StandAlone
Moderator: Pieten
- Timmo Wijker
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
- Type MR2: AW11
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Timmo Wijker
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
- Type MR2: AW11
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- MR2DIE4
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
als je em stock laat niet nee, heb nu de zuigerveren stuk (145 000km) maar dat komt waarschijnlijk door de verhoogde compressie (11.9:1)
gelijk effe vervangen en dan de link g4 storm erop
laatste run was 209pk op std ecu met een safc2, maar laatste raad ik echt af, deze beinvloed namelijk de timing op een niet zo vriendelijke wijze.
gelijk effe vervangen en dan de link g4 storm erop
laatste run was 209pk op std ecu met een safc2, maar laatste raad ik echt af, deze beinvloed namelijk de timing op een niet zo vriendelijke wijze.
MR2DIE4 schreef:als je em stock laat niet nee, heb nu de zuigerveren stuk (145 000km) maar dat komt waarschijnlijk door de verhoogde compressie (11.9:1)
gelijk effe vervangen en dan de link g4 storm erop
laatste run was 209pk op std ecu met een safc2, maar laatste raad ik echt af, deze beinvloed namelijk de timing op een niet zo vriendelijke wijze.
okee goed dat je dat ook vermeld..
heb ook vaker gelezen dat die fuel controlers het een beetje in de war gooit..
doe jij de hoge compressie op een (turbo) of een n/a.. neem aan een n/a.
zie dat die nieuwe standalone allemaal van die zelf tune opties hebben..
worden steeds slimmer die dingen.
over 10-jaar gooi je er een waar je niets aan hoeft te doen.
die zal zicht zelf wel instellen..
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
nee alleen de plug-in ecu's zijn plug and play, de storm en extreme zijn wire-in, en moet je dus zelf passend maken op je kabelboom
plug and play gebruiken bestaande sensoren, de storm en extreme gebruikt een losse map sensor, die krijg je erbij
wat raad ik je aan? : plug and play links zijn er voor gen2 en gen3, heb je deze geen van beide ben je gelimiteerd tot een storm of extreme.. in dat geval zou ik de storm nemen.. scheelt wat in de kosten , en doet het zeker net zo goed voor straat gebruik
plug and play gebruiken bestaande sensoren, de storm en extreme gebruikt een losse map sensor, die krijg je erbij
wat raad ik je aan? : plug and play links zijn er voor gen2 en gen3, heb je deze geen van beide ben je gelimiteerd tot een storm of extreme.. in dat geval zou ik de storm nemen.. scheelt wat in de kosten , en doet het zeker net zo goed voor straat gebruik
Ik heb ervaring met Apexi, AEM,Hydra nemesis,Linkecu,Vi-pec(link),EMSMotorsports,MegaSquirt allemaal goede systemen voor uit èèn lopende prijzen. Voor een goede tuner geen probleem om af te stellen. Belangrijk is wel dat je weet wat je doel is voordat je een systeem koopt.Bij al deze systemen moet je diep in de buidel tasten eer ze volledig zijn geinstalleerd en afgesteld. Deze sytemen komen pas echt tot hun recht bij modificaties die de VE van de motor veranderen en bij aanpassingen van het brandstof traject als het originele niet meer toereikend is.
Hergeprogameerde ecu`s kunnen op standaard turbo configuraties met bijhorende plug and play modificaties en goede brandstof tot zeer leuke prestaties leiden en de auto een volstrekt nieuw karakter geven voor relatief weinig geld.
Maar wat zijn je plannen met de motor en wat is je uiteindelijke doel? Welke extra`s verwacht je boven de normale ecu (denk aan launch control,antilag enz.)?
Hergeprogameerde ecu`s kunnen op standaard turbo configuraties met bijhorende plug and play modificaties en goede brandstof tot zeer leuke prestaties leiden en de auto een volstrekt nieuw karakter geven voor relatief weinig geld.
Maar wat zijn je plannen met de motor en wat is je uiteindelijke doel? Welke extra`s verwacht je boven de normale ecu (denk aan launch control,antilag enz.)?
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Timmo Wijker
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
- Type MR2: AW11
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Mjah Motec is een uitgebreid systeem. Dat is mooi, maar aan de andere kant moet je ook iemand vinden die er het maximale uit kan halen.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
frankie-turbo schreef:neem een link en je hebt het zelfde voor de helft van de prijs...
nee dan zou ik ook een motec nemen, puur om duur uit te zijn
http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_2 ... ry_14/1380
880 pound voor de ecu
295 pound voor de installatie
45 pound per uur met een max van 2 uurtjes voor het mappen dus 90 pound voor het mappen..
dat is allemaal incl btw(vat) denk als je daar naar toe gaat en je cash betaald ze wat van de prijs afdoen..
dus 1265 pound is tie helemaal klaar
ongeveer 1 uur en 45 min rijden vanaf harwich..
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
dus 1750 euro+ 200 euro benzine + een crappy gemapte wagen..
een link kost 1175,- (plug and play) en het (goed) mappen ervan kost 400 euro, heb je gelijk een vermogens grafiekje..en nederlandse garantie
en launch controle en 2 step ect ect
oja en je bent dan ook geen 24 uur of meer kwijt voor de reis
nog ff een weetje over engelse mappers.. die mappen alleen volgas.. en dan ben je idd in 2 uur klaar..
nadeel is dan dat je motor kapot loopt als het een keer erg koud of erg warm is.. temperatuur correcties doen ze niet aan..
een link kost 1175,- (plug and play) en het (goed) mappen ervan kost 400 euro, heb je gelijk een vermogens grafiekje..en nederlandse garantie
en launch controle en 2 step ect ect
oja en je bent dan ook geen 24 uur of meer kwijt voor de reis
nog ff een weetje over engelse mappers.. die mappen alleen volgas.. en dan ben je idd in 2 uur klaar..
nadeel is dan dat je motor kapot loopt als het een keer erg koud of erg warm is.. temperatuur correcties doen ze niet aan..