youtube turbo filmpjes technisch
Moderator: Pieten
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Lucien schreef:Het maakt wel zeker uit of je de aansturing van een boostcontroller voor of achter de gasklep plaatst, als je hem achter de gasklep(dus het inlaatspruitstuk) plaatst werkt hij niet dus je wastegate zal dan niet meer open gaan en heb je onbegrensde druk.
Dat heb ik al een aantal keren ervaren met de elektronische solenoid boostcontrollers van AEM en Blitz. Met een mechanische maakt het volgens mij geen donder uit.
als je boost maakt.. staat je gasklep open (anders kun je geen boost maken) en dan is de druk voor de gasklep gelijk aan de druk achter de gasklep (in het inlaatspruitstuk), hoe komt anders de druk de motor in?, en zal dus de boostcontroler bediend worden...,
zo zit het stock ook aangesloten via de vsv.. heel logisch ook
dus nogmaals.. voor een boostcontroler maakt het niets uit of je hem voor of achter de gasklep aansluit
ik zal het maar verklappen..
als je je boostcontroler direct op de turbo aansluit geeft deze geen vaccuum weer op je display of meter,, omdat er voor de gasklep geen vaccuum is.. er kan enkel druk zijn.. de gasklep, als deze dicht is blijft de motor lucht aanzuigen, en onstaat er een vaccuum, wat belangrijk is voor diverse dingen
nu hebben de meeste boostcontolers tegenwoordig een apparte feed voor de drukweergave en kun je dus de boostcontroler gerust direct op de turbo aansluiten..
dit geeft echter geen voor of nadeel tegenover aansluiten op het inlaatspruitstuk.. zo gauw er druk komt is deze overal gelijk, voor of na de gasklep.. als je geen gas geeft is er atmospferische druk voor de gasklep, en vaccuum achter de gasklep.
heel simpel dus
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Klopt, mijn USDM tubby had ook zo'n antenne in de voorruit. Alleen was die ruit niet te krijgen in NL, dus sinds 'ie vervangen moest worden zit er een gewone in, zonder antenne.Surferdude schreef:Volgens mij alleen USDM.
Overigens werkt het prima op enkel de telescoopantenne (die de auto's met voorruitantenne ook gewoon hebben), en je kunt toch maar 1 van die antennes tegelijk gebruiken. De originele premium sound system radio had twee antenne-inputs en gebruikte automatisch degene met de beste ontvangst.
Het is wel handig als je helemaal van de telescoopantenne af wil, al heb ik het idee dat die voorruitantenne niet zo'n goede ontvangst heeft als de telescoop...
had het er al een keer over de boost te verhogen met 0,1 - 0,2 bar.
zonder die duure electronische boost controlers enz..
kwam deze tegen.. (zo een soort dan.. ) dacht van he is het niet mogelijk
de vsv variabel te maken..
eingelijk doet deze meneer het. vsv heeft hij vervangen voor de boostcontroler.
immers zit de vsv aangesloten op de intakemanifold..
(weet niet als die motor vsv heeft..)
hij zei in zijn filmpje de manifold pressur te gebruiken om de boost testuren..
minder of meer lucht uit de wastgate laten lopen..
maar vraag me af als dit ook wel bij ons kan wilde wel me vsv houden als deze
controler tussen de wastgate en vsv kan en werkt dan is het een
perfect en goedkoop..oplossing
om die 0,1 of 0,2 bar er extra uit te halen
zonder die duure electronische boost controlers enz..
kwam deze tegen.. (zo een soort dan.. ) dacht van he is het niet mogelijk
de vsv variabel te maken..
eingelijk doet deze meneer het. vsv heeft hij vervangen voor de boostcontroler.
immers zit de vsv aangesloten op de intakemanifold..
(weet niet als die motor vsv heeft..)
hij zei in zijn filmpje de manifold pressur te gebruiken om de boost testuren..
minder of meer lucht uit de wastgate laten lopen..
maar vraag me af als dit ook wel bij ons kan wilde wel me vsv houden als deze
controler tussen de wastgate en vsv kan en werkt dan is het een
perfect en goedkoop..oplossing
om die 0,1 of 0,2 bar er extra uit te halen
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
De kou valt wel mee, gewoon open rijden, maar die viezigheid en die pekel!!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Heeerlijk joh, zo'n warme garage waar hij onder een dekentje staat te wachten tot jullie alle pekel hebben weggereden..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
ik rij elke dag bijna 80 km door die witte troep met mijn mrtje:-/ , af en toe even afspoelen en dan weer door die zooi haha. Maja een echte liefhebber wil natuurlijk iedere dag in zijn eigen auto rijden:P . Gloof me van sneeuw gaan ze niet stuk als je tenminste niet van de weg vliegt:P. En als hij wel stuk gaat heb ik in de zomer weer mooi iets te doen:dux-blij_thumb-up: