Vragen over plaatwerk achterschermen

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
aw11some

Vragen over plaatwerk achterschermen

Bericht door aw11some »

Nu mijn AW11 bij de garage staat met een kapotte brandstofpomp, blijkt dat bij nadere inspectie het plaatwerk rondom de achterwielen voor een groot deel ‘aan moeder natuur is teruggegeven’.
De garagehouder vreest dat ie hem zo niet door de APK kan loodsen. Volgens hem ligt het er ook aan welke controleur je treft bij een eventuele steekproef: de ene is wat moeilijker dan de andere. Maar hij neemt liever geen risico.:-/

Blijft voor mij de vraag of dit nog te herstellen is met vervangend plaatwerk. En zo ja, waar ik vervangend plaatwerk vandaan kan halen. Ik weet dat er ooit plaatdelen in Engeland gemaakt werden, die daar via twosrus.co.uk verkocht werden. Nu zie ik diezelfde delen alleen nog te koop staan op het Amerikaanse twosrus.com.
Heeft iemand enig idee hoe dit zit? Klopt het dat ze alleen nog in Amerika zijn te bestellen?
Weet iemand hoe ik verder nog aan plaatdelen (achterschermen) kan komen?
Of misschien heeft iemand op dit forum nog iets liggen?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

U vraagt..

wij draaien...

http://tandk-mr2-mk1-spares.piczo.com/
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Gaat het om de randen of een heel achterscherm. Want volgens mijn zijn bij toyota geen achterschermen meer. Of misschien kan Car Toyota Nijkerkeveen je helpen.
Afbeelding

Bijna weekend
Timon
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 sep 2010, 15:48

Bericht door Timon »

Reken wel op een flink bedrag voor het goed inlassen van nieuwe wielranden (of ga je het zelf doen?).

Ik ben uiteindelijk voor de linker en rechter achterwielranden 1500 euro kwijt (plaatwerk, inlassen, spuiten). En deze waren absoluut niet zover dat de auto niet meer door de apk zou komen. Dat lijkt me uberhaupt nogal raar trouwens..:huh:

Dus denk goed na voordat je deze weg inslaat;)
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Dus denk goed na voordat je deze weg inslaat;)[/quote]

Anders is er geen weg meer terug.
Afbeelding

Bijna weekend
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Timon schreef:Reken wel op een flink bedrag voor het goed inlassen van nieuwe wielranden (of ga je het zelf doen?).

Ik ben uiteindelijk voor de linker en rechter achterwielranden 1500 euro kwijt (plaatwerk, inlassen, spuiten). En deze waren absoluut niet zover dat de auto niet meer door de apk zou komen. Dat lijkt me uberhaupt nogal raar trouwens..:huh:

Dus denk goed na voordat je deze weg inslaat;)

Vriend van mij was ook zoiets kwijt, maar alleen voor inlassen van de delen, en niet gespoten. Daar zat dan wel weer nieuwe APK bij.

Daarnaast zeggen ze bij de APK gerust dat de auto er niet doorkomt wanneer er te veel roest aanwezig is (of te weinig body), dus hier hoef je niet van op te kijken. Of ze het bij het rechte eind hebben is wat anders, maar ze willen er meestal niet eens over discussieren.
aw11some

Bericht door aw11some »

Vandaag APK goedgekeurd ;D ondanks aanwezige roestvorming.
Nu alleen plaatwerk bestellen en erop laten zetten.
Plaats reactie