MR2 start niet meer...

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jul 2009, 13:57
Type MR2: AW11

MR2 start niet meer...

Bericht door Brainfreezz »

Hey jongens,
vanochtend zat sowieso mijn bestuurdersdeur weer vast, waardoor ik op een Dukes of Hazard stijl in mijn bestuurdersstoel moest komen. Vervolgens wou ik de mr2 starten, maar gaf hij enkel een klik geluid bij het omdraaien van het contact...
Het geluid van dit klikken begon ook af te zwakken nadat ik het vaker probeerde. Ik denk dus zelf dat het met m'n accu te maken heeft en dat mijn accu nu bijna helemaal leeg was. Het viel mij ook op dat mijn passagiersdeur niet helemaal goed gesloten was, dus wellicht heeft mijn lampje in mijn deur een hele dag en nacht gebrand.

Ik heb verder weinig verstand van een motor, dus kan verder zelf weinig oorzaken bedenken...

Greetz,
Brainfreezz
When life gives you a MR2, You've been a good boy;D
Gebruikersavatar
Jona1985
Zere vingers van het typen..
Berichten: 598
Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:44
Type MR2: AW11

Bericht door Jona1985 »

anwb bellen, of iemand die n jumpstart kan geven??
aanduwen lijkt me wat lastiger nu et zo glad is...
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Bericht door Dirk »

Alleen een klik geluid is heel sterk vermoeden dat acuu leeg/dood is, kijk eens op je voltmeter, waar staat die? Hoogstwaarschijnlijk leeg, startkabels van pappa, accu zit voorin (standaard).
Gebruikersavatar
MR2Pierre
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 275
Lid geworden op: 05 dec 2009, 17:32
Type MR2: AW11

Bericht door MR2Pierre »

Jup, accu faal. ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jul 2009, 13:57
Type MR2: AW11

Bericht door Brainfreezz »

Wel vreemd dat de accu dinsdag nog helemaal op 18 Volt stond.... Maar dan zal ik een buurman gaan zoeken vanavond (ik heb mn mr2 in mn studenten stad Enschede, dus pappie zit ver van me vandaan :lach: )

Bedankt voor de hulp! Jullie horen vanavond of hij weer leeft, ik zit nog tot half 6 op de universiteit...
When life gives you a MR2, You've been a good boy;D
Sh4d0wz

Bericht door Sh4d0wz »

mocht je nou de mr2 weer aan de praat gekregen hebben, rij dan sowieso een flink stukje. Let op je volt meter deze moet bijna helemaal boven instaan of in iedergeval flink ver boven het midden.

Als de meter niet meer volt aan geeft na een rit dan laad je accu dus niet meer op, maar zoals je zelf aan geeft denk ik dat het allemaal niet zo drastisch is en dat je wellicht vergeten bent de deur goed dicht te doen (tenminsten iemand anders, ik neem aan dat je zelf niet ala duke via de passagiers naar buiten bent gegaan... overigens is het wel een heel gekloot om over je middel console te klimmen inderdaad hahaha)
Gebruikersavatar
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jul 2009, 13:57
Type MR2: AW11

Bericht door Brainfreezz »

Sh4d0wz schreef:mocht je nou de mr2 weer aan de praat gekregen hebben, rij dan sowieso een flink stukje. Let op je volt meter deze moet bijna helemaal boven instaan of in iedergeval flink ver boven het midden.

Als de meter niet meer volt aan geeft na een rit dan laad je accu dus niet meer op, maar zoals je zelf aan geeft denk ik dat het allemaal niet zo drastisch is en dat je wellicht vergeten bent de deur goed dicht te doen (tenminsten iemand anders, ik neem aan dat je zelf niet ala duke via de passagiers naar buiten bent gegaan... overigens is het wel een heel gekloot om over je middel console te klimmen inderdaad hahaha)

Ik ben bijna 1,90 m, maar gelukkig nog jong en lenig :P
Wat versta je onder een flink stuk? 10 km?
When life gives you a MR2, You've been a good boy;D
Gebruikersavatar
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jul 2009, 13:57
Type MR2: AW11

Bericht door Brainfreezz »

Ik heb even snel een site gezocht waar er uitgelegd wordt hoe het werkt met het aansluiten van startkabels. http://www.nsu4.info/Techniek/techniek33.html
Wat me meteen opviel, is dat ze hier zeggen dat je de minpool aan je motorblok vast moet maken... Dit lijkt mij heel moeilijk omdat de accu voorin zit :P Dus waar plaats ik de min-pool? :huh:

En ze raden aan bij een draaistroomdynamo de startkabels 10 min te laten zitten met de draaiende motor. Heeft een mr2 een draaistroomdynamo? :*(

En ik moet dus echt een uur gaan rijden?! Dan heb ik waarschijnlijk meteen 3 boete's gescoord :P
When life gives you a MR2, You've been a good boy;D
TOY-ota
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45

Bericht door TOY-ota »

ongeveer een half uurtje rijden is genoeg. Zorg dat je zo min mogelijk stroom verbruikt tijdens deze rit dus je achterruitverwarming, radio en lichten uit als het kan.

Op een weg waar gestrooid is kun je hem prima aanduwen en dat gaat een stuk makkelijker dan het reserverwiel etc verwijderen om bij je accu te komen. De massa kabel kan natuurlijk ook op je minpool van de accu.

Mocht je het toch met startkabels gaan proberen vraag dan aan de donor auto om minimaal 2000 rpm te draaien wanneer jij probeert te starten. Dit geeft jou meer power en hem minder kans op schade.

succes!


ps siliconenspray op je deurrubbers helpt echt ;D
Demo

Bericht door Demo »

Brainfreezz schreef:Ik heb even snel een site gezocht waar er uitgelegd wordt hoe het werkt met het aansluiten van startkabels. http://www.nsu4.info/Techniek/techniek33.html
Wat me meteen opviel, is dat ze hier zeggen dat je de minpool aan je motorblok vast moet maken... Dit lijkt mij heel moeilijk omdat de accu voorin zit :P Dus waar plaats ik de min-pool? :huh:

En ze raden aan bij een draaistroomdynamo de startkabels 10 min te laten zitten met de draaiende motor. Heeft een mr2 een draaistroomdynamo? :*(

En ik moet dus echt een uur gaan rijden?! Dan heb ik waarschijnlijk meteen 3 boete's gescoord :P


dude wtf, je hebt toch wel eens via startkabels je auto gestart?


gewoon op de minpool aansluiten van je accu.
Gebruikersavatar
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jul 2009, 13:57
Type MR2: AW11

Bericht door Brainfreezz »

Demo schreef:dude wtf, je hebt toch wel eens via startkabels je auto gestart?


gewoon op de minpool aansluiten van je accu.

Ik heb echt nog nooit een auto gestart met startkabels :P De mr2 heeft het nooit nodig gehad in een jaar en verder was ik nooit echt met auto's bezig behalve hun uiterlijk :P
When life gives you a MR2, You've been a good boy;D
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Het is wat met die accu's, ik moest na de koudeperiode van laatste winter een nieuwe kopen (die daarvoor was ook nog maar een jaar of 3 oud) omdat de auto een tijd had stilgestaan. En toen ik een maand geleden wilde rijden was die nieuwe ook alweer leeg (en dat terwijl de auto maar een paar weken had stilgestaan). Met startkabels gestart en een driekwartier gereden, toen was 'ie weer vol, maar onlangs kreeg ik hem opnieuw niet aan de praat (na een week of 3 stilstaan dus). Ik heb iets met accu's, vrees dat ik na deze winter weer een nieuwe mag gaan halen a 120 euro oid ::)
(En om nu iedere keer dat de auto 2 weken stilstaat de accu eruit te halen, nah).
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Brainfreezz schreef:Wel vreemd dat de accu dinsdag nog helemaal op 18 Volt stond.... Maar dan zal ik een buurman gaan zoeken vanavond (ik heb mn mr2 in mn studenten stad Enschede, dus pappie zit ver van me vandaan :lach: )

Bedankt voor de hulp! Jullie horen vanavond of hij weer leeft, ik zit nog tot half 6 op de universiteit...

18Volt??? waar heb je dat afgelezen dan?
Als dat echt waar is, is je accu kapot geladen ;D
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

100% accu kapot.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Of de accuklemmen zitten niet goed vast, oxydatie.
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

dat is de laadstroom die je iets te gewillige volt meter aan geeft

dat is niet wat er in je accu zit :D
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jul 2009, 13:57
Type MR2: AW11

Bericht door Brainfreezz »

Net samen met een buurman geprobeerd de mr2 tot leven te wekken, maar te vergeefs....
We hebben 3x gecontroleerd of de kabels goed aangesloten waren, maar de mr2 bleef geen kick geven.
Af en toe was er wel weer die klik, maar na een tijdje brandde er géén enkel lampje meer op mn dasboard als ik de motor probeerde te starten...

Dus zal het misschien iets anders zijn dan de accu? Of mag ik gaan sparen voor een nieuwe accu?
When life gives you a MR2, You've been a good boy;D
darkEVO

Bericht door darkEVO »

als je accu dood is en je sluit startkabels aan en de auto van de buurman staat aan moet hij sowieso starten. Kan zijn dat je lampen en blower het dan niet doen, dan is hij echt op. Eventueel kan ook je startmotor kapot zijn of vast zitten ?
Demo

Bericht door Demo »

best grappig topic aan het worden :P.


zoals al is gezegd, sluit gewoon even de startkabels aan en start die Mr2.
dode accu of niet, starten moet hij altijd :)
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Let wel op, niet met alles soorten startkabels wilt hij starten. Dat heb ik een keer gehad. ANWB gebeld en die sloot echt dikke kabels eraan en toen startte hij meteen.

Zet er even een lader op. ;)
Plaats reactie