youtube turbo filmpjes technisch

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Lucien

Bericht door Lucien »

Ik hoef niks te proberen, maar ik zou zeggen koop allemaal een boostcontroller en sluit hem maar ff zo aan zo als Frank het zegt dus op je inlaat en je zult zien....
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

Lucien schreef:Het maakt wel zeker uit of je de aansturing van een boostcontroller voor of achter de gasklep plaatst, als je hem achter de gasklep(dus het inlaatspruitstuk) plaatst werkt hij niet dus je wastegate zal dan niet meer open gaan en heb je onbegrensde druk.
Dat heb ik al een aantal keren ervaren met de elektronische solenoid boostcontrollers van AEM en Blitz. Met een mechanische maakt het volgens mij geen donder uit.


als je boost maakt.. staat je gasklep open (anders kun je geen boost maken) en dan is de druk voor de gasklep gelijk aan de druk achter de gasklep (in het inlaatspruitstuk), hoe komt anders de druk de motor in?, en zal dus de boostcontroler bediend worden...,

zo zit het stock ook aangesloten via de vsv.. heel logisch ook

dus nogmaals.. voor een boostcontroler maakt het niets uit of je hem voor of achter de gasklep aansluit

ik zal het maar verklappen..

als je je boostcontroler direct op de turbo aansluit geeft deze geen vaccuum weer op je display of meter,, omdat er voor de gasklep geen vaccuum is.. er kan enkel druk zijn.. de gasklep, als deze dicht is blijft de motor lucht aanzuigen, en onstaat er een vaccuum, wat belangrijk is voor diverse dingen

nu hebben de meeste boostcontolers tegenwoordig een apparte feed voor de drukweergave en kun je dus de boostcontroler gerust direct op de turbo aansluiten..

dit geeft echter geen voor of nadeel tegenover aansluiten op het inlaatspruitstuk.. zo gauw er druk komt is deze overal gelijk, voor of na de gasklep.. als je geen gas geeft is er atmospferische druk voor de gasklep, en vaccuum achter de gasklep.

heel simpel dus
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Surferdude schreef:Volgens mij alleen USDM.
Klopt, mijn USDM tubby had ook zo'n antenne in de voorruit. Alleen was die ruit niet te krijgen in NL, dus sinds 'ie vervangen moest worden zit er een gewone in, zonder antenne.

Overigens werkt het prima op enkel de telescoopantenne (die de auto's met voorruitantenne ook gewoon hebben), en je kunt toch maar 1 van die antennes tegelijk gebruiken. De originele premium sound system radio had twee antenne-inputs en gebruikte automatisch degene met de beste ontvangst.

Het is wel handig als je helemaal van de telescoopantenne af wil, al heb ik het idee dat die voorruitantenne niet zo'n goede ontvangst heeft als de telescoop...
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

had het er al een keer over de boost te verhogen met 0,1 - 0,2 bar.
zonder die duure electronische boost controlers enz..
kwam deze tegen.. (zo een soort dan.. ) dacht van he is het niet mogelijk
de vsv variabel te maken..
eingelijk doet deze meneer het. vsv heeft hij vervangen voor de boostcontroler.
immers zit de vsv aangesloten op de intakemanifold..
(weet niet als die motor vsv heeft..)
hij zei in zijn filmpje de manifold pressur te gebruiken om de boost testuren..
minder of meer lucht uit de wastgate laten lopen..

maar vraag me af als dit ook wel bij ons kan wilde wel me vsv houden als deze
controler tussen de wastgate en vsv kan en werkt dan is het een
perfect en goedkoop..oplossing
om die 0,1 of 0,2 bar er extra uit te halen
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Dooie boel op de 3sgte draad
Lucien

Bericht door Lucien »

het zijn gewoon goede auto's dus niemand heeft problemen...... of ze staan allemaal in de schuur;D
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

+1 met in de schuur!! Veel te koud ;)
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

De kou valt wel mee, gewoon open rijden, maar die viezigheid en die pekel!! :::|
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ik zou rijden als ik jou was.. in het gunstigste geval valt je lak eraf!
Afbeelding
DC-R
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 jul 2010, 18:44

Bericht door DC-R »

frankie-turbo schreef:ik zou rijden als ik jou was.. in het gunstigste geval valt je lak eraf!
haha:applaus-smiley:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Heeerlijk joh, zo'n warme garage waar hij onder een dekentje staat te wachten tot jullie alle pekel hebben weggereden.. :kus:
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

wij gebruiken onze auto waar voor ze bedoeld zijn....rijden ! ;)
Afbeelding
Lucien

Bericht door Lucien »

Zo is het ... of zijn julie soms bang dat hij stuk gaat van een beetje sneeuw en zout ?:P
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

Haha niet bang hoor heb ook wel een stukje gereden in de sneeuw.. maar waarom zou je het doen als het niet hoeft ?

Het is natuurlijk niet echt heel best voor je auto
Lucien

Bericht door Lucien »

ik rij elke dag bijna 80 km door die witte troep met mijn mrtje:-/ , af en toe even afspoelen en dan weer door die zooi haha. Maja een echte liefhebber wil natuurlijk iedere dag in zijn eigen auto rijden:P . Gloof me van sneeuw gaan ze niet stuk als je tenminste niet van de weg vliegt:P. En als hij wel stuk gaat heb ik in de zomer weer mooi iets te doen:dux-blij_thumb-up:
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

haha dus dat, gewoon af en toe afspuiten...vooral de bodem goed afspoelen, wielkasten etc.

geen probs
Afbeelding
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Hier word dagelijks gestuurt in de daily, de 2 staat warm en droog :P
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Plaats reactie