Stuur vervangen; vraagjes

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Stuur vervangen; vraagjes

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Ik wil graag mijn versleten airbag stuur vervangen door een non-airbag stuur.

1) Zijn hier APK regels voor ? Ben ik verplicht het controle lampje van de airbag te verwijderen ?

2) Welke randonderdelen kan ik nog meer demonteren ? Er zit vast iets van een regelunit o.i.d. ergens verstopt ? Waar vind ik dat ?
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Hier wat betreft de APK regelgeving:
Airbags
Controle op aanwezigheid.
Controle MIL (foutcodelampje)
Opmerking leidt tot een verplicht Reparatie adviespunt. (is wat anders dan AC code)
OBD uitlezen (wordt nader onderzocht)
Bron: http://www.autoadviezen.nl/Wijzigingen_per_Mei_2009.htm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Uhm okeej. Dus theoretisch mag/kun je het niet verwijderen ? Staat het ergens geregistreerd of het voertuig uitgerust is met een airbag ? ( ik bedoel dus niet de obvious dingen.. airbag vermelding op het stuur bijvoorbeeld lol, maar op papier en/of RDW ofzo )
darkEVO

Bericht door darkEVO »

Wordt niks mee gedaan als ze hem niet zien zitten en geen lampjes zien branden. Airbag was een optie op de Mr2. De USA modellen hebben het wel allemaal. Bij een USA kun je het stuur er ook uit halen en lampje weghalen! Was bij mij gewoon APK goedkeur.
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Je mag het wel verwijderen.;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

jep feit is.. als het erop zit moet het werken

als het er niet op zit. maar het zat er wel op en de controle systemen werken nog (lampje) is het afkeur

als het erop zat, en is eraf gehaald, maar ze kunnen niet zien dat het erop zat is het goedkeur
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Of probeer anders zo'n nieuwe Corolla XRS/Spyder/Celica GT airbagstuur, volgens een boel mensen op mr2oc moet het werken (althans, klapt de airbag niet uit zichzelf :P) en je houdt de veiligheid.

Verborgen agenda: ik wil dat eigenlijk zelf ook maar zit nog steeds te wachten tot iemand een stuur opoffert met een fatsoenlijke test, en het niet alleen zeker is dat de airbag niet onnodig klapt, maar ook dat 'ie het wel doet als 'ie z'n levensreddende werk moet doen.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie