk ik hier wel ff voor je.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Xhermes schreef:Tips?
probeer anders even te mailen naar, Ron de Vries; mobile entertainement (google op ron de vries)
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Ja had al op zijn website gekeken. Zag hem daar niet staan. Zal er is een mail aan wagen.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Sherwin schreef:probeer anders even te mailen naar, Ron de Vries; mobile entertainement (google op ron de vries)
Daar heeft een vriend van me ook wat spullen besteld, hij is er tevreden over!
Prijzen zijn volgens mij ook wel schappelijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

De Sony. En daarom ben ik dus zo blij met deze radio: niet van die lelijke opvulplaatjes aan de zijkant (sorry Sjerief en Sherwin).

[img][IMG]http://i53.tinypic.com/infpz7.jpg[/img][/IMG]

Specs geen idee, interesseren me niet, maar hij past perfect.

(nu alleen nog eens iets maken voor de zijkant van de console, doordat die open is kun je zo bij alle kabels.)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
TOY-ota
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45

Bericht door TOY-ota »

ThomasK schreef:Vond het wel belangrijk dat de radio er goed uitzag. Meeste van die dingen zijn zo lelijk en vallen totaal buiten de look van het interieur. Vandaar dat ik voor de Alpine CDE-W203Ri gegaan. Past er perfect in en valt niet op. En Ipod aansluiting in dashboardkastje en dat is echt ideaal;D

Afbeelding

:applaus-smiley: :applaus-smiley:
Ziet er goed uit. Volgens mij heb je een alternatief gevonden dat bijna net zo mooi is als een originele fabrieks radio.
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Afbeelding

Vond deze ook wel sjiek!

clarion cx609A
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Ricardos schreef:Daar heeft een vriend van me ook wat spullen besteld, hij is er tevreden over!
Prijzen zijn volgens mij ook wel schappelijk.
ik heb er ook alles vandaan, en de prijzen zijn erg redelijk (niet het goedkoopst) maar de service en de afhandeling is TOP!
Gebruikersavatar
ThomasK
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 329
Lid geworden op: 17 aug 2008, 12:47

Bericht door ThomasK »

TOY-ota schreef::applaus-smiley: :applaus-smiley:
Ziet er goed uit. Volgens mij heb je alternatief gevonden dat bijna net zo mooi is als een originele fabrieks radio.
Klopt, en met Alpine zit je wat betreft kwaliteit ook goed;D
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Green Goblin schreef:De Sony. En daarom ben ik dus zo blij met deze radio: niet van die lelijke opvulplaatjes aan de zijkant (sorry Sjerief en Sherwin)


Is gewoon een standaard frame wat je bijna bij iedere radio krijgt, jij hebt em ook alleen is ie er al opgeplakt.
Deed sony overigens bij die gehele lijn waarin die " verkeersdrempel" inzit..
Afbeelding
Gebruikersavatar
MR-tin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 529
Lid geworden op: 29 dec 2006, 00:44
Type MR2: ZZW30

Bericht door MR-tin »

Ik heb nog wel een paar radios liggen voor je :)
Kijk hier maar tussen: showthread.php?t=12753
De stekker die je waarschijnlijk nodig heb om t werkend te krijgen moet ik ook nog hebben liggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Sjerief schreef:Is gewoon een standaard frame wat je bijna bij iedere radio krijgt, jij hebt em ook alleen is ie er al opgeplakt.
Deed sony overigens bij die gehele lijn waarin die " verkeersdrempel" inzit..
Maar bij de meeste radio's past dat frame alleen neit zo mooi...;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Xhermes schreef:Het gaat niet zozeer om het wegwerken of netter in mijn geval :) Probleem is dat er voor mijn premium sound system van Toyota alleen een verloop stekker is van Toyota 15 pins naar ISO ( voor stroom ) en voor de rest zijn de speaker aansluitingen RCA stekkers. Waarom dit is? Geen idee, tis alleen wel een pain in the ass...
Dat is omdat bij het premium sound system ook twee (weliswaar kleine) versterkers zijn inbegrepen; eentje voor de speakers en een voor de sub. Die bedrading achter je radio zijn dus signaalkabels en geen speakerkabels. Mijn USDM turbo heeft dat premium sound gebeuren ook. Maar die ampjes slikken ook een speaker-level input, dus ze hoeven niet per se op een RCA pre-out aangesloten te worden; het werkt ook gewoon op normale speakeruitgangen.

Als je een eigen versterker gaat gebruiken kun je die RCA-bekabeling achter je radio negeren (of zelfs helemaal verwijderen, incl. de dan overbodige ampjes) en zelf nieuwe kabels leggen van radio naar je frunk-versterker en van daaruit naar de speakers. De ampjes zitten overigens in de linker B-stijl, vlak boven het oprolmechanisme van de gordel. Zijn twee doosjes van ongeveer 12 x 8 x 5 centimeter (uit m'n hoofd, lang geleden dat ik die B-stijl open heb gehad :P)

Hoe ik het heb gedaan: ik heb de ingebouwde subwoofer gewoon laten zitten, met zijn amp, en voor het compo setje dat ik in de deuren plaatste heb ik nieuwe kabels naar de radio getrokken. Rear speakers en sub zitten dus nog stock aangesloten met hun ampjes, fronts direct op de radio.

Ik heb er trouwens al sinds 2004 een Pioneer DEH-P80MP in zitten, was destijds een gloednieuw model:
Afbeelding

Ik zou best wel weer een nieuwe willen met SD-kaart support en bluetooth (zowel voor carkit als voor MP3-streaming vanaf m'n gsm), alleen is die P80MP nog in zo goed als nieuwstaat (maar wel zo oud dat 'ie op de tweedehands markt nog maar weinig oplevert t.o.v. de €450 nieuwprijs van destijds), dus zou een beetje geldverspilling zijn. Dus blijf ik nog steeds ouderwetsch MP3-CD-RW's branden voor gebruik in de auto :P

Maar zoiets bijvoorbeeld lijkt me wel een hele fijne radio: MVH-8200BT. Als ik nu in de markt zou zijn voor een goede radio zou het denk ik die worden. Navigatie heb ik niet nodig in m'n radio, dat zit al op m'n gsm (en gsm-navigatie is ook veel makkelijker te upgraden, of te rotzooien met kaarten, of te combineren met flitspaal applicaties etc).
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

johnwoo schreef:
Ik zou best wel weer een nieuwe willen met SD-kaart support en bluetooth (zowel voor carkit als voor MP3-streaming vanaf m'n gsm), alleen is die P80MP nog in zo goed als nieuwstaat (maar wel zo oud dat 'ie op de tweedehands markt nog maar weinig oplevert t.o.v. de €450 nieuwprijs van destijds), dus zou een beetje geldverspilling zijn. Dus blijf ik nog steeds ouderwetsch MP3-CD-RW's branden voor gebruik in de auto :P
ik weet dat Pioneer aux-in kits heeft voor oudere modellen, dat je alsnog een aux in kan aansluiten (wel is waar aan de achterkant) maar op deze manier kan je dan toch 'streamen' vanuit je gsm en geniet je wellicht meer van je radio!
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Green Goblin schreef:Maar bij de meeste radio's past dat frame alleen neit zo mooi...;)


Klopt daarom heb ik een Pioneer 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Sherwin schreef:ik weet dat Pioneer aux-in kits heeft voor oudere modellen, dat je alsnog een aux in kan aansluiten (wel is waar aan de achterkant) maar op deze manier kan je dan toch 'streamen' vanuit je gsm en geniet je wellicht meer van je radio!
Klopt, via Pioneer's eigen IP-bus kun je aux-in kitje aansluiten. Je kunt zelfs vrij simpel zelf een adaptertje maken om direct een RCA of minijack aan te sluiten voor een appel en een ei (dat is wat die aux-in kitjes ook doen, maar dan in een mooie plastic behuizing en voor veel geld :P). Maar dan heb je dus alleen een bedrade input; voor een bluetooth verbinding moet je echt een Pioneer adapter op die IP-bus aansluiten, maar de laatste keer dat ik keek (ook alweer 2 jaar geleden :P) waren die behoorlijk prijzig, als in 150 euro. Ik zal weer eens een nieuwe zoektocht beginnen of dat inmiddels goedkoper kan :P

[edit] Helaas, die BT adapter moet nog steeds 130-150 euro kosten...
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Green Goblin schreef: (nu alleen nog eens iets maken voor de zijkant van de console, doordat die open is kun je zo bij alle kabels.)
Op Spyderchat, was er iemand die ze verkocht, hij had ze gewoon van een plaat metaal gemaakt, en zwart gespoten, volgens mij is dat nog makkelijk te doen... Als je bijvoorbeeld 1mm aluminium erbij pakt en de vorm erin 'knipt', ff spuiten en dan met klemmetjes monteren!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Klopt, ik heb een mal (van het UK-Board). Moet er alleen eens een keer mee bezig. Ik zat dan zelf te denken aan schoobord-plakplastic (voor planken in keukenkastjes).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Krijg je strax een Ikea interieur ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Green Goblin schreef:Klopt, ik heb een mal (van het UK-Board). Moet er alleen eens een keer mee bezig. Ik zat dan zelf te denken aan schoobord-plakplastic (voor planken in keukenkastjes).
Als je die mal hebt, bedoel je daarmee gewoon de maten?
Je kan toch ook gewoon de plaat met interieurstof bekleden. zo is het gewoon een geheel met je matten etc. en lijkt het origineel :D
Plaats reactie