Stappenplan koppeling vervangen?
Moderator: Pieten
Stappenplan koppeling vervangen?
Hoi allemaal,
Aangezien het bijna zomervakantie is en ik eindelijk genoeg tijd heb ga ik binnenkort mijn koppeling vervangen. De auto staat nu al vijf weken stil en ik heb besloten de koppeling zelf met hulp van een vriend te gaan vervangen. Hoe dit probleem tot stand is gekomen kun je lezen in dit topic hier.
Nou vroeg ik me af of iemand misschien een stappenplan neer kon zetten van het vervangen van de koppeling van een sw20. Een eventueel ook een gereedschaplijstje.
Dit omdat ik alleen bekend ben met het kleine onderhoud van de auto en heb een aantal weken geleden de auto verlaagd met veren. Dus een beetje houvast zou prettig zijn
Groeten Stephan
PS: Misschien dat we er achteraf een how-to van kunnen maken.
Aangezien het bijna zomervakantie is en ik eindelijk genoeg tijd heb ga ik binnenkort mijn koppeling vervangen. De auto staat nu al vijf weken stil en ik heb besloten de koppeling zelf met hulp van een vriend te gaan vervangen. Hoe dit probleem tot stand is gekomen kun je lezen in dit topic hier.
Nou vroeg ik me af of iemand misschien een stappenplan neer kon zetten van het vervangen van de koppeling van een sw20. Een eventueel ook een gereedschaplijstje.
Dit omdat ik alleen bekend ben met het kleine onderhoud van de auto en heb een aantal weken geleden de auto verlaagd met veren. Dus een beetje houvast zou prettig zijn
Groeten Stephan
PS: Misschien dat we er achteraf een how-to van kunnen maken.
het blok zal er toch uitmoeten, dus heb je al zeker een motortakel nodig. 2 steuntjes voor wagen omhoog te houden.
Dus alle vloeistoffen aflaten, alles loskoppelen
Auto omhoog
Blok met achterbrug laten zakken
Bak losmaken
Alles vervangen en terug monteren
Heb je geen ervaring zorg dan dat er iemand bij is met voldoende kennis. Je zou niet de eerste zijn die weer volledig opnieuw moet beginnen.
Dus alle vloeistoffen aflaten, alles loskoppelen
Auto omhoog
Blok met achterbrug laten zakken
Bak losmaken
Alles vervangen en terug monteren
Heb je geen ervaring zorg dan dat er iemand bij is met voldoende kennis. Je zou niet de eerste zijn die weer volledig opnieuw moet beginnen.
- dooierick
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
- Type MR2: AW11
je kan de motor ook laten zakken zonder motor takel
alleen dan zul je wel een hondje moeten hebben waar je hem op kan leggen compleet met bak assen en fusees
daarna krik je de auto weer op en dan kan de motor er zo ondervandaan gereden worden dat werkt heel makkelijk als je geen brug terbeschikking hebt
anders idd gewoon met een bak krik en een brug
alleen dan zul je wel een hondje moeten hebben waar je hem op kan leggen compleet met bak assen en fusees
daarna krik je de auto weer op en dan kan de motor er zo ondervandaan gereden worden dat werkt heel makkelijk als je geen brug terbeschikking hebt
anders idd gewoon met een bak krik en een brug
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Heel mooi, nu nog dat stappen plan .Grieper schreef:
PS: Misschien dat we er achteraf een how-to van kunnen maken.
Haha, nee zo als ik het lees is het met een beetje kennis best te doen. Moet mijn koppeling ook nog vervangen voordat de echte zomer begint. Ga ik doen samen met me beunhaas, hij heeft alleen geen mr2 ervaring, maar verwacht dat het wel goed gaat nu bovenstaande gelezen te hebben. Of zijn er nog MR2 valkuilen?
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Grieper schreef: PS: Misschien dat we er achteraf een how-to van kunnen maken.
Hier de 'how to' maar kan makkelijker zonder subrame te verwijderen.
Is een mooie richtlijn.
http://www.mrtwo.net/mr2modproject/serv ... clutch.htm
+1chris86 schreef:Hier de 'how to' maar kan makkelijker zonder subrame te verwijderen.
Is een mooie richtlijn.
http://www.mrtwo.net/mr2modproject/serv ... clutch.htm