StandAlone

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

darkEVO

Bericht door darkEVO »

Knuckles schreef:Jij bent zeker net uitgegleden en op je hoofd gevallen met al die witte bende buiten ?;)

Meerdere malen :D
Gebruikersavatar
Timmo Wijker
Zere vingers van het typen..
Berichten: 989
Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door Timmo Wijker »

als je dikke PK's wil halen moet je een flinke protomnee hebben. want dan is een gebouwd blok de oplossing met alles er op en er aan, Garret 40 serie turbo ofzo? en een custom ECU. maar met een stock motorblok, een 3 inch uitlaat, greddy style IC, apexi airintake, turbo druk op 1.3 bar, en apexi power FC dan haal je ongeveer 350pk op de krukas. en dat is niet heeeeeel betrouwbaar, want er zijn bij meerdere forum leden al motoren gesneuveld. dus ga niet proberen om voor 500 euro even veel vermogen uit je motor te halen want dat gaat je niet lukken. Er is al genoeg ervaring met tuning hier en ook met sloop werkzaamheden........

overgens brengt alles een stand alone niet veel vermogen hoor. het werkt alleens als je alle bpu's en turbo druk omhoog doet. omdat je de ecu daar eigelijk op aanpast en dat eventueel scherper kan doen dan een stock ecu. bij mijn auto scheelde het ongeveer 20 tot 30 pk. en dat is een schatting.
gorsche schreef:Timmo`s got Talent!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 sep 2010, 18:43
Type MR2: AW11

Bericht door Roy »

nee dat ga ik ook niet proberen om voor 500 euro dat klaar te maken ik weet ook wel dat dat veel meer kost een goeie stand alone! en 300 tot 350 pk is mij al meer als genoeg! (voor mijn doen dan:))

en mijn turbo druk is al veel hoger als normaal
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

je rijd nog met een ct26 nu toch ?

gen2 ?
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Ik vind het wel lachen dit draadje, maar ook erg vermoeiend.
ZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...................... ik ga weer linkjes van internet plaatsen want alles wat op internet staat is waar..............................................................Toch???:lach:
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

momenteel prijs/kwaliteit vind ik de Link G4 de beste ecu.
zeer veel mogelijkheden, plug en play en zeer gebruiksvriendelijk voor af te stellen, echt top ecu.
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Voor 300 a 350 pk heb je toch geen stand alone nodig jongens. Laten we even reeel doen. Een investering van 1800 euro alleen voor een gemapte ecu is toch beetje over de top voor die paar pk extra.

Overigens, om bij te voegen... HKS F-Con?
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
Timmo Wijker
Zere vingers van het typen..
Berichten: 989
Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door Timmo Wijker »

[quote="Xhermes"]Voor 300 a 350 pk heb je toch geen stand alone nodig jongens. Laten we even reeel doen. Een investering van 1800 euro alleen voor een gemapte ecu is toch beetje over de top voor die paar pk extra.quote]

idd is niet nodig om 300 pk te halen.
gorsche schreef:Timmo`s got Talent!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 sep 2010, 18:43
Type MR2: AW11

Bericht door Roy »

nee ik rijd nu met een t04e maar wel met behuizing van een ct26

je kan er altijd nog weer meer pk's uithalen als je wil met stand alone
Gebruikersavatar
Timmo Wijker
Zere vingers van het typen..
Berichten: 989
Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door Timmo Wijker »

als je stand alone goed wilt doen, moet je gewoon rekenen op 2000 euro minimaal...... ongeveer 1200/1500 euro spullen aanschaf, en minimaal 500 euro om het te laten afstellen, ik zou zelf voor een dag op een dyno gaan en dat kost heel wat meer. maar dan is het wel goed.
gorsche schreef:Timmo`s got Talent!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 sep 2010, 18:43
Type MR2: AW11

Bericht door Roy »

oke oke hoeveel pk kan ik er max uit krijgen?
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

met een echte to4e, en supporting mods, 450pk.. enkel red je blok dit weer niet als je pech hebt..

HKS Fcon Vpro is een goede ecu!, maar alleen HKS power writers kunnen deze ecu mappen.. je hebt er een key voor nodig die je niet zomaar krijgt.. dan moet je zoiezo gecertificeerd HKS dealer zijn, misschien dat wouter een key en software kan krijgen.. dan is het mappen opzich niet zoon probleem

HKS Fcon Vpro werkt trouwens samen met de stock ecu, maar het gedeelte waar de motor op draaid komt geheel uit de fcon
Afbeelding
Lucien

Bericht door Lucien »

turbo aanrader is de HKS GT2 voor de Evo 10 deze spoeld vanaf 2500 toeren volgas omhoog en heeft zijn top al bij 3600 toeren en houd dat vast tot je toerenbegrenzer in komt. Als je die turbo hebt en een link of Hydra computer weet je denk ik niet wat er gebeurd;)
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

welke GT2? GT2530, 2540, 28rs, 2871, 2876, 7460R, zijn er zoveel van

neem aan dat je de specifieke evo bedoeld.. dus de 7460R..
deze past niet plug and play op je uitlaatspruitstuk, eigenlijk is alles eraan costum werk

in dat geval kun je beter een gt28rs, gt2871,gt2876 nemen, daar heb je gewoon plug and play kitjes voor, met de zelfde drivability

wat er gebeurd?
niet veel meer als met een ct20b.. het zijn relatief kleine turbo's en dus moet je hoge druk draaien wil je voordeel krijgen boven je stock turbo, een gt28rs draaid makkelijk 2 bar, alleen je blok kan dat niet hebben, en een blok van een evo 10 wel.. die halen dus makkelijk 400pk op die turbo.. waar je met je 3sgte op 360pk toch echt wel aan de max zit.. op 1,2 a 1,3 bar
op 2 bar halen ze 460pk op een 4g63.., bij 1,5 bar 435., waar een stock evo op de zelfde druk 372pk haalde.., evo motoren zijn niet te vergelijken met 3sgte motoren, helemaal niet kwa turbo vergelijking..
met deze mods :

HKS GTII 7460R S.T.K.
HKS Racing Suction ReloadedHKS Forged Pistons
HKS Fuel Upgrade Kit
HKS Connecting Rods
HKS Super Turbo Muffler(prototype
HKS Camshaft + Valcon
HKS Metal Catalyser
HKS R-Type Intercooler
HKS F-CON iS
HKS Oil CoolerHKS EVC


Afbeelding
Gebruikersavatar
Timmo Wijker
Zere vingers van het typen..
Berichten: 989
Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door Timmo Wijker »

idd, ik denk dat een hoop mensen zich vergissen in de capaciteiten van een 3sgte!! het is geen EVO BLOK!!! het gaat zekerweten stuk als je dat soort grappen uit gaat halen!!!
gorsche schreef:Timmo`s got Talent!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 sep 2010, 18:43
Type MR2: AW11

Bericht door Roy »

het is toyota, toyota gaat niet zo snel stuk:P
Lucien

Bericht door Lucien »

ik bedoel idd de 7460r . Je moet idd veel aanpassen maar ik rij zelf met de gt2860rs maar die kan lang niet tegen het vermogen op van die HKS top pk van gt2860rs zit al bij 370 pk .Die HKS kan door tot wel 550 pk mits je alles gaat aanpassen natuurlijk. Maar het is idd geen evo blok dus ook geen vergelijking. Deze HKS turbo word ook voor VW en Seat gebruikt op de 2.0 TFSI en 1.8T en zijn gewoon de beste in hun klasse. Persoonlijk ga ik voor Garrett die zijn betaalbaar betrouwbaar en is veel voor te krijgen.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

dat zijjn tevens blokken die standaard al hoge druk aankan..

top vermogen is bij een bepaalde druk.. en een gemiddeld vermogen,
het tup vermogen van een turbo wordt gedeeltelijk bepaald door de motor waar hij op zit, op een sr20det heb ik een gt2860(rs) al een keer 430pk zien maken en 490 op E85., dit was wel op 2,4 bar

op een stock 3sgte met gt28rs. op een gezonde druk van 1,2 bar kom je niet verder dan 330 a 340pk.. en in dat geval kun je beter de stock ct20b houden
enige voordeel van de gt turbo series is dat het ball-bearing is..

gt2871 en 76 is een heel ander verhaal dat zijn turbo's die met goede mapping en benzine makkelijk 450pk halen ook op gezonde druk..

maar een gt7460R heb je dus niets aan op een 3sgte., tenzij je blok geschikt is om 1,5 + bar druk te draaien
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Of je pakt een iets grotere turbo en neemt de lag tov die kleine turbo's voor lief. Op mijn blok komt een GT3071R op 1.1 a 1.2 bar. Het blok zelf is gebouwd met toleranties voor maximaal 20 psi (1.4 bar) dus hoger dan dat is sowieso onmogelijk.
Wel 9:1 statische compressie (hoger dan stock), en geschikt voor E85 (volledig nieuw brandstofsysteem met 800cc injectors, en een Hydra 2.6 om nog wat ontopic te posten :P)
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

je zit eigenlijk nooit in die lage toeren daar heb je niks te zoeken als je aant trappen bent

dus als de turbo pas bij 3000 toeren begint te spoelen kan je daar onder nog redelijk zuinig rijden :P
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gesloten