Gadgets

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Achteruit of vooruit maakt niet echt uit op een 2-koloms...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Green Goblin schreef:Achteruit of vooruit maakt niet echt uit op een 2-koloms...
Echt wel.......::)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Sjerief schreef:Never, ik had met mn vorige (zie hierboven) alleen maar helse ervaringen, en dan rij je niet voor je plezier meer.
Ik heb geen 16" maar 17" eronder, icm met mn spoilerpakket moet ik nu al voorzichtig bij sommige drempels zijn, als ik ga verlagen kun je t vergeten dus.
Maar nogmaals je kunt die conclusie alleen trekken met je eigen mr2 die ken je het beste.
Een kale standaard mr2 staat t misschien wel leuk ,maar ik kies 10x liever voor mn huidge uitvoering dan een verlaging.
mijn spyder staat hoger op zn pootjes sinds ik de 17'' eronder heb, ik wil hem gewoon slechts dat stuk weer omlaag hebben, zodat hij wat lager op de weg ligt, soorgelijk aan de originele hoogte.

voor jou is het wellicht niet zo handig nee, want hou kit is al een stuk of 5 cm lager dan origineel!
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Sherwin schreef:mijn spyder staat hoger op zn pootjes sinds ik de 17'' eronder heb, ik wil hem gewoon slechts dat stuk weer omlaag hebben, zodat hij wat lager op de weg ligt, soorgelijk aan de originele hoogte.

voor jou is het wellicht niet zo handig nee, want hou kit is al een stuk of 5 cm lager dan origineel!



Volgens mij zit zijn kit zo hoog boven de grond, dat hij nu nog aan het meten is.......
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 mar 2010, 17:18

Bericht door phuncz »

Het probleem met verlagen is dat de volledige balans van de auto veranderd en vaak in negatieve zin. Heb eens gelezen wat allemaal veranderd moet worden om bij een paar centimeter verlaging weer alles balanced te krijgen en dat was gewoon een groot deel van de ophanging. Mijn principe is dan ook dat deze auto's dienen 100% voor the go, not the show.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Ewoud schreef:Volgens mij zit zijn kit zo hoog boven de grond, dat hij nu nog aan het meten is.......

Yup omdat ie zo laag staat :P
( mss moet je je w3 kennis verhogen ;D kun je ook echt meepraten :lach: )
Sherwin schreef:mijn spyder staat hoger op zn pootjes sinds ik de 17'' eronder heb, ik wil hem gewoon slechts dat stuk weer omlaag hebben, zodat hij wat lager op de weg ligt, soorgelijk aan de originele hoogte.

voor jou is het wellicht niet zo handig nee, want hou kit is al een stuk of 5 cm lager dan origineel!

Klopt,voor ik deze set eronder deed heb ik heel wat bekeken qua ruimte en de looks, met sommige leek de auto te hoog het ligt eraan wat je er ook onder zet.
Icm met mn kit stond dit perfect en waren de maten ook na mn zin.
Toch in de praktijk was ie lager dan verwacht, maar verlagen dat ga ik niet doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Volgens eigen zeggen, ben je al sinds zaterdag aan het meten, het is nu dinsdag.... ;)

Ik snap ook wel waarom het zolang duurt hoor, je hebt waarschijnlijk al lang ingezien dat je ZZW30 niet lager zal zijn dan mijn AW11. En dan komt het toch aan op of jouw rijkunsten, of dat je in een dusdanig achtergesteld ontwikkelingsgebied woont dat er geen goede wegen liggen :P :P

Kleine hint voor je dan: mijn AW11 heeft de voorlip al 9cm dichter bij de weg, dan een standaard ZZW30 op standaard 15" band/velg combinatie....
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
dionio
Knop gevonden hoor !
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:08

Bericht door dionio »

bij mij past er een pakje sigaretten onder en achter raak ik de grond. maar ga probleemloos met mijn spyder over de drempels ;)
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Ewoud schreef: Kleine hint voor je dan: mijn AW11 heeft de voorlip al 9cm dichter bij de weg, dan een standaard ZZW30 op standaard 15" band/velg combinatie....
Daar zijn volgens mij ook foto's van.::)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Nou, eerlijk gezegd, we hebben het nog nagemeten....

en Ewoud zijn voorlip kwam toch behoorlijk veel verder van de grond dan die van de Spyder...

Hier de foto.....








































;D

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

;D
Hij liever dan ik..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Na 10 dagen lang meten hoe hoog die spyder staat, zwijgt Sjerief nog steeds over de uitslag. Denk dat het zo langzamerhand wel tijd wordt om mezelf tot winnaar van deze discussie uit te roepen* ;D :P



* volgens de wie-zwijgt-stemt-toe-regelementen mag dat al na 7 dagen
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Ewoud schreef:Na 10 dagen lang meten hoe hoog die spyder staat, zwijgt Sjerief nog steeds over de uitslag. Denk dat het zo langzamerhand wel tijd wordt om mezelf tot winnaar van deze discussie uit te roepen* ;D :P



* volgens de wie-zwijgt-stemt-toe-regelementen mag dat al na 7 dagen
hoeveel cm heb jij dan voor je de weg raakt? of moeten we aan mm's gaan denken?:eten:
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Jij winnaar noemen in een spyder topic...das wel een heuse grap.
strax neemt niemand je meer serieus...::)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Nee, een grote bek hebben en vervolgens je eigen woorden niet waarmaken, dat is grappig... :X
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

heb nog steeds geen waardes gezien...?
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Wie heeft t over grappig ben bloedserieus :D
Niet zo overspannen reageren is niet goed voor je bloeddruk ;D


Maar denk gewoon na kerel, het is toch logisch dat met mijn kit de voorkant een stuk lager is. ( icm met band en velg type erbij)
Jij rijd compleet wat anders.
Met opmeten, raak ik nog steeds de drempels ook al is ie lager of hoger dan dat ding van jouw.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Zeg pipo! Denk zelf eens even goed na, want jij bent degene die het niet snapt of wil snappen en er steeds omheen lult.

Het doet er niet toe dat het om een ZZW30 en een AW11 gaat, als jouw ZZW30 de voorspoiler niet dichter op het wegdek heeft zitten dan mijn AW11, en jij raakt wel bij drempels de grond, en ik niet.... Dan ligt het niet aan de verlaging, maar gewoon aan jouw rijstijl. (of de bizarre wegomstandigheden in jouw omgeving) En daar ging het over....
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Doe je nou zo dom of ben je..:-/

Het heeft zoals ik al zei niks met je rijstijl te maken , lees nou eens goed.
Als ik een woonwijk inrij die voorzien is van hoge drempels raak ik em met de voorkant ,als ik mn inrit verlaat, idem.
Dat gebeurt echt niet met hoge snelheid..

Rijstijl my ass..;)
Je denkt t mss te weten, maar je slaat de plank steeds mis en ik kan het weten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Als er iemand hier dom doet...

Met mijn verlaagde AW11 ben ik nog geen drempels tegengekomen waarbij ik aan de grond kom met de voorlip. En jouw ZZW30 staat never nooit lager (wil je blijven beweren van wel, kom dan maar eens met een foto van het meet resultaat). Dus hoe kun jij dan wel aan de grond komen bij drempels? Precies... zoals ik dus al eerder zei: door je rijstijl of de zeer slechte wegen in jouw omgeving.

Mocht je een poging willen doen om een andere verklaring te geven, ga je gang, maar zorg wel dat het een goede is... Voor je weer met onzin aan komt zetten die kant nog wal raakt...
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Plaats reactie