StandAlone

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Timmo Wijker
Zere vingers van het typen..
Berichten: 989
Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door Timmo Wijker »

zins ik Toyota heb, is mijn auto nog nooit zo veel stuk gegaan.......... dus het sprookje dat Toyota betrouwbaar is geloof ik al niet meer.........
gorsche schreef:Timmo`s got Talent!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Een stock SW20 turbo is inderdaad betrouwbaar. Des te minder stock, des te minder betrouwbaar.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Timmo Wijker
Zere vingers van het typen..
Berichten: 989
Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door Timmo Wijker »

stock sw20 kan ook gewoon stuk ;)
gorsche schreef:Timmo`s got Talent!

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

3sge niet! misschien is dat een optie vooor je ;) heb nog een gen3 swapje over..:P
Afbeelding
Lucien

Bericht door Lucien »

3sge gaat idd NOOOOOOIT stuk haha de mijne had 240000 km en moest elke 400 km een liter olie hebben en altijd volgas rijden maar hij ging niet stuk:P
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

niet kapot te krijgen, enkel door te weinig olie, gen2 dan,, gen3 heeft dat gezeik niet
Afbeelding
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

als je em stock laat niet nee, heb nu de zuigerveren stuk (145 000km) maar dat komt waarschijnlijk door de verhoogde compressie (11.9:1) ;D
gelijk effe vervangen en dan de link g4 storm erop

laatste run was 209pk op std ecu met een safc2, maar laatste raad ik echt af, deze beinvloed namelijk de timing op een niet zo vriendelijke wijze.
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

MR2DIE4 schreef:als je em stock laat niet nee, heb nu de zuigerveren stuk (145 000km) maar dat komt waarschijnlijk door de verhoogde compressie (11.9:1) ;D
gelijk effe vervangen en dan de link g4 storm erop

laatste run was 209pk op std ecu met een safc2, maar laatste raad ik echt af, deze beinvloed namelijk de timing op een niet zo vriendelijke wijze.

okee goed dat je dat ook vermeld..
heb ook vaker gelezen dat die fuel controlers het een beetje in de war gooit..
doe jij de hoge compressie op een (turbo) of een n/a.. neem aan een n/a.

zie dat die nieuwe standalone allemaal van die zelf tune opties hebben..
worden steeds slimmer die dingen.
over 10-jaar gooi je er een waar je niets aan hoeft te doen.
die zal zicht zelf wel instellen..
Gebruikersavatar
Roy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 sep 2010, 18:43
Type MR2: AW11

Bericht door Roy »

wat voor link raden jullie mij aan? strorm of extreme?
en zijn alle link ecu's plug and play? en gebruiken ze de standaart sensoren van toyota?
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

nee alleen de plug-in ecu's zijn plug and play, de storm en extreme zijn wire-in, en moet je dus zelf passend maken op je kabelboom

plug and play gebruiken bestaande sensoren, de storm en extreme gebruikt een losse map sensor, die krijg je erbij

wat raad ik je aan? : plug and play links zijn er voor gen2 en gen3, heb je deze geen van beide ben je gelimiteerd tot een storm of extreme.. in dat geval zou ik de storm nemen.. scheelt wat in de kosten , en doet het zeker net zo goed voor straat gebruik
Afbeelding
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

Ik heb ervaring met Apexi, AEM,Hydra nemesis,Linkecu,Vi-pec(link),EMSMotorsports,MegaSquirt allemaal goede systemen voor uit èèn lopende prijzen. Voor een goede tuner geen probleem om af te stellen. Belangrijk is wel dat je weet wat je doel is voordat je een systeem koopt.Bij al deze systemen moet je diep in de buidel tasten eer ze volledig zijn geinstalleerd en afgesteld. Deze sytemen komen pas echt tot hun recht bij modificaties die de VE van de motor veranderen en bij aanpassingen van het brandstof traject als het originele niet meer toereikend is.

Hergeprogameerde ecu`s kunnen op standaard turbo configuraties met bijhorende plug and play modificaties en goede brandstof tot zeer leuke prestaties leiden en de auto een volstrekt nieuw karakter geven voor relatief weinig geld.

Maar wat zijn je plannen met de motor en wat is je uiteindelijke doel? Welke extra`s verwacht je boven de normale ecu (denk aan launch control,antilag enz.)?
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Als k er een ga nemen word het de motec..
zonder de opties als traction control launge flat shift enz.. Neem de racelogic met launge flatshift. Zo kan je rustig aan alles opbouwen
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

alleen maar omdat hij niet in het rijtje van joshma staat :D
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

neem een link en je hebt het zelfde voor de helft van de prijs...

nee dan zou ik ook een motec nemen, puur om duur uit te zijn
Afbeelding
Gebruikersavatar
Timmo Wijker
Zere vingers van het typen..
Berichten: 989
Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door Timmo Wijker »

duur is altijd beter hoor..........
gorsche schreef:Timmo`s got Talent!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jona1985
Zere vingers van het typen..
Berichten: 598
Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:44
Type MR2: AW11

Bericht door Jona1985 »

goedkoop is duurkoop toch ;)
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Mjah Motec is een uitgebreid systeem. Dat is mooi, maar aan de andere kant moet je ook iemand vinden die er het maximale uit kan halen.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

dooierick schreef:alleen maar omdat hij niet in het rijtje van joshma staat :D
hij is het er vergeten bij te zetten..
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

frankie-turbo schreef:neem een link en je hebt het zelfde voor de helft van de prijs...

nee dan zou ik ook een motec nemen, puur om duur uit te zijn

http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_2 ... ry_14/1380

880 pound voor de ecu
295 pound voor de installatie
45 pound per uur met een max van 2 uurtjes voor het mappen dus 90 pound voor het mappen..
dat is allemaal incl btw(vat) denk als je daar naar toe gaat en je cash betaald ze wat van de prijs afdoen..

dus 1265 pound is tie helemaal klaar
ongeveer 1 uur en 45 min rijden vanaf harwich..
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

dus 1750 euro+ 200 euro benzine + een crappy gemapte wagen..

een link kost 1175,- (plug and play) en het (goed) mappen ervan kost 400 euro, heb je gelijk een vermogens grafiekje..en nederlandse garantie
en launch controle en 2 step ect ect

oja en je bent dan ook geen 24 uur of meer kwijt voor de reis

nog ff een weetje over engelse mappers.. die mappen alleen volgas.. en dan ben je idd in 2 uur klaar..

nadeel is dan dat je motor kapot loopt als het een keer erg koud of erg warm is.. temperatuur correcties doen ze niet aan..
Afbeelding
Gesloten